Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 fold størrelse..
Forfatter: 
Dato:  18-12-2018 11:58

er 0,55 hekter (som er ca. 5.516,2 m2) nok til 8 til 9 heste??

Tidligere tråd om samme emne:

Ny hestelov v/ fold størrelse.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommer an på
Forfatter: 
Dato:  18-12-2018 13:40

Det kommer an på om du snakker fold eller paddock? Hvis vi snakker fold, så kan der gå 1-2 heste, 2 hvis hestene ikke er for store.

 

Snakker vi paddock, så kan du sagtens lave 5-6 små indelukker til udendørs opbevaring af hestene, de må ikke være mindre end 800 kvm så der kan ikke være 7.

 

Hvis der skal være stier til så man kan komme ud til bagvedliggende paddocks, så bliver arealet mindre og så kan der nok ikke være mere end 5.

 

Men der kommer ikke til at være græs, så det kan ikke kaldes folde.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hello there
Forfatter: 
Dato:  18-12-2018 16:37

 

Hvorfor spørger du?
Kan se du har oprettet en profil for at stille spørgsmålet.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyoprettet...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2018 19:30

profil eller ej - man er vel stadig berettiget til at stille spørgsmål, tænker jeg...?

 

Mht. det oprindelige spørgsmål, så er svaret herfra: Nej - hvis du med fold mener græsfold.

 

Ifølge hestelovens bogstav, kan det arealmæssigt godt lade sig gøre - med mindre kravet er ændret siden den oprindelige tekst, hedder det vist 800 m2 til de første 4 heste, og derefter 200 m2 pr. ekstra hest - men som Charlotte skriver, så bliver det til jordfold, hvilket i våde perioder = mudderfold.

 

Jeg ville ikke vælge at lade så mange heste, gå på et begrænset areal, uden beskæftigelse og ordentligt underlag.

 

/Dorte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skiftehold
Forfatter: 
Dato:  18-12-2018 20:05

Man kan også vælge fx at lade dem gå 4 ad gangen i 4 timer hver, så får de mere plads, men forbered dig på, at der skal samles pøller tit, og at der naturligvis intet græs bliver.

Og nej, det var ikke noget, jeg ville byde mine, men teknisk set er det både lovligt og muligt

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider