Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 heste i DK
Forfatter: 
Dato:  25-01-2019 15:15

Hej allesammen

 

Det er LÆNGE siden jeg har været online eller aktiv her på Hestenettet - men nu prøver jeg da lige igen :)

Hvis jeg nu har købt en hest fra nogen og jeg kan se den stammer fra Revsø - eller det er der den har været fra den blev vaccineret som 1-årig og frem til den var 5 år.

Da han er DSP er der ingen forældre i hans pas, har nogen af jer anelse om hvor man kan se hvor han nøjagtigt kommer fra? altså hvor han er født osv?

 

Håber en venlig sjæl kan hjælpe :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grønt pas?
Forfatter: 
Dato:  25-01-2019 17:20

Det hænger ikke helt sammen at du på den ene side skriver at han er DSP men samtidig at der ikke er afstamning i passet. Hvis han er DSP så skal der minimum står afstamning på far og navn på mor i passet, ellers er det bare en pony uden afstamning.

 

Hvis ikke der står opdrætter i passet, så bliver det svært at finde ud af hvor han kommer fra. Jeg ved ikke om dyrlægen der har vaccineret kan og må hjælpe? Persondataloven har nok gjort det sværere.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  25-01-2019 18:53
Han har grønt pas men er DSP
0
0
Svar på denne tråd
 
 DSP logo
Forfatter: 
Dato:  26-01-2019 11:11

Er der DSP logo på forsiden af passet? Ellers er han ikke DSP.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Afstamning.
Forfatter: 
Dato:  28-01-2019 09:08

 

Det er sikkert en rigtig sød pony du har købt dig, men DSP er den ikke når den har grønt pas. Derfor kan den jo godt være en dansk sports pony. Det er ordkløveri. Jeg har selv haft en DV uden pas, det blev den selvfølgelig ikke en "rigtig" DV af, så det var mere en model betegnelse.

 

Kan godt forstå at du ønsker at vide mere om dens baggrund. Hvis du er sikker på at den er født i Revsø området så prøv at efterlyse den der. Opslag i butikker eller er der en Revsø fb-gruppe osv. Der er forskellige muligheder for at efterlyse heste, feks her på HN, eller få fb. eller måske der er en journalist i lokalsprøjten der vil skrive om den og tage nogle billeder?

 

Det kommer også an på hvad du skal bruge det til. Hvor vigtigt er det? Er det bare hyggeligt eller af nysgerrighed, at vide mere eller for at få styr på forældrene eller?

 

Den yngste har en pony som er købt med grønt pas og altså ingen afstamning. Der har jeg haft efterlyst avler for at finde ud af mere om stamtræet ifht. race. Hvis en duracell kanin kunne være en pony, SÅ er det hende, men det har altså ikke givet noget resultat.

Forresten så havde min farmor en hund som mange spurgte om, hvilke race den var og det lød nedsættende at kalde den et gadekryds, så hun kaldte den for en Næsbyhovede Terrier og så steg den i anseelse hos spørgeren.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

3
0
Svar på denne tråd
 
 DSP - afstamning
Forfatter: 
Dato:  28-01-2019 21:07

Charlotte, det er ikke helt korrekt det du skriver om, at forældrene som minimum skal stå i passet. En pony uden stamtavle kan kåres i DSP - nuvel, det er i forregister, men kåres i DSP kan den. Jeg har selv kåret en af mine tidligere ponyer uden stamtavle i DSP.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Piff...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2019 10:34

Det der fik mig til at skrive som jeg gjorde var:

 

Da han er DSP er der ingen forældre i hans pas

 

For sådan hænger det jo absolut ikke sammen. Og da det er et hanhønsvæsen, så er der ingen muligheder for at han kan blive DSP når han ikke er født som det. Men korrekt at hopper af en rimelig kvalitet kan optages i Forregisteret.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Heste data
Forfatter: 
Dato:  02-03-2019 01:35

Hvis Der er pas på hesten / pony

 

Og den har dansk pas, så har den fået et nr.

Det nr kan du slå op i hestedata, man skal vist have adgang til det med at login.

hvis hesten har værst startet i dk inden for de sidtse par år, kan man måske finde lidt på den på GO!

 


Mvh,

Maria

 

Med Ponyen "Moremoney Magneto"

Dressur - Spring - Military - TREC

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider