Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vækst 2 års
Forfatter: 
Dato:  21-02-2019 16:06

 

Hvor meget er det i % at en 2 års vokser endnu ?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hest eller pony
Forfatter: 
Dato:  22-02-2019 12:07

Der er temmelig stor forskel på hvor meget af deres slutmål hhv ponyer og heste har opnået. Derudover har fodringen stor betydning, og også afstamningen. Så det er ikke sådan lige at spå om.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Altså..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2019 21:11

 

Hvis jeg sulter dem når de når 144 tror du så ikke de holder mål.

Storebror er næsten 140 og 1 år og 10 måneder. Mor er 141 cm i stg. Far max ponymål, Men der ligger heste længere bag i stamtavlen hos mor men nok også far.

Lillebror er 7 måneder og måler 125 cm.

 

Tror du de går over mål?
Min datter krydser fingre så tænker hun at han kan blive i familien

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
1
Svar på denne tråd
 
 Den avler
Forfatter: 
Dato:  23-02-2019 21:04

Den avler som vores ponyer stammer fra, sagde altid at en 1-års på 137 og en 2-års på 143 normalt vil holde ponymålet. 1 år er præcis 12 mdr ellers kan man ikke bruges målet.

 

Så de burde holde målet uden problemer. (y)


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Ingen regel uden undtagelse.
Forfatter: 
Dato:  05-03-2019 14:05

Jeg har avlet en varmblods hest og han lå overhovedet ikke inden for nogen rammer, i hvordan man kan måle via alder og procenter. Mor er 158 cm og far er 169 cm.

Han blev født 1 mrd for tidligt og de første 4 mrd voksede han 10 cm hver mrd. Fra han var 1 år til han fydte 2 år voksede han slet ikke og jeg må tilstå at jeg bævrede i bukserne, da han kun var 137cm som 2 års og gerne skulle op over 165 cm. Frygtede lidt at stå med en dværg varmblod på 150 cm, da diverse måle / regnemetoder viste 150 cm. Men al min nervøsitet blev gjort til skamme. Den sommer/ efterår han fyldte 2 år voksede han så pludselig 20 cm og nu som 3,5 års måler han 165 cm. Og jeg tænker han tar et par cm mere.

Så ingen regler uden undtagelser.


 

 

Hvis livet føles lidt tungt og dagene ik blir helt som du vil.

Se da på livet som en hanhund: Ka det ik slikkes på el spises, pis på det og gå videre

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider