Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Må en censor komme fra samme skole?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2018 04:17

Hej mit navn er Jaime.

 

Jeg var til matematik eksamen fredag d. 21 og vores ''censor'' var en anden matematiklære som er startet på skolen for 1 - til 2 måneder siden

 

Må en lære fra samme skole godt være censor på skolen.

 

De dumpede mig med 00 så ville høre fra nogle som har lidt mere forstand på det end mig.

 

Eller er det anderledes når det er en eud (erhvervsuddannelse)

 

Tak på forhånd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej.....
Forfatter: 
Dato:  26-12-2018 17:14

Se evt her www.retsinformation.dk/forms/ R0710.aspx?id=161427

 

§ 25. Censorerne må ikke være ansat på den institution, hvor de skal virke som censorer.

Stk. 2. Ved fordeling af censorarbejdet skal det sikres, medmindre særlige forhold gør sig gældende, at der

1) inddrages censorer fra flere uddannelsesinstitutioner og censorer fra det relevante arbejdsmarked (aftagercensorer) ved tilrettelæggelse af censuren inden for en given uddannelse,

2) jævnligt inddrages nye censorer ved fordeling af censorarbejdet,

3) ikke forekommer individuel gensidig censur inden for en periode på 2 år og

4) ikke forekommer individuel gentagen censur inden for en periode på 2 år ud over én eksamenstermin, ét semester eller ét halvår.

Stk. 3. Censorernes virke er omfattet af forvaltningsloven, herunder reglerne om inhabilitet og tavshedspligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-12-2018 17:41

Vi har intern censur på universitet - dvs. Egne undervisere eller egen underviser og anden underviser ansat på

samme institut.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Angående senor
Forfatter: 
Dato:  27-12-2018 23:04

Så vidt jeg ved må der gerne være intern sensor, dog skal der også være en extern sensor.

 

Men ikke man må have sensor fra egen skole. Da senor kan have personlige følser for den enkelte elev, som kan påvirke karakteren.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny bruger?
Forfatter: 
Dato:  29-12-2018 23:09

Når du vælger at oprette en bruger for at stille sådan et spørgsmål, så synes jeg det er lidt underligt, at du lige vælger HN? Men dig om det.

 

Jeg går ud fra, at du går på et grundforløb, og at det er grundforløbsprøven, det handler om? I det tilfælde skal censor normalt være fra erhvervslivet eller fra en anden skole, men hvis der er forfald, må censor godt være fra samme skole - han/hun skal bare opfylde kriterierne for censorat (kendskab til målene og kompetence indenfor området). Du kan læse om reglerne på Retsinformation, søg på bekendtgørelse om prøver og eksamen i grundlæggende erhvervsrettede uddannelser.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider