Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ondt efter tandlæge?
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 13:50

Hej med jer... :)

Jeg har været ved tandlæge, hvor jeg fik et overslag på de ting, jeg trængte til at få lavet.

Dette indebar en rodbehandling i den bagerste kindtand i overmunden... Jeg valgte så en anden tandlæge til at lave det, da den pågældende var meget dyr...

Da jeg kommer til den nye tandlæge, vurderer han, efter at have taget røngten, at en rodbehandling ikke er nødvendigt, men at vi kan nøjdes med en fyldning. Fino, tænker jeg og sparede lige et par tusnd... men... da bedøvelsen går væk, mødes jeg smerter, som i virkelige smerter... lokaliseret i området med tanden, men også ud over, imod kæben etc...

 

Jeg har ringet ned og talt med klinikken, der fortæller, at man sagtens kan have ondt i dagene efter, da det var et stort hul, de fiksede.. men jeg sidder nu og er bekymret over, at jeg skal spise 3 x 600 mg ibumution samt panodiler, for at være til...

 

Har andre, der har fået lavet fyldninger, oplevet smerter efterfølgende, som er gået væk? og ved I, om smerterne skyldes at der er rodet i tanden, eller om det var kæbe/muskelsmerter, der var årsagen?

Uh, jeg er ikke skide god til smerter i tænderne...



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke så ondt...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 15:23

Ja jeg har haft ondt i en tand efter der blev lavet et dybt hul i den bageste kindtand. Ikke så ondt at jeg måtte tage smertestillende, men det tog lang tid, før jeg kunne tygge med den igen, uden det gjorde ondt ( over et år tror jeg ). Og så viste det sig, at det ikke var lavet ordentligt, så der faktisk stadig var "råddenskab" i den, og da jeg så sagde åh nej, nu var den ellers endelig holdt op med at gøre ondt var tandlægen nervøs for, om det var fordi, den var død. Endnu et røntgenbillede blev taget for at tjekke det, og heldigvis var nerven ok, men det viste sig, der var endnu et hul under tandkødsranden, der ikke var kommet med på de første billeder. Efter meget graven og en tandlæge, der næsten kravlede ind i munden på mig, blev det under møje og besvær lavet og heldigvis gik der anden gang ikke så lang tid, før tanden holdt op med at gøre ondt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 rodbehandling
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 19:23

Et stort og dybt hul kan jo meget vel risikere at påvirke nerven, så tanden alligevel må rodbehandles på et tidspunkt.

har selv fået lavet tre rodbehandlinger på den konto. De gange hvor min nerve har været påvirket, har jeg haft også haft ondt. Den ene gang lindrende det med koldt, mens varmt gjorde meget ondt. Den anden gang var tanden ekstremt kuldefølsom, selv for ikke koldt.

Håber du slipper for rodbehandling, for så ender du jo bare med en endnu dyrere regning nu med betalt fyldning også!


Nina

 

Trænger din hest til forkælelse, præsterer den ikke optimalt eller ønsker du at få den tjekket igennem?

www.facebook.com/pages/Hestens- afbalancering/ 717595154927088?ref=hl

Kører ud fra Kolding

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ondt ondt ondt
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 19:30

Jeg har ringet og talt med tandlægen her til eftermiddag og fået en ny tid i morgen formiddag ... Kan simpelthen ikke holde de her smerter ud.... Skal op på 1000 mg ibumutin og 2 panodiler for at tage smerterne.... Så er ikke i tvivl om. At det er nerven, der brokker sig gevaldigt....

 

Tak for jeres svar :)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 store huller
Forfatter: 
Dato:  20-08-2018 09:42

jeg havde engang et hul i en tand.. det var hos skoletandplejen..

Jeg husker det som var det i går.. der måtte både lattergas og bedøvelse til for at lave det hul.. bagefter gik jeg og havde problemer med at drikke varmt pga tanden.. og jeg bed sådan set smerten i mig.. havde dog ikke ondt som sådan til dagligt, men blev påvirket af koldt og varmt.. jeg nævnte det et par gange til skoletandplejen at den drillede lidt, men de føjede det hen..

Så skiftede jeg tandlæge da jeg blev 16 år og nævnte det for min nye tandlæge.. han tog røngten.. og sagde at hans vurdering var at det ville være en fordel at skifte sølvet ud med plast da tanden var udhulet og metal jo har det med at udvide sig ved varme..

 

nå men det korte af det lange var, at tandlægen havde boret ALT for tæt på nerven, samtidig med at de havde udhulet tanden og fyldt med sølv der jo udvider sig og trækker sig sammen ved varme og kulde..dvs. når jeg drak varme drikke gik varmen ned og påvirkede nerven.. samtidig med min tand var ved at flække..

Så der blev lagt noget han kaldte underlag ind og derefter plastfyldning..

Min tandlæge er desværre blevet pensioneret, så kunsten var at finde en ny kompetent tandlæge. Min nye tandlæge har oplyst at fordi det har været så hård en behandling af min tand, så er det ikke umuligt at nerven har taget skade, men så længe jeg ikke har ondt til dagligt rører vi ikke tanden..

 

Ud fra dette tænker jeg om der måske er kommet for tæt på nerven under arbejdet.. har du fået sølvplump eller plastik i tanden??


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var nerven...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2018 14:34

Hej alle, og tak for svar

 

Det viste sig at være nerven, den var gal med... så der blev igangsat en rodbehandling, og nu er smerterne væk... den skal lige færdiggøres, men der går så lige et par dage endnu, inden det sker.. men smerten er væk... så må det koste, hvad det koste vil... :D



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

1
0
Svar på denne tråd
 
 smerter efter tandfyldning
Forfatter: 
Dato:  25-08-2018 10:09

Det skal ikke gøre så ondt som du beskriver efter en tandfyldning. Ømt er i orden, men så store smerter at du ikke kan være nogle steder er ikke normalt og det er slet ikke ok at tandlægen ikke tager dig ind akut.

 

Jeg har nogle virkelig dårlige tænder, ikke engang efter en rodbehandling eller efter operativ fjernelse af visdomstænder har jeg oplevet smerter der var uudholdelige.

 

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider