Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 korrekturfejl - Hvor meget betyder det?
Forfatter: 
Dato:  04-12-2018 14:39

Jeg går til dagligt på kandidatuddannelsen i retorik. I går afleverede jeg så mit speciale, som jeg nu venter på at få svar tilbage på.

 

Jeg er helt ligeglad med karakteren, så længe jeg består. Men selv det kan jeg godt være meget nervøs for. Er der i den forbindelse nogen af jer, der ved, hvor meget vægt, der fra lærer og censor bliver lagt på korrekturfejl (stavefejl, kommafejl, manglende ord mm.) i den samlede karakterafgivning? Jeg har selv lige læst mit speciale igennem igen og har desværre fundet en del korrekturfejl, 30 for at være præcis. Det skal i den forbindelse siges, at mit speciale fylder 69,5 normalsider.

 

På forhånd tusind tak for jeres respons. Venlig hilsen Kasper.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit svar...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2018 22:03

... Er ganske ukvalificeret, da jeg ikke selv har en uddannelse på det niveau.

Jeg ville forvente, at lærer og censor tager sproglige fejl med ind i deres bedømmelse, i og med at du læser retorik, som jo blandt andet handler om skriftlig kommunikation.

Hvis du havde læst et naturvidenskabeligt fag, havde det sandsynligvis ikke betydet det store, men det gør du jo ikke...

 

Så desværre ikke den store trøst herfra...

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tjae??
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 10:48
Det afhænger vel frygtelig meget af kontekst.

En tastefejl, glemt komma og lignende generer vel sjældent?
Men er der nok, og afhængig af kontekst, om fejlene forstyrrer meningen, irriterer læser osv så kan det få produktet til at fremstå mindre professionelt.
Og det giver pil nedad, når man vælger imellem to karakterer. Det afslører jo lidt manglende grundighed, at du ikke fanger det selv?.
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider