Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min pony kan IKKE springe...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2018 14:33

hej

jeg står med det problem at min kære pony simpelthen ikke forstår princippet i at springe. han kan sagtne ride over bomme osv, han er heller ikke bange for springet.

Har prøvet med nogle meget små spring hvor han næsten ikke behøver at springe hvor han også river det hele ned. men også lidt højere alså bare et lille kryds hvor det nogle gange er gået fint og springer over.

Største delen af springene bliver dog revet ned, hvilket er super ærgerligt.

Det er ikke fordi jeg har planer om han skal blive en dygtig springpony, men for at få lidt variation i træningen.

Jeg tror selv han synes det er sjovt, da han bliver mere ivrig især i galop når han skal springe lidt, men synes bare det er så synd af han ikke kommer over/ vælter springet. Jeg ønsker jo kun han får en god oplevelse og synes det er sjovt.

 

Hvad tænker i vil være bedst for ham?

  1. jeg lader vær med at springe så han kun rider dressur
  2. bliver ved med at prøve
  3. eller noget helt trejde?

 

Jeg vil så gerne have det til at fungere, da han godt nogengange kan køre træt i dressur. Men hvad tænker i jeg kan gøre, for at give ham de bedste oplevelser med hensyn til spring?

 

han er 12

blandings pony, som er lidt tung

145 cm

 

Håber i kan hælpe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forstå opgaven?
Forfatter: 
Dato:  09-11-2018 16:20
Jeg tænker, at det næppe er fordi han ikke kan, rent anatomisk.

Men, hvis vi holder fast i konceptet "det er somom han ikke forstår, at han skal springe".

Både mennesker og dyr lærer af hinanden.

Kan du lave mini baner med en ven og hendes hest/ pony.
Lade din hest se, at man hopper over.

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm.....
Forfatter: 
Dato:  09-11-2018 16:29

du har helt ret, mig der har fomuleret mig forkert. Selvfølgelig kan han, men det som om han ikke forstår hvad han skal gøre, men når han så rent faktisk kommer over, tror jeg han synes det er sjovt nok.

 

Har prøvet dit forslag med hans "bedste veninde" hehe, men heller ikke dette gjorde en forskel. Men mange tak for det alligvel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klodset hest
Forfatter: 
Dato:  09-11-2018 17:48

Jeg har haft det jeg kaldte en klodset hest, han kunne vikle sig selv ind i bomme på jorden og "sidde fast".

 

Han kunne ikke se pointen i spring overhovedet, før jeg en dag tog ham med til løsspring med ret høje spring. Så gik ideen op for ham (efter udbryder forsøg) og han nød det. Vi stod på midten mens en af de andre sprang, så måske der er noget om det med en makker :) Men højden på springet var afgørende for os, i forhold til om han løftede sig helt over, eller ramlede det hele ned :)

 

Under rytter nåede vi aldrig til andet end at skridte over bom, så jeg valgte at spring foregik uden rytter fordi jeg ikke var dygtig nok rytter til at springtæne ham, der røg mit mod :)

 

Så jeg ville se hvad der skete hvis jeg lavede lidt højere spring, og evt en løbegang, så det er nemmere at drive, og så havde en eller to heste der tog turen først, men ved ikke om det er løsning for jer :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusinde tak
Forfatter: 
Dato:  09-11-2018 19:49

Jeg vil sige mange tak for jeres svar. Jeg prøvede her til aften at springe et kryds, og han fløj over. ihhh hvor er jeg glad over han endelig bare har forstået pointen en lille smule.

 

Han trækker dog hovedet helt ned når han kommer over springet, men tænker det er fordi han ikke er trænet i det endnu.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-11-2018 15:57

Jeg har samme erfaring med højderne som Karen - der findes heste der bare ikke kan se pointen i at løfte benene når det ikke er nødvendigt, så de sjusker bare. Jo højere jo bedre og så begynder de at koncentrere sig.

 

Det kan sagtens være manglende balance der gør han tager hovedet ned, men pas på det ikke bliver en dårlig vane! Det er en god ide at fortsætte med at ride efter springet, som skulle du videre til et andet spring. Tit er der en tendens til at man slipper det hele efter springet.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider