Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan snakker jeg med mine forældre?
Forfatter: 
Dato:  25-04-2019 21:51

Halløjsa! Jeg er en pige på 12 snart 13 (september) siden jeg var 8 har jeg redet denne pony (bandit) mig og bandit har hængt sammen siden da. Ligenu føler jeg at jeg gerne vil mere and bare at ride en gang om ugen. Jeg vil rigtig gerne søge halvpart på ham da jeg ved at min veninde som har part på ham ligenu snart hopper af pga hun skal have egen hest her snart. Da jeg var lidt yngre spurgte jeg rigtig meget om jeg måtte få part på ponyen. De sagde nej, nej nej og atter nej. Nu kan jeg gost se at jeg måske var for ung til at klare mugning, ridning, transport og det hele på egen hånd. Men jeg vil rigtig gerne snakke med dem igen da jeg føler mig mere klar nu. Men jeg ser super bange for at de bliver sure og siger nej osv. Det er intet med økonomien bare min alder. Så jeg ved ikke hvad jeg skal sige til dem..! + jeg bor cirka 2-4km derfra men mine forældre er for bekymrede til at lade mig cykle. De siger at jeg bliver kørt over. Men der er cykelsti over 50% af vejen. Men de stoler bare ikke på mig.. så hvis i vil hjælpe mig med hvad jeg skal sige osv ville det være en kæmpe hjælp. Kom fx med nogle grunde til mine forældre til hvorfor de skulle sige ja. (JEG VIL IKKE AFPRESSE ELLER PLAGE DEM!) tak på forhånd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 part.....
Forfatter: 
Dato:  27-04-2019 08:20

Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig, du har nok ret i at plage ikke er den rigtige vej.

 

Spil på du er blevet ældre og du gerne vil ses på som en der kan udfører opgaver, de skal have troen på dig istedet for at begrænse dig - de skal hylde at du har fundet noget at gå op i.

 

I din alder begynder man for alvor at finde ud af "hvem er jeg" og du er en hestepige som har brug for mere en end ugentlig ridetime.

 

Du skal høre dine forældre om de vil hjælpe dig med at udvikle og gøre dig robust til fremtiden som voksen. Den udvikling starter med at du skal have lov at cykle ud til hesten, du behøver ikke gå direkte til part spørgsmålet, så håber jeg de giver dig lov til at cykle og når du har bevist at det kan du så beder du om part på ponyen.

 

Du kan også vise dem denne artikel :

www.berlingske.dk/karriere/ hestepiger-bliver-gode-ledere

 

Håber det lykkedes for dig.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider