Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Længe leve tålmodige mænd
Forfatter: 
Dato:  18-08-2018 09:44
Jeg elsker min mand.

I går aftes snakkede jeg i Tlf med min rideven Palle ca kl 18. Budskab : Palle har nu ferie. Hans bil har været til reparation, er tilbage nu. Han var ude hos hans egen hest, og spurgte om vi ikke skulle mødes ved min hest om lidt. Fx være klar til ridning kl 19.
Jo, selvfølgelig.

Min mands kommentar: uhh, køber du ind, så vi kan få broccoli salat til bøfferne? (Læs: så behøves jeg ikke at køre ud . Så spiser vi, når du er tilbage. Det kommer til at smage godt, og bliver hyggeligt. (Ja. Han ved, hvor længe jeg kan bruge hos hesten.)

Kl 19.45. Ringer jeg til Palle.
Nu har jeg skridtet i 45 minutter.
Hans hest har fået et sår. Han er ved at pakke sammen efter sårpleje og kører nu.
Ringer til min mand. Øhm. Er det ok? Jaja, det er det da. Jeg foreslår, om vi skal konvertere til burger udefra. Min mand bliver glad i stemmen ved udsigt til burger.
Jeg rider videre.

Ridning og lidt hyggesnak om, hvordan vi formøbler Palles ferie på træning af min hest..
Ringer til manden. Jeg er på vej hjem. Klokken er 21.50.. Det kan ikke blive burger, eller indkøb i brugsen eller netto.
"du kan nok heller ikke nå netto,du har 7 minutter.. men Bilka, der er 2 timer tilbage.
(Underforstået: Jeg elsker dig. Glæder mig til vi ses. Du har masser af tid.) (Bilka er 2 km væk fra os. )

Min mand er optimist, tror på det bedste, hvertfald fra mig.
Og evig tålmodig.
Og glad, når konen er glad.
Jeg vant vist i det store ægteskab lotteri.
8
0
Svar på denne tråd
 
 niks..
Forfatter: 
Dato:  18-08-2018 18:15

Jeg har vundet den største gevinst på den front.

Han mente vi måtte købe en gård, så min hest kunne komme hjem og stå.

Han mente nr to hest skulle være en morgengave til vores bryllup.

Igennem over 30 år har han hjulpet med alt vedrørende hetene og sørger for at tingene bliver lavet så der er foder og strøelse.

I år i bryllups gave fik jeg en ny hest, en welsh cob hoppe på 162 i stg som i en del år har være min drøm at eje...

Da der blev bygget hal til maskinenre, mente han at den skulle være ekstra stor, så der også blev plads til at ride indendøre om vinteren.

 

Vi to har vist været rimeligt heldige på den front.

 


 


IMC

 

 

 

 

 

 

 

.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Længe leve livet!
Forfatter: 
Dato:  18-08-2018 18:28
Livet er bare godt nogen gange!
1
0
Svar på denne tråd
 
 lykken er
Forfatter: 
Dato:  19-08-2018 11:56

at finde ham der støtter en, og som får en til at smile.

Ham der får det bedste frem i en, og hvor man føler sig som et team.

 

Sådan en har jeg også, og når man først har prøvet det, kan man slet ikke forstå at man nogensinge har kunne tillade sig selv at nøjes med mindre.

For det gør bare noget ved ens sind, at der er gensidig respekt i ens forhold. At man føler sig elsket -også når man slet ikke føler sig elskelig.

Jeg kan til stadighed blive helt rød i kinderne, når jeg på en varm sommerdag, efter at have været i køkkenhaven, ordnet både gæs og 3 bokse, kravler svedig og fuld af hø ned fra høloftet, og ned i armene på manden, der lige syntes at han vil fortælle mig, at jeg er alt hvad han kunne drømme om og mere til, selv når jeg ligner Ronja Røverdatter.

 

Og når man har en støttende mand, gør man sig også umage med at gengælde både kærlighed og rummelighed. Ikke af pligt, men fordi man ikke kan lade være.

 

Det lyder til at du har den helt rigtige mand til dig. Skønt. Og dejligt at du nåede det hele. Både ridning og mad med manden


Hilsen Nana

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider