Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Begynder program
Forfatter: 
Dato:  18-08-2018 20:15

Hej, det kan godt være det lyder lidt underligt men jeg kan til at tænkte på om der er nogle her inde der kunne fortælle mig hvordan er begynder program for en helt almindelig begynder time på en rideskole vil foregå? Jeg tænker ca hvor mange minutter skridt, trav og eventuelt galop vil der være på 30 min? (Der hvor jeg gik varede det 30 min)

 

Kan ikke ummelbart finde noget om det på google, så derfor størg jeg her, af ren nysgerrighed.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Program
Forfatter: 
Dato:  20-08-2018 10:36

Det kan man ikke sætte minutter på. Det afhænger helt af rytternes alder og niveau, samt hestenes beskaffenhed.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
1
Svar på denne tråd
 
 Begynder program
Forfatter: 
Dato:  20-08-2018 13:31

Men nu tænker jeg såmen bare hvis man tager udgangspunkt i en helt almindelig rideskole, og ikke privat eget. :-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Samme svar
Forfatter: 
Dato:  23-08-2018 11:40

Det er stadig samme svar.

 

Hvis det er en flok små børn, som rider på ponyer, de ikke selv kan styre - så vil mængden af trav afhænge dels af trækkernes kondition og dels af, hvor længe ungerne fysisk kan holde til det.

 

Hvis det er en flok voksne, som godt selv kan styre rundt, hvis de bare kan følge efter den forreste hest, så kan andelen af trav være lidt større - medmindre de voksne har endnu sværere ved at hænge fast end børnene ;)

 

Og i begge tilfælde vil en eventuel galop afhænge af det samme: kan rytterne hænge fast i galop, kan de selv styre, eller skal der trækker på?

 

Der er mange ting her i livet, som ikke kan lægges ind i et fast skema, og ridning er én af dem :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

4
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider