Logo used for printing

HN afstemning
Hvor meget betaler du i staldleje pr hest? (Foreslag: Sebrina )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gave til mand, der fylder 60?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2019 17:20

Det er min bror, der fylder, og jeg kan desværre ikke strikke ham en motorcykel!

Det nemme og dyre: er en flaske, men jeg ved faktisk ikke om, han drikker spiritus. Rødvin: jo. Men er det ikke lidt kedeligt?
Desuden rejser han qua sit arbejde ret meget, og han tjener pænt, så han kan nok selv købe sine drikkevarer. Toldfrit.

Jeg har af forskellige grunde kun "ingen penge har vi nok af, og nyt tøj har vi haft"

Jeg holder meget af min bror, og han har inviteret til en god fest, min ældste søster har bestilt hotelværelset (vi deler), og jeg har sagt ja.

Så jeg har overvejet at strikke en dørstopper i form af en kat (jeg kan ikke hverken hækle eller strikke en MC), eller hue og halstørklæde med
hans MC- navn. Evt et par "skydeluffer"/bumsehandsker. Han går ikke på jagt, og jeg ved ikke om han fisker mere (han havde et virkelig grimt MC-uheld for år tilbage, så han går lidt specielt). Men han kører MC.

Selvfølgelig ved jeg, at min bror bliver glad, hvis jeg dukker op! Men jeg stresser simpelthen over det der gaveræs.
Hvis jeg kan få det ud af verdenen, så skal jeg kun stresse om rejsen.

Forslag modtages med tak!

Min bror er ikke rockertypen med masser af tusser- han kan bare godt lide motorer. MC: Ducati. Sæføli!

Mvh

Tine

0
1
Svar på denne tråd

Du har jo selv ideen
Forfatter: 
Dato:  21-08-2019 19:53
Du skriver selv flere gange - hvis bare jeg ku strikke en MC.
Og senere, at du ikke kan strikke, men hækle!

Hvad med at holde fast i ideen om en MC.

Og så kombinere med en fed, fed udflugt.
Jeg mener at det er omkring efterårsferien at der er motorcykel / veteran / custom made bil/MC stævne.
Folk viser deres maskiner frem, sparker dæk, der er ræs ved vandet og boder med pølser.
Er du østdansker - hvad med en tur til Hven, se Tycho Brahes ø.
Er du fra sydfyn, hvad med at sejle med sejlskib, jeg tror at ruten går fra Svendborg til Nyborg og retur.
Landet er fyldt med fede oplevelser. Og mange af de bedste koster småpenge!
1
1
Svar på denne tråd

Gaveræs
Forfatter: 
Dato:  22-08-2019 10:55

Ud over at din bror vil være glad for at du kommer så tror jeg han vil være mere glad for en personlig gave end at den har kostet et bestemt beløb.

Prøv denne måde til at indsnævre mulighederne

Budget__________________.-

Er han til nips, ja - nej

Mad nørd, ja - nej (hæklede grydelapper er altid populært)

Er han til vin, øl eller chokolade, ja - nej

Kan han li' havearbejde ja - nej (nogle mænd elsker dimser til haven, måske et hakkejern)

Værktøjs nørd, ja - nej

Oplevelser, ja - nej

Elektronik, ja - nej

Tøj / sko, ja - nej

Stilikon eller praktisk anlagt ja - nej

Har du kreative evner, ja - nej

Er han til kæledyr, ja - nej

fortsæt selv listen

Hvis din bror læser så kan du hækle et bogmærke, køb evnt. en bog dertil. Den store håndbog for halvgamle mænd af Gorm Vølver & Bjarne Schilling. Kunne være en mulighed.

Et gavekort måske, hvis du ikke har en idé om han vil være glad for en roman eller en fagbog om feks. MC.

Måske sætter han mere pris på øl end vin, eller du kan måske tænke mere personligt ved at skrue tiden tilbage til jeres barndom og lave noget personligt ud fra den tid? Et billede i ramme eller hvad med en personlig tale (eller en sang)? måske med billeder fra jeres barndom..

Hvis det ikke er sagen så kan du også forære ham en oplevelse. Det er meget oppe i tiden. Hot stone massage eller måske en tur, hvor man kan opleve Horsens statsfængsel inde fra hvis det passer bedre evnt. med en koncert billet.

Hvis han rejser meget så kan du måske finde på noget han kunne mangle på rejser.

Forrestens så er toldfrit en kæmpe joke som ikke har hold i virkeligheden! Sidst jeg var igennem div. lufthavne så var jeg pænt overrasket over prisniveauet som lå langt over enhver kiosk uden respekt for borgernes penge!

~ Anette

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd

Gave-ide
Forfatter: 
Dato:  22-08-2019 19:01
https://storshop.dk/products/metal-flaskeholder-motercykel

Måske en ide, koster dog lidt, men en kombi af motorcykel og vin.

1
0
Svar på denne tråd

min far
Forfatter: 
Dato:  23-08-2019 12:24

...er godt nok lidt mere end tres, men lige så svær at finde på gave til.

Det sidste han fik var en (herre)tur til Odense og brygge øl. De havde en fantastisk dag. Måske kan du bruge en variant der passer til Jer.

Suldudu

1
0
Svar på denne tråd

Storebror
Forfatter: 
Dato:  28-08-2019 11:02

Nu skriver du ikke meget om hvad han er for en, så den er lidt svær.

Min bedre halvdel fyldte 50 i maj, og jeg har givet ham et stykke land i Skotland (ligesom et stykke regnskov, eller køb en orangutang). Manden min elsker Skotland efter at have boet der en periode, da han i tidernes morgen var under uddannelse og der var mulighed for at tage et eller flere semestre i udlandet, så valget var let.

Med købet af et jordlod i Skotland, kan man jfr. skotsk lov, tituleres Laird, Lord eller Lady i samme forbindelse :-D og det var her jeg synes det sjove kom ind. Så han har et jordlod i et naturreservat i Skotland, og som anden del af gaven så gik ud på - nemlig at vi næste år skal besøge jordloddet og han kan få lov at komme tilbage til Skotland. Man får udleveret GPS koordinater, så man kan finde sit helt eget stykke jord, og prisen er fra 285,- kr. og opefter :-)

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

1
0
Svar på denne tråd

Som det gik
Forfatter: 
Dato:  22-09-2019 19:01

Det viste sig, at han kort før fødselsdagen udsendte en ønskeliste på nogle ret dyre ting, bla kevlar MC-tøj. Mine søstre gav så 50 kronesedler rullet sammen- mange af dem.

Men jeg puklede på med dørstopperkatten (Der kun blev trævlet op 4 gange, og da jeg nåede til det sidste øre, tabte jeg en maske- så den lignede mere en hornugle! Med ørene).

Jeg sad så fredag aften og syede på livet løs (jeg hader at sy, og er elendig til det!), og beklager, den fik ikke de der poter (de var strikket og trævlet op to gange- :-D )syet på, og øjnene (sikkerhedsøjne af plast), spildte jeg meget god tid på at få placeret- lige. Snuden og munden endte som (meget optrævlet og gensyet broderi), okay, knurhårene undlod jeg at brodere. Så klokken 00.10 var katten færdig. Med en sløjfe med en bjælde syet på (med kinesertråd/bjørnetråd), som IKKE var med i opskriften.

Risfyldet kom i en kasseret sok- men den var der hul i!- Så ny sok udover, og så slog jeg altså bare en knude på! I følge opskriften skulle sokken så syes sammen. :-P Nå, men fyld kom i, bunden blev syet på, og jeg kæmpede med at sy en snude og mund. Bare nogenlunde lige og symmestrisk og i passende størrelse!

Næste dag pakkede jeg katten i en mulepose (med Anders And tegneserietryk på) sammen med et lillle billigt Memory spil. Og pakkede det ind.

På kortet ved skrev jeg, at min bror nu fik tre små gaver 1) til at holde alle døre åbne 2) så han kan holde hukommelsen skarp 3) så han han kan holde styr på sine ting.

Jeg var MEGET i tvil om den strikkede kat (jeg skulle nok have prøvestrikket den 4-6 gange først!), men folk syntes den var fin, min niece (en af fødselarens døtre) udbrød: "Nej, hvor er den sød!" Så den er god nok.

Så, jeg tror nok, den er okay. Jeg ved det godt: Jeg har et lavt selværd og er så !#¤%!! perfektionistisk, at man skulle tro, det er løgn.

I øvrigt- var der fejl i opskriften!

Men vi havde en god fest, jeg var endda ude og svinge mine danseben (nu mere trælår), selvom jeg egentlig ikke havde tænkt mig det. Men min bror bød mig op!

Også fik jeg danset med en af hans kammerater, der pga diabetes har fået sat sine underben og fødder af. Han var helt tryg ved at danse med mig, jeg holdt nok fast i hans hænder, og så blev han faktisk meget rørt over, at jeg ville danse med ham. Det syntes jeg var lidt svært at håndtere. Jeg syntes jo ikke, jeg gjorde ham en tjeneste eller var ædelmodig. Jeg syntes bare, at hvis han turde, så kunne vi da prøve at danse... :-)

Tak for Jeres forslag, som jeg vil huske til en anden god gang! (Y) (Y) (Y)

Den næste, der fylder 60 er nu mig, men jeg har så 6 år til at spare op. :-D

Og finde på ønsker...

Mvh

Tine

0
1
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider