Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp! Surprise Party
Forfatter: 
Dato:  11-12-2018 15:02

Hej alle sammen

 

Jeg er en pige på 19 år, og jeg har en dejlig kæreste, som fylder 20 her til januar. Jeg har overvejet lidt at holde et surpriseparty for ham. Jeg bor stadig hjemme, men har fået lov til at låne huset, mens resten af familien ville tage væk i en weekend. Jeg har egentlig allerede planlagt datoen, men stadig ikke inviteret nogen. Det skyldes at jeg i sidste weekend var til julefrokost hvor en del af dem, jeg gerne ville have med var inviteret, og for at de ikke skulle tale over sig tænkte jeg, at det måske var bedst at vente.

 

Men... Til den her julefrokost drak min kæreste sig meget stiv. Han brækkede sig om aftenen, hvorefter han drak videre hvilket resulterede i, at han brækkede sig igen om natten (ud over dyner, puder, gulv og mig) og 4 gange næste dag. Det skræmte mig en lille smule, fordi han tydeligvis ikke havde nogen kontrolknap.

Jeg er ikke vant til at holde fester, men er til gengæld rimlig vant til at være til dem, og det gik op for mig, at jeg ikke tror, jeg har været til en fest uden at nogen har brækket sig. Jeg er rimlig sart hvad angår opkast, og det heller ikke noget jeg selv gør specielt meget i (selv om der jo sker uheld).

 

Men nu er jeg blevet i tvivl om jeg overhovedet skal holde noget. Vi har 3 sofaer som på ingen måde kan tåle at der bliver spildt på dem eller i værste fald opkast. Derudover har vi et kæmpe vitrineskab, som jeg ikke kan erstatte hvis det går i stykker. Jeg frygter, at jeg skal gå og holde øje med folk, skælde dem ud, være sur/skrap (hvilket jeg selvfølgelig ikke har lyst til) og tørre folks bræk op. Min mor foreslog, at jeg lod være med at invitere så mange, men jeg kan ikke vurdere hvem der så skal med. Hvis alle inviteres drejer det sig om 20-25 mennesker.

 

Jeg håber i kan hjælpe eller evt. har nogle gode råd?

Hilsen den fortvivlede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-12-2018 15:23

 

Hej, Caroline.

 

Ih, hvor er du en sød kæreste! :D Det er da en super idé med et surpriseparty - men jeg forstår så udmærket dine bekymringer. Det er ikke fedt at skulle holde en fest, hvor man skal være nervøs for udfaldet hele aftenen igennem..

Kunne man forestille sig at holde festen et helt andet sted? I min by kan man leje flere af barerne og diskotekerne næsten gratis, og de unge bruger det rigtig meget.

 

Desværre er det sommetider sådan med surpriseparties i så ung en alder, at det er lidt sjovere i fantasien end i virkeligheden, netop fordi der er så mange hensyn, der skal tages for at festen bliver god - også for dig som vært.

Jeg ville selv sige nej til min næsten-voksne datter, hvis hun spurgte, om de måtte holde fest hjemme hos os. Hun er selv, ligesom dig, meget fornuftig og tænksom, men jeg ved med sikkerhed, at de fleste af hendes venner og veninder vil være fløjtende ligeglade med vores møbler, gulv og vægge lige så snart de har fået bare en smule indenbords. Og det har jeg ikke lyst til at komme hjem til -eller skulle trække hende igennem.

 

Da jeg selv var teenager, holdt min storebror og jeg en fest, som gik over gevind. Vi havde fået nej af vores forældre, fordi vores venner også var som beskrevet ovenfor, men vi valgte at gøre det alligevel, fordi de gamle var ude at rejse... Festen sluttede, da nogen smadrede en glasdør allerede inden midnat. Næste morgen måtte vi ringe til vores forældre og gå til bekendelse.. Ikke spor sjovt at ødelægge deres ferie (og tillid) på den måde, og der kom et større bøvl ud af det med forsikring osv... mega træls!

 

Måske skal du gemme din gode idé til I er blevet lidt ældre og dermed har mulighed for at gøre det hjemme hos jer selv? Så er det kun jeres egne ting, det går ud over, og du skal ikke være bekymret for dine forældres reaktion.. Og måske kan det være, at vennerne undervejs har fået stopknapper installeret. ;)

 

Under alle omstændigheder håber jeg, at det kan lykkes for dig uden at blive træls.

 

/SC. :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Lavpraktisk ide
Forfatter: 
Dato:  11-12-2018 22:54
Min første tanke var, hvordan pokker du vil holde forberedelserne skjult?

Hvis det er jeres hus, så skal du jo være der en del timer inden til rengøring, pynt, klargøring af mad osv - og bagefter finde på en naturlig begrundelse for at få ham til adressen??

Puha, lyder lidt svært??

Hvad hvis du taler med lokale cafeer og diskoteker, små restauranter??
Mange små diskoteker har et par timer med happy hours. Eller vil måske give gratis entré, tilbud på drinks eller lignende, hvis du kan lokke en flok gæster til at komme, fra stedet åbner.

Du skal ikke gøre rent, pynte op, mv.
"Hej skat. Jeg vil gerne at vi spiser romantisk ude på din fødselsdag. Bare dig og mig. Har du fri, så bestiller jeg bord" - og vupti, du har en lovlig begrundelse for at han ikke må lave andre aftaler.


Og så kommer lægen op i mig.
Opkastning pga druk er et forgiftningssymptom.
Dine instinkter til "nej til bræk" er fine.
Det er lidt et andet emne - men tal evt med kæresten om, at I øver jer i at stoppe drikkeriet før opkast, blackout osv.
(Jeg er ikke hellig. Been there, done that. Det er bare pisse ærgerligt ikke at kunne huske en fantastisk fest.)
1
0
Svar på denne tråd
 
 Ha' en god fest
Forfatter: 
Dato:  18-12-2018 12:40

Hej Caroline

 

Det er jo lige til Mads & Monopolet det her :-)

 

Jeg ville tale med din kæreste og forklare ham hvordan du har det. Jeg kan berolige dig med, at det bliver bedre når han bliver ændre.

 

Jeg synes, at du skal holde festen. Jeg tror du skal tage det med et smil, og enten i invitationen eller i starten af aftenen fortælle folk 'bræk-reglerne'. Sig evt. at alt bræk foregår direkte i toilettet, og få måske 'for sjov' folk til at skrive under på det når de træder ind i huset :-)

 

Det var bare mine sjove idéer.

 

God fest!


jeg har shadoweye

0
0
Svar på denne tråd
 
 Surprise party
Forfatter: 
Dato:  18-12-2018 21:58

Det kan godt lade sig gøre at holde surprise party uden han finder ud af det :)

Jeg holdte det for min kæreste, da han blev 30 år. Min mor bor et sted, hvor det er muligt at leje fælleshus. Det synes jeg var en god løsning, da der derved ikke skulle tænkes på plads, møbler mm. Hans omgangskreds er dog lige det ældre end din kærestes, så de kunne også styre alkoholen uden at kaste op alle vegne.

 

Jeg stod selv (sammen med min mor) for alt. Mad, opdækning, invitation, afrydning mm. Al mad blev forberedt ude ved min mor dagene op til festen.

 

Det lykkedes mig fint at holde det skjult. På dagen var han en anelse skuffet over, at jeg tilbragte morgenen i stalden - det var det jeg bildte ham ind - i stedet for at spise rundstykker med ham. I virkeligheden var jeg ude og gøre det sidste klar til festen.

 

Det der havde været sværest for mig, var hvordan jeg skulle hive ham med der ud, uden han skulle blive mistænkelig. Så jeg bildte ham ind, at vi skulle ud at hente min mor og hendes kæreste, og så skulle vi ud at spise sammen. Min mor er ofte for sent på den, så i dette tilfælde var det en god undskyldning, der gjorde, at da vi kom var hun ude at gå med hunden. Det hun faktisk lavede (med hunden), var at hente gæsterne i fælleshuset og tage dem med hjem til hendes hjem, hvor de overraskede min kæresten. Efterfølgende gik vi fælles tilbage til fælleshuset, hvor festen blev holdt.

 

Jeg kan ikke helt huske, hvor mange vi endte med at være, men også de 20-25 stykker.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider