Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hunde spiser alt muligt fra gulvet
Forfatter: 
Dato:  16-11-2018 08:56

Hej

jeg har lige fået en labrador på 1,4 år

jeg har gereanlt rent hos mig men vis min hund skal besøge min mor som ikke har mulighed for at gøre så meget rent pga sygdom

mit spørgsmål er så,

er det skadeligt vis min hund gå rundt og spiser krummer på gulvet

fra tabt mad i køkkenet og vis man taber noget når hun spiser i stuen.

kan jo ikke vide hvad det er der ligger på gulvet om det evt er et krumme chokolade eller et lille stykke løg som de ikke kan tåle.

det er dog i begrænset mængder da det ikke er sådan at det flyder med @!#$ på gulvet, men der er alså noget..

 

gør det noget hun spiser det når det er i begrænset mængder

0
1
Svar på denne tråd
 
 Det korte svar...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2018 19:38

... Er nej


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2018 20:04

Min søsters grand danois har spist op til et kg chokolade på én gang, og det blev hun ikke syg af. Hun er vist 9-10 år på nuværende tidspunkt (altså hunden). Hun stjal det en dag som unghund alene hjemme i huset

 

Ikke at jeg mener, man skal fodre sin hund med chokolade (eller løg, eller rosiner, eller vindruer eller andet potentielt farligt), men et par krummer, evt. gamle og indtørrede eller smånasty, sker der højst sandsynligt intet ved.

 

Vores ene labrador foråd sig engang i maveindholdet fra en rådyr (en jæger havde efterladt indvoldene til rævene) - det kastede hun bare op igen (det det var virkelig nasty at gøre rent efter); vores anden labrador mæskede sig forleden i et rådyrådsel (Begge både havde og har det fint!).

 

De fleste hunde er ikke så sarte ;)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-11-2018 22:00

 

 

Hej

 

 

Vi er lidt i samme båd som jer, jeg er ikke så bekymret, men tænker dog hvis Milo en dag finder en pille...

 


Hilsner fra Joan

0
1
Svar på denne tråd
 
 Dosis vs respons
Forfatter: 
Dato:  17-11-2018 09:21
Der er få ting, som er så giftige, at hunden tager skade af at spise krummer.

Er par gram chokolade, en gammel rosin under sofaen mv gør ingen forskel.

Jeg mener at det fx er et par gram ren chokolade pr kg hund, der skal til før en hund har fifty-fifty for at være upåvirket - risikere svær forgiftning.
Altså et par gram ren chokolade - kakaosmør, sukker osv gælder ikke. Kun ren chokolade gør.

Så en pakke 78% mørk vralrona chokolade er knap nok nok...
Jeg har lige set på indholdsfortegnelsen i en Toblerone - jeg tror at hunden kunne æde en af de helt store pakker uden at være i fare. Toblerone er sukker, kakaosmør og tilsætningsstoffer og.. Ikke ægte chokolade?
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider