Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rækker tunge, svinger hale og bukker.
Forfatter: 
Dato:  11-09-2018 18:44

Hej er der nogle der kan genkende dette?

 

Jeg har en hest på 8år, som har været redet siden oktober sidste år. Hun er altid nem under ridning, men de sidste par dage er hun begyndt at spænde en del op. Derudover så bukker hun når man rider rundt i galop, samt vifter hun med halen og rækker tunge, hun er også svær at holde, hvis man vil lave overgang tilbage til trav.

 

Er der nogle som kunne have en ide om hvad det kan være, hun virker irriteret, men det er svært at sige hvad det er der irriterer hende, så nu vil jeg lige hører jer af.

 

Hun er ikke ude på at smide en af overhovedet, og vil ikke rytteren noget ondt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadeltjæk....
Forfatter: 
Dato:  12-09-2018 09:35

Det kunne lyde som om at det er sadlen der trykker. Hvis ikke du har fået tilpasset/tjekket din sadel for nyligt. Så få det gjort. For hesten ændre sig i muskulatur osv. Når de bliver redet. Derved bliver sadlen ikke ved med at passe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ca. 1000 ting...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2018 11:14

Jeg tror bestemt heller ikke at din hest er ond, men den fortæller med alt tydelighed at det gør ondt, og at det er ubehageligt for hende.

 

Det kan være sadlen der trykker(som salsapigen også rigtigt skriver) Det kan være pga. evt foderskifte/mere græs/wrap, Det kan være et spark på fold, det kan være vejrskifte(hvis den har frosset) kort sagt umuligt for os at give et bud, for det kan være ca. 1000 ting.

 

Hvis det var min hest, ville jeg tilkalde dyrlægen(for jeg er ikke i tvivl om at hun har ondt)og selvom det koster er det nogle gange billigere og hurtigere end hvis man selv prøver at problemløse.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider