Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp - jeg har delt
Forfatter: 
Dato:  29-10-2018 06:53

tandbørste med en mus!

Jeg fandt ud af det i går, da jeg skulle børste tænder. Der var ligesom bidt i børstehovedets plast, og jeg undrede mig. Skiftede derefter til en ny tandbørste og lagde den ødelagte til side. Jeg kan høre, der er mus mellem etagerne og lægger nu fælder ud i skunken på 1. sal.

Jeg var sikker på, der ikke kunne komme mus ind i skabet under vasken på badeværelset (hvor tandbørsten står), men her til morgen tjekker jeg lige og kan se, at der faktisk er lidt plads omkring et af rørene! Der er også rodet i en kasse med ting derinde (klude m.m.).

Altså - en mus har bidt godt og grundigt i tandbørsten, og derefter har jeg brugt den kortvarigt. Så vidt jeg kan se, er der mange grimme bakterier, der kan overføres fra mus, men er det mon også gennem dens spyt?

Jeg er lidt bekymret - bør jeg mon træffe nogen forholdsregler nu?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bakterier?
Forfatter: 
Dato:  29-10-2018 17:00
Ja, der er skumle bakterier i en musemund.

Men har du nogensinde kysset et menneske?
Eller blive vækket af en hund, som entusiastisk renser dit øre eller møsser dit ansigt??

Mennesker, hunde og katte og andre rovdyr har generelt grumme bakterier i munden.
Jeg ved ikke, hvad mus og rotter har - medmindre du bor nær Svendborg, hvor der kan være Hansa virus...

Jeg ville smide den tandbørste i skraldespanden, og ikke gøre mere.
Medmindre du bor i Svendborg...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tandbørsten er smidt ud
Forfatter: 
Dato:  30-10-2018 12:03

Tak for svar! Nej, jeg har aldrig ladet hunde og katte slikke mig ansigtet, men har dog kysset mennesker fra tid til anden.

 

Grunden til min bekymring er/var, at musen faktisk bærer på lige så mange grumme bakterier som en rotte. Men om det er noget, der smitter gennem spyt eller kun gennem afføring, ved jeg ikke.

 

Nu er der sat fælder op, så håber jeg, at der snart er fangst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du sovet?
Forfatter: 
Dato:  02-11-2018 00:21
I et hus med kat eller venlig hund?

Så har du nok modtaget deres kys.

Hvis du sover hos os, skal du lukke døren hermetisk, ellers deler på hovedende af sengen med vores kat.
Og hunden vil liste ind til dig, snuse, logre og kærligt fjerne buldermanden fra dit næsebor, mens du sover..

Bare du ikke deler tandbørste med mus fra Svendborg, tror jeg at den er fin
1
0
Svar på denne tråd
 
 ? ? ? ?
Forfatter: 
Dato:  02-11-2018 20:19

Billede

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Det må da
Forfatter: 
Dato:  04-11-2018 09:24

...blive min næste tandbørste!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider