Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sabbatår med egen hest i Spanien??
Forfatter: 
Dato:  30-03-2019 21:30

Hej alle,

 

Jeg går med en skør tanke om at tage min hest med til Spanien i et år.

 

Jeg står i den situration at jeg super gerne vil ud at rejse, men simpelhen på ingen måde har lyst til at efterlade min hest hjemme i Danmark.

 

Jeg tanker at jeg vil køre derned med den selv sammen med min veninde og hendes hest og gøre det over en uges tid, så der bliver mange pauser og man kan sove om natten.

 

Er der nogen der har prøvet det eller kender nogen der har? Evt nogen der har rejst med deres hest til andre lande?

 

Kender folk også noget til muligheder for overnatning med heste i udlandet?

 

Jeg har intete fast besluttet endnu mht til at gøre det, da det jo er en lang tur for hestene, men søger jo derfor gode råd og meninger om det :)

 

Jeg skal lige understrege at jeg ikke vil rejse uden min hest, så gode ideer til udlån af den eller andet er ligegyldige ;)

 

Hold gerne tonene pæn :)

Billede

 

Mvh Shannon

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm.....
Forfatter: 
Dato:  30-03-2019 23:34

Jeg ville personligt ikke selv tage så langt hjemmefra med hest, ville være at for bange for eventuelle ting der kunne ske. Og hvor hesten har brug for en ordentlig "dansk" dyrlæge.

 

Men det er måske bare mig?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Flytning af hest
Forfatter: 
Dato:  31-03-2019 10:28

JDet kan du sikkert godt - men det kommer til at koste dig noget arbejde :) Man kan ikke bare køre på må og få gennem landene og overnatte i grøftekanten, så du skal have fundet overnatningssteder inden du tager hjemmefra (og her tænker jeg på hesten). Det er absolut muligt at finde steder hvor man kan få hesten på stald natten over, men det kræver noget forhåndskendskab. Det er ikke alle steder, man ønsker at få vildt fremmede rejsende indenfor dørene. Du kan fx tale med hestefolk, som er vant til at deltage i stævner i udlandet.

 

Du skal også have nogle ting i orden i forhold til hesten, og den skal synes af en kredsdyrlæge inden afgang, se her: www.foedevarestyrelsen.dk/ Selvbetjening/Guides/Sider/Eksport- af-heste.aspx

 

Og så vil jeg råde dig til at researche lidt på hestehold, muligheder og priser i det område, du påtænker at flytte til - du skal nok ikke regne med at det foregår helt som i DK, og det ville være surt at komme derned, for så at opdage at man ikke kan acceptere forholdene ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider