Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Out regler
Forfatter: 
Dato:  04-12-2018 00:59

Hej derude, jeg vil høre om jeres erfaring med out reglerne, og om i ved om de bliver overholdt eller ej?

Jeg spørg, fordi jeg undre mig over en ekvipage, som starter i de lokaler klubber omkring mig, vedkommende har redet LC klaserne, de sidste mange stævner, som jeg har set, mindst i hele 2018.

Ekvipagen har vundet eller været placeret i hvertilfælde 6-7 gange, måske flere.

Jeg har set på drf live, at de har en hel del placeringer i diverse LC'er starte, med over 70%.

Og nu kan jeg så se, at vedkommende, igen skal ride LC ved et kommende stævne.

Og så er det at jeg tænker, er out reglerne kun for selve klassen feks LC 2, eller er det mon for sværheds graden? Altså må man skifte rundt i mellem feks de 3 LB, Og feks vinde en af dem 3 gange, og så bare ride den anden LB næste gang?

Jeg har ikke noget specielt imod pågældende ekvipage i mit eksembel, kender ikke vedkommende, og for min skyld kan de ride LC de næste 10 år, hvis det er er det vedkommende har lyst til, men jeg har bare tænkt over, de der out regler. Og i min stald, har vi diskuteret hvornår man egentlig er ud klasser, jævnfør out. Hvad mener i?

Og Hvad er jeres holdning til, hvis i nu ved en ekvipage er outet, tror i så i vil gøre pågældende klub opmærksom på, at der er en outet ekvipage på startlisten? Dette var vi i min stald, ikke helt enige om vi ville.

Jeg håber på en sorbet debat om emnet.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 OUT-regler
Forfatter: 
Dato:  04-12-2018 09:23

Reglerne gælder for de enkelte klasser - altså LC1, LC2 osv.

Og i de klubber jeg starter for, da foretager man stikprøver og går generelt op i, at der ikke snydes med det.

 

Og det synes jeg faktisk også at man skal. Især de "små" klasser ved klubstævnerne er jo beregnet for at få nye/unge/uerfarne ryttere ud at starte - og der er ikke meget ved det, når de samme "gamle travere" hele tiden cykler rundt i de samme klasser. Ikke fordi vi skal lære de nye stævneryttere at gå efter rosetterne - men det ER bare lidt demoraliserende, hvis man hele tiden ser de samme 3-4 stykker ligge i toppen af klassen.

 

Man kan jo godt gøre opmærksom på det på en ordentlig måde :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
1
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  04-12-2018 10:03
Tak for kommentar Sif, så er vedkommende måske ikke outet, altså efter reglerne. Det kan jo være 3 x 1 plads i LC1,plus diverse placeringer i sammen, så i LC2 osv osv vedkommende har.
Men hvad nu hvis en ekvipage starter feks LB3 og LA2 ved samme stævne, og vinder LA2, men kun bliver placeret i LB3, er man mon så udklasset i alle klasser lavere end den vundene LA2?
Jeg fundere lidt over de der out regler, mange klasser jeg starter, er udskrevet efter dem, men de gamle regler om udklassning, da jeg red de små klasser i 90'erne, kunne jeg lidt bedre gennemskue.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 out regler
Forfatter: 
Dato:  04-12-2018 15:54

 

Det er ikke sikkert at vedkomne er udklasset, her er afskriftet fra reglementet;

 

Ekvipagen har i det pågældende program samt højere programmer samlet 3 sejre med minimum 65,000 % ELLER Ekvipagen har været placeret i højere programmer 5 gange med minimum 65,000%

Case 1: En ekvipage har 2 sejre med 65% i LC1 og 1 sejr i LC2 med 65%. Det giver samlet 3 sejre og ekvipagen er derfor udklasset af LC1 men må godt starte LC2.

 

Men hvor er lysten til at udvikle og udfordre sig selv, hvis man tuller rundt i de samme programmer til 70% SUK - er rosetten virkelig så vigtig?

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Blå Brava
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 20:57

Med dit eksempel bliver rytteren ikke udklasset af noget - men hvis der senere ryger endnu en placering på, så gør h*n måske, hvis ellers resultatet ligger over de 65% :)

Og nej, det er faktisk ikke helt let at hitte rede i...

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  07-12-2018 20:18

jeg synes faktisk de er meget lette at finde rundt i de OUT regler..

 

For at blive udklasset af LC1 så skal du vinde LC1 eller højere klasser tre gange med 65% eller der over

 

ELLER blive placeret 5 gange i højere klasser med 65% eller der over...

 

Det vil sige hvis du vinder LC1 en gang, LB2 en gang og LA3 en gang (med 65% eller der over), så er du rent faktisk kun udklasset af LC1 og må gerne gå videre i LC2... Men hvis du så vinder LB2 en gang mere så er du pludselig udklasset af ALT under LB2 (fordi du så vil have to 1 pladser i LB2 og en i LA3...

 

Du kan i teorien have 40 1 pladser i LC1 med 64.9% og ikke være udklasset overhovedet ;)


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider