Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Når penge bliver mere vigtigt end hesten
Forfatter: 
Dato:  21-03-2019 12:35
Sidste år hjalp jeg en afdød venindes mand med at sælge hendes hest.

Hesten er var min venindes et og alt på gode og dårlige dage for hende.
Og jeg sagde ja med hjertetfor at hjælpe hendes mand.

Hesten er var en som ridemæssigt rigtig dygtig, men desværre ikke behandlet ordentlig, dvs hun havde fået nogle skavanker som gør hun kunne kun holde rillet ridning og skovture.

Vi troede havde fundet et godt sted til hende og de havde lovet de ikke vil sælge hende videre påg af hendes skavanker.
Men igår opdager jeg ved et tilfælde hun solgt.
Jeg havde læst en besked hvori der står hun var solgt påg af mistanke om slidegigt.
Men igår så jeg en salgsannoce hvor der stod hun var frisk på lidt af hvert ????????????????.

Og hun var blandt andet solgt til dét dobbelt af hvad hun blev solgt ved min venindes mand, fordi hun ikke var helt rengående ved fremvisning.

Jeg kan ikke beskrive hvad jeg tænker.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er desværre ofte sådan
Forfatter: 
Dato:  21-03-2019 13:06

Hej,

 

Jeg kan godt forstå, at du bliver ked af at se hesten til salg på den måde. Det er desværre bare sådan, at man aldrig kan vide, hvad der kommer til at ske med en hest man sælger. Køber kan blive syg, blive skilt, miste jobbet eller lignende, så det behøver jo ikke være i ond vilje, at hesten er solgt videre, men man har aldrig nogen indflydelse på, hvad der sker med hesten, når den først er solgt.

 

Derfor lavede jeg også den aftale med min mand, idet min forhenværende hest også havde sine udfordringer, at hvis jeg f.eks. blev dræbt i et trafikuheld, og hvis ikke den og den person (helt specifik en person jeg vidste ville passe godt på hesten og tage hensyn til dens handicap) ville have den (gratis), skulle den aflives af den og den dyrlæge. På den måde vidste jeg, at han ikke skulle stå med alverdens overvejelser, og at hesten ikke havnede et forkert sted.

 

En ældre dame, jeg kendte i mange år, sendte sine pensionerede rideheste til en privat rideskole til brug for de dygtigste elever, men kun til låns, uanset om en af eleverne forelskede sig i hesten og ville købe den. På den måde vidste hun præcis hvor hesten var og at den blev behandlet godt (hendes velredne heste var altid meget populære) samt aflivet, når den var blevet for gammel eller skadet.

 

Det kan lyde hårdt, men nogle gange er det bedst for hesten at blive aflivet, hvis den har nogle problemer og man ikke selv kan beholde den. I dit tilfælde må du bare håbe på, at en køber finder ud af, hvad der er galt med hesten og så enten tager de rigtige hensyn til den eller får den aflivet, før den ender hos nogen, der er ligeglade. Og lad os indrømme det - de findes.

 

Det var ikke den store opmuntring, det ved jeg godt. Der er vist ikke så meget der kan hjælpe dig, ud over at du jo ved, at du og din venindes mand var i god tro, og at man altid kan håbe, at hesten får en god, ny ejer. De findes jo heldigvis også!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Når penge bliver mere vigtigt end hesten
Forfatter: 
Dato:  21-03-2019 13:29
Kære Jette.

Jeg er fuldstændig enig med dig....og tak for input.....og jeg har samme tanker og holdning som dig.....men jeg kunne ikke gøre noget da jeg stod med det.
Påg af min afdøde venindes mand....den skulle bare sælges.....total ligeglad

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ligegyldighed
Forfatter: 
Dato:  22-03-2019 17:24

Hej igen,

 

Der er mange, der ikke forstår "vores" måde at have hest på. Både hestefolk og ikke-hestefolk. Og så er det svært eller måske endda umuligt - som i dit tilfælde - at gøre det rigtige. Som sagt må man bare håbe, at hesten havner hos en, der vil den det godt.

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider