Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mor vil ikke komme til mit bryllup
Forfatter: 
Dato:  06-01-2019 10:41

Hej alle. Jeg er simpelthen så vred og ked af det og bliver nød til at få det ud til nogen.

Sagen er at jeg har mig en kæreste som jeg er rigtig glad for, vi er lykkelige sammen og han har taget min datter til sig som var det hans egen. Han er muslim men er opvokset i danmark. Ham og hans familie er de sødeste mennesker jeg nogensinde har mødt, de har taget mig og min datter til sig og fået os til at føle vi var en del af deres familie meget hurtigt. Vi er blevet så tætte med hans familie at vi også er sammen privat uden min kæreste. Alt kører bare på skinner.

Vi var i paris hen over nytår og han valgte så at fri til mig foran eiffeltårnet, jeg blev så lykkelig og så stolt. Da vi kom tilbage til hotellet hvor der var wifi, ringede min mor for at sige godt nytår og der ville min kæreste jo rigtig gerne vise den ring han havde givet mig. Vi var meget stolte og min mors reaktion var IKKE positiv. Hun fik store øjne, sagde intet og sendte dræberblik til hendes kæreste som i øvrigt også er muslim, min mor begyndte også at græde og skabe sig og sige åh hun var så bekymret, hun var bange for det ene og det andet. og det var IMENS min kæreste så på. Det var så pinligt. For alle andre er super glade og lykkelige på vores vegne.

Bonus info:: Min mor har ikke været så glad for ham fordi han er fra irak, hun kan heller ikke lide hans navn og at han har taget min datter til sig. Min mor bor selv i udlandet og ser ikke meget til min datter, så det er ligesom om hun er jaloux og ikke kan lide at der nu kommer en som bliver tæt med hende og jeg. For jeg har også altid været tæt med min mor.

Men i hvert fald, så ringer hun til mig når jeg er hjemme fra vores rejse, hun begynder at svine ham til, sige hun ikke vil deltage i vores bryllup, at dette var hendes værste mareridt og at så længe jeg var sammen med ham, så skulle jeg ikke kontakte hende mere. Hun sagde derefter hun ville blokere mig på facebook.

Jeg er så rasende og chokeret over man kan sige disse ting til sin datter. Fint nok at hun ikke er glad for min forlovede, men hun har intet grundlag. Han har aldrig gjort hende noget, han har respekteret de grimme ting hun har sagt og har intet sagt tilbage til hende.

Jeg har nu ikke snakket med min mor i en uge.
Havde bare lige brug for at få det ud, synes ikke hun kan være det bekendt for uanset hvad, så er det mit valg, mit liv og vi er så lykkelige sammen. Det eneste problem er min mor.

0
3
Svar på denne tråd
 
 EKSTRA INFO
Forfatter: 
Dato:  06-01-2019 10:46

Min mor har også gået og snakket grimt om min kæreste og jeg bag vores ryg til familie medlemmere og venner. Hun synes vores beslutning er helt godnat og siger jeg er blind af kærlighed og jeg ved ikke hvad.

0
3
Svar på denne tråd
 
 Herfra min verden går..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2019 11:08

 

Din mor prøver helt sikkert at beskytte dig fra noget du ikke kender til fra hendes eget liv og noget du ikke selv kan se, men måske også for noget der ikke eksistere.


Du skal tænke på at du måske ikke kender til hvad din mor har oplevet igennem hendes liv, men noget kunne tyde på at hun har oplevet noget der får hende alarm klokker til at ringe ret kraftigt.


Der er masser af familiehemmeligheder der aldrig kommer frem når det burde og nogle først når det er for sent. (Så du Rosa fra TV2 der fandt ud af at hun havde en anden far da hun var 59 år.)

 

Du har været i forhold tidligere, hvordan har hun reageret der?

 

Alternativt så er din mor måske ikke helt rask.. Altså hvis det er en hest der opfører sig sådan så tænker mange vitaminmangel, sadeltrykning, muskelspændinger, kiropraktor, tandlæge osv. ;-)

 

Jeg håber du får en rigtig god snak med hende.

Du skal ikke overbevise hende om hvor fantastisk din forlovede er, men du skal pille i hvor hendes reaktion kommer fra.


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Til Anette
Forfatter: 
Dato:  06-01-2019 11:15

Tak for svar Anette.
Min mor har været igennem meget i hendes liv og vi fortæller hinanden alt, så jeg ved hun har været en masse igennem også i forhold til hendes eks kærester.

Jeg har to eks-kærester, den ene kunne hun godt lide i starten men da jeg flyttede sammen med ham og var meget sammen med ham, følte hun at han tog mig fra hende og så kunne hun ikke lide ham heller.

Min anden eks blev voldelig og ham forlod jeg med det samme.

måske det er det hun er bekymret for? at det med vold skal ske igen eller sådan. og det skal der også være plads til self, men synes på ingen måde det er fair at min eks's handlinger skal gå ud over min forlovede.

Min mor har det med at skabe meget drama og derfor har min familie også trukket sig fra hende, men jeg har altid været der for at bakke hende op. Men ikke denne her gang, hun laver drama på mine vegne og det synes jeg ikke er okay.

1
2
Svar på denne tråd
 
 ikke uden min datter
Forfatter: 
Dato:  07-01-2019 09:12

tja jeg tænker din mor sikkert har set filmen ikke uden min datter, så hun måske er bange for måske hvad der kan ske..

 

jeg studerede engang med en der var halv iraner og halv pakistaner, han var rigtig ked at vi danskere var så racistiske, og jeg fortalte at hvis du tager 10 danskere til Iran og de 2 laver ballade, så bliver de sidste 8 også stemplet som ballademagere.. det måtte han erkende at det nok var rigtig nok..

 

jeg er sikker på der findes søde rare og fantastiske muslimer, men der er også det modsatte (det er der absolut også hos alle andre).. så hvis du gifter dig og bliver i Danmark er der ingen problemer..

min ungdomsvenindes søster mødte også en fra Iran og de fik et barn sammen, der var ingen problemer.. de er dog så vidt jeg ved blevet skilt igen.. men det sker jo altså for 60 % her i Danmark, så hvad årsagen var kender jeg ikke...

 

selv har jeg den holdning at her i Danmark tror jeg mange gifter sig for at sikre sig.. man lever lige godt sammen i dag gift eller ej.. det er jo ikke som i gamle med ægte og uægte børn..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  12-01-2019 08:36

 

Jeg tænker, at det er en situation, hvor. Der er flere lag.

 

Din mor har helt klart nogle bekymringer, som hun ikke kommunikerer på en særlig god måde...Prøv at spørge hende, hvordan hun ønsker, dit liv ser ud om fem år. Ønsker hun overhovedet, at du lukker en mand ind i dit liv? Hvis svaret reelt er nej, så må du bede hende om at arbejde med sig selv.

 

Men der kan være flere ting i det. Hvor længe har du været i dette forhold? Husk både dig selv og din mor på, at det er helt okay at være forlovet i et år. Og den tid kan jo bruges til, at din mor og din kæreste mødes nogle flere gange og lærer hinanden bedre at kende. Hvis din mor bor i udlandet, tænker jeg, at deres kendskab er begrænset...


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende historie
Forfatter: 
Dato:  12-01-2019 17:17

Jeg ved ikke lige hvad jeg kan svare dig...

Men undrer mig over at du har to profiler i denne tråd.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 profiler
Forfatter: 
Dato:  12-01-2019 22:24

 

Malenetilde / Ts er ny på HN måske det i farten var svært at finde ud af login osv. :) Det er kun den ene profil der er aktiv nu.

 

Til Ts det er ikke mig der har givet dig dislike, men har givet dig en (Y) for at rette op på dem. :)
Håber du får din mor tilbage på den måde og i det omfang du helst vil. :)

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende historie
Forfatter: 
Dato:  13-01-2019 17:45

Ja, det kan du have ret i Anette :)

 

Mærkeligt med de tomler, jeg bemærker dem faktisk ikke. Jeg benytter dem heller ikke.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider