Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Voldtægt og Peberspray
Forfatter: 
Dato:  18-07-2019 18:17

Hejsa alle sammen,

Efter en meget ubehagelig episode, der involverede en person, der står mig meget nært, har jeg gået og spurgt lidt rundt i min vennekreds. Det har vist sig, at det med seksuelle overgreb og utryghed i nattelivet var langt mere udbredt, end hvad jeg umiddelbart gik og troede. Jeg gik derfor i en længere periode og prøvede at udtænke en løsning på problemet, og da forbuddet mod at eje peberspray for et halvt år siden endelig blev løftet, slog det mig at én af løsningerne på problemet kunne ligge der.

Jeg er derfor gået i gang med at udvikle en ny form for peberspray, der skal mindske antallet af voldtægter og gør det sikrere at færdes i det danske natteliv. Sprayen går i al sin simpelhed ud på, at der i sprayen er en blanding af stoffer, der aktiverer nogle receptorer, der skal mindske sexlysten samtidig med, at "chilien" i sprayen immobiliserer gerningsmanden som en normal peberspray. Ideen med det er, at når gerningsmanden endelig kan se normalt igen, så har han højere lyst til at forlade gerningsstedet end at fortsætte sin forfølgelse, da hans sexlyst nu er mindsket/forsvundet. Blandingen er blevet testet på tidligere sexforbrydere, og det er blevet bekræftet, at det mindsker sexlysten hos dem.

 

Jeg føler selv, jeg er nået rigtig langt i processen, men eftersom, at jeg ikke har verdens største budget (Og det er på trods af, at jeg ofte arbejder flere timer om dagen, end hvad lovligt er) er det meget vigtigt for mig, at jeg får lov til at høre jeres meninger og input, om hvordan slutproduktet skal se ud og hvad, I forventer af produktet. Så jeg sikrer mig den rette blanding af pris og kvalitet/ekstra egenskaber, så det hverken bliver for dyrt, men samtidig overholder jeres forventninger af produktet.

Derfor, vil jeg gerne bede om 5/10 minutter af jeres tid til at tage dette spørgeskema, jeg har oprettet og hjælpe mig gøre verdenen til et tryggere sted. Der er selvfølgelig intet forkert svar, så længe man svarer ærligt, og skulle I have nogle kommentarer/spørgsmål, så skal I da være velkommen :) Mange tak.

Linket til undersøgelse ligger her:
benjamingurini.typeform.com/to/ Hs9jqt

0
3
Svar på denne tråd
 
 Du glemmer en mulighed...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2019 18:38
... At folk ikke er interesseret...

Helt ærligt.
Jeg kan ikke forestille mig, at nogen skulle forsøge på at overfalde mig.
Og hvis en klaptorsk forsøgte - jeg har kunne håndtere en ungtyr siden jeg var skoletøs, og nuværende hobbyer er "hest, hund og haglgevær - og brætspil! " - og via mit job kan jeg reparere en brækket finger, men jeg ved faktisk også hvad der får en finger til at brække først (ikke at jeg har haft brug for sidstnævnte.)
Med eller uden peberspray - enhver idiot kan da glemme det!

Jeg fortalte engang en kollega, at jeg havde drømt om en varulv skulle indlægges.
Hendes svar var "hvis en varulv skal være indlagt - så er du den læge jeg vil være på vagt med!"
Jeg er sød, venlig, og kan ikke bruge trusler til så meget...

No nonsense tøser, som uimponeret håndterer 500 kg muskel og en hjerne på størrelse med en valnød er overrepræsenteret her.

...jeg har ikke svaret.
Muligheden for "ligeglad med produktet" findes ikke.

... Og så er der den skræmmende detalje, at voldtægter og anden vold mod kvinder sker som ofte af gerningsmænd kvinder kender.
Så, det er ligemeget at medbringe peberspray på bytur, det er ikke der det sker...
2
1
Svar på denne tråd
 
 Loven....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2019 19:14

Du opfordrer næsten til lovbrud her . Mig bekendt er det kun lovligt at have en peberspray i hjemmet. Ikke at tage den med ud af huset ud i nattelivet. Jeg har ikke kigget på spørgeskemaet, da jeg også er "ligeglad med produktet".


1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for dit input :)
Forfatter: 
Dato:  18-07-2019 19:34

Hejsa DoctorWho,

 

Mange tak for svar, og jeg værdsætter, at du tog dig tid til at skrive dit indlæg, uanset, om du nu var glad for min ide eller ej.


Det er da klart, at et haglgevær nok er et lidt mere "effektivt" middel mod en potentiel gerningsmand end en peberspray. Men så er der selvfølgelig også lidt mere rengøring og en mulig fængselsstraf man skal tænke på ;)

Spøg til side, så er det korrekt at langt størstedelen af voldtægter sker af folk offrene i forvejen kender, dog er der stadig op i mod 1/3 af dem, der begås af fremmede/ukendte gernignsmænd. Det synes jeg stadig er et betydeligt antal og et der er værd at prøve at bekæmpe, da hver en voldtægt er ækel i sig selv.


Ift. at de seksuelle overgreb ikke sker på byture, vil jeg igen give dig ret i, at langt de fleste sker i hjemmet. Dog er det i mange tilfælde i forbindelse med en bytur, hvor offeret møder gerningsmanden ude i byen, så der giver det igen mening at have pebersprayen med sig.

Men i bund og grund, er voldtægt (gudskelov) undtagelsen frem for normen. Derfor kan det også handle mere om en form for tryghed og selvtillid ejeren får ved at have pebersprayen på sig, der gør det muligt at stå op for sig selv og eventluet at bede om hjælp uden at føle sig svag, langt før voldtægten opstår.

Og har man ikke et behov for det, er det selvfølgelig også mere end i orden. Dog vil jeg fraråde, at man får det til at handle om, at man enten kan klare sig uden tryghedsværn og, at man er en "no nonsense woman" ellers er man svag, for det er slet ikke det, det handler om. Det vi snakker om kan ske for den værste, og jeg er sikker på, hvis du også spørger lidt rundt, vil du blive overrasket over, hvilke af dine venner/veninder, der har en dårlig oplevelse eller to at fortælle.

Ps. Vil jeg også lige bemærke, at pebersprayen selvfølgelig også dur i mod overfald af voldelig karakter, og kan bruges akkurat som en normal peberspray. Forskellen er bare, den er mere effektiv i tilfælde af seksuelle overgreb end en "normal" peberpsray.

Mvh.
Benjamin.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for dit input :)
Forfatter: 
Dato:  18-07-2019 19:42

Hejsa Ditte,

Jeg vil først og fremmest gerne sige, at jeg ikke opfordrer nogen til at begå overtrædelser af straffeloven, hverken ved at tage pebersprayen med sig i byen eller bruge den som andet end nødværge.

Dog, må man anderkende, at det er et stigende problem, at flere føler sig utrygge i nattelivet(jyllands-posten.dk/indland/ politiretsvaesen/ECE3917178/Hver- anden-dansker-er-mere-utryg-i- nattelivet/), og at der er en gruppe af folk, der enten har købt eller har planer om at købe peberspray, tager den med udenfor hjemmet, da de er villige til at risikere en bøde på 3000kr frem for deres sikkerhed.

I henhold til selve spørgeskemaet, så har jeg måske også formuleret det forkert. Den handler ikke så meget om min peberspray, som den handnler om, hvad folk gør sig af tanker, når de køber peberspray. Det får jeg selvfølgelig lige rettet :)

Mvh.
Benjamin

0
1
Svar på denne tråd
 
 At opfordre til at bryde loven
Forfatter: 
Dato:  18-07-2019 22:00
Jeg har ingen intentioner om at bruge mit haglgevær på ting større end gæs.
;)
Rengøring!?!
Pubad da!
Hvis man ikke kan spise det, er det ikke værd at gøre rent for...

Men din målgruppe er folk, som grundlæggende har en frygt i maven i stedet for indsigt i egen værdi eller evner.
Jeg tror ikke helt, at de træk er forenelige med at være rutineret i at håndtere store dyr og vide, at man kan ting.

Dit oplæg til peberspray er på den fedtede side af, hvad der er legalt.
0
2
Svar på denne tråd
 
 spørgeskema
Forfatter: 
Dato:  24-07-2019 11:06

Jeg måtte også opgive at svare....

 

"I tilfælde af, at du erhvervede dig en peberspray, hvad skulle så være de primære grunde?"

- Det tilfælde kommer så ikke. I hvert fald ikke af de nævnte grunde. Så skulle nogen forære mig en.

 

Det er spild af penge i mine øjne. Et dyrt våben, som jeg aldrig ville bruge fordi jeg ikke kan huske hvor jeg har lagt det og det ikke ville stå på pakkelisten. Jeg har nok af ting at bekymre mig over. Jeg gider ikke skrive "angst for voldtægter" på den liste.


 

- Pernille

Der er intet geni, uden en smule galskab

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2019 01:22

Tror osse et los på pikkemanden, fjerner osse sexlysten.

Ka man ikke nå det, ka man heller ikke nå, at hive en spray frem.

Og så er ens fod ikke ulovlig, at ha med.

I hjemmet har jeg andre ting til forsvar - man sku nødigt brække sine fusser.

 


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg er enig
Forfatter: 
Dato:  28-07-2019 13:30

Jeg syntes helt sikker at det vil være en god ide med en peverspray. Min storesøster har haft en meget meget dum oplevese med en mand i byen.

Jeg forstår ikke hvorfor det er forbudt:/

0
2
Svar på denne tråd
 
 Argument imod legalisering
Forfatter: 
Dato:  28-07-2019 20:45
Problemet med legalisering er, at jo flere våbenlignende ting, der er i bybilledet, des flere våbenlignende ting vil folk være tilbøjelige til at medbringe.
Problemet skaleres op, løses ikke.

Selvfølgelig gør legalisering det lettere for et frygtsom pige at købe peberspray.
Men, det gør også købet lettere for narrøve, voldsmænd og potentielle skurke.

Hvis du medbringer et våben, er din tanke sikkert, at du kan nå ned i håndtasken og tage peberspray op, og bruge den imod forbryderen.. .
Men - har du tid til det? HAR du tid til at rode tasken igennem?
Og vil det være dig selv, der bruger den? Eller kan en hurtig forbryder vride den ud af dine fingre og bruge dit våben imod dig?
Og er det kun forbrydere der bliver påvirket af peberspray, eller kan andre i nærheden blive skadet???

Jeg mener i dybeste alvor, at hvis man ikke tør bevæge sig udenfor uden våben, så skal man gå ind. I politik.
Og tage hånd om årsagen til at folk har frygt - ikke skalere problemet op ved at tillade ven og fjende at bevæbne sig.
Og heri er kernen bag, at jeg ikke kan lide konceptet bag peberspray.
Peberspray er symptombehandling.
3
1
Svar på denne tråd
 
 etryuiopå
Forfatter: 
Dato:  22-08-2019 09:26

en peberspray gir dig en falsk tryghedfor hvem siger du lige får muligheden for at få fat i den? hvem siger gerningsmanden ikke bruger den mod dig ?

 

dem der siger de ikke er bane for en geringsmand og kan brække hans finger og håndtere voksne tyre mm. sorry isnakker uden ret meget forstand, står du i situationen med evt en pistol rettet mod dig eller en kniv for halsen, så vil jeg gerne se hvor mange der leger macho. et overfald er ikke det samme som athåndtere en ko.

 

mvh

 

en der har arbejdet i nattelivet i mange år og stået med mange der har været udsat for overfald


Lækker 5 års islænder hingst sælges, i topform og klar til stævner/kåring skriv for mere info og billeder.

 

guidede ture på egen hest gives i Dollerup bakker, Guldborgland, Stendal plantage skriv pb ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider