Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Salmonella
Forfatter: 
Dato:  17-10-2018 12:59


Kan heste have, være rask smitte bære eller blive syge af salmonella?

 

Er der nogen her på HN der har oplevet heste som smitte bærer, eller blive syge af det?

Hunde, katte og andre dyr i relation med salmonella har også interesse. :)

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
1
Svar på denne tråd
 
 Føl med Salmonella
Forfatter: 
Dato:  17-10-2018 14:01

Min svigerfamilie havde et føl der blev alvorligt syg, og endte på KVL. Efter mange foreslag ti hvad den fejlede endte det med Salmonella, de mente det havde slikket på/spist græs med en fugleklat. Fuglen havde så hentet det på en mødding.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Kender det....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2018 08:39

...ikke personligt, men ved at der har været tilfælde af Salmonella i hestebestanden i Norge i sommer. Jeg ved dog ikke, hvor alvorligt det var, blot at der var visse restriktioner.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Salmonella
Forfatter: 
Dato:  20-11-2018 18:08

Jeg havde sidste år pludselig et meget syg føl på 1 mdr, slap, feber og diarre ....og hun lugtede af kloark.... havde dyrlæge ude hver dag en uge inden vi fik svar fra diarre (vand) og blodprøver at hun havde salmonella....

Ikke før havde mine dyrlæger(stort hestehospital) opblevet at en hest havde Salmonella i dk, men det var sidste år mange udbrud i norge....

Hun overlevede heldigvis og jeg meget fattigere ;) og fødevarestyrelsen lukkede min martrikkel, så ingen heste ud og ingen hjem i 3 mdr....da de godt kunne være raske smittebærer...

Vi mener at en fugl, harer eller et rådyr er vores smittekilde... da de gik på en eng da hun blev syg, hvor der var mange af disse dyr....og vi har i kort afstand både svinebesætning og kvæggård...


STUTTERI HEDEN

 

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

 

 

http://www.stutteriheden.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider