Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp til kontrakt
Forfatter: 
Dato:  13-11-2018 09:55
Håber nogen kan hjælpe mig.
Jeg står i at skal låne en hest sammen med min svigerinde. Og vi har fundet en rigtig sød islænder, den kan ikke noget vildt, er mest brugt til tur og det skal vi også bruge den til.
Vi holder udgifterne på den mens vi låner den, men ejer spørger så om vi også dækker hestens værdi hvis den bliver skadet og uanvendelig mens den er hos os! Hvad er folks erfaring på det???
Jeg vil jo umiddelbart mene at hvis man ikke har uanvendeligheds forsikret sin hest, at så er det en chance man tager, lige som det er en chance man har taget og ikke forsikret den mod det..
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2018 10:40

De fleste sager af dem jeg har hørt om har ejer af hesten som stået for forsikring af hesten.

Og hvis det var mig ville jeg som udgangspunkt også have at hesten minimum var sygeforsikret (for at i ikke ender op med en kæmpe regning på en hest som ikke engang er jeres). Jeg tror de fleste har den aftale at ejer betaler forsikringen og låner så betaler for dyrlægeudgifterne hvilket jo så er selvricikoen +det løse. men det er jo en smagssag og bør fremgå tydeligt af kontrakten.

 

Jeg vil ikke mene at I skal stå til ansvar for en evt værdiforringelse/ uanvendlighed af hesten. Jeg vil opfordre ejer til at tegne fuld forsikring på hesten (liv/ unavendelighed/ sygeforsikring) og hvis ejer ikke vil det vil jeg sørge for at der står i kontrakten at ejer har fravalgt det og derfor selv "æder" hestens værdiforringelse.

 

At låne en hest ud er rigtig meget en tillidssag. Man må derfor formode at hun stoler på at i vil passe rigtig godt på hesten. Men uheld kan ske.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontrakt
Forfatter: 
Dato:  13-11-2018 12:14
Ejeren betaler også forsikringen på hesten. Den er liv og sygeforsikret, men som sagt er den ikke uanvendeligheds forsikret.
Så jeg ville gerne vide hvad kotymen er på det område, for hos mig lyder det ikke normalt at jeg skulle dække noget, som man i sin tid selv har fravalgt i sin forsikring af hesten..
Men hvis det er det som er normen, så må jeg jo revurdere om jeg vil låne en hest.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider