Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan er vejret?
Forfatter: 
Dato:  10-08-2018 08:15

Godmorgen :)

 

Hvordan er vejret over det danske land?

Her nord for Viborg blæser det pænt meget - taget på pavillonen er blæst i stykker, og jeg har reddet sulo-fadet fra en rutschetur rundt på gårdspladsen - og der er kommet 14 mm regn i nat

 

Hvordan ser det ud hos jer?

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
1
Svar på denne tråd
 
 Ved Allerød
Forfatter: 
Dato:  10-08-2018 09:44

Er der kommet masser af dejligt regn (måske op til 17-20 mm, dømt efter den vandskål jeg har stående til fuglene)

Det blæser, men ikke voldsomt.

Og det er dejligt køligt.


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Byger...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2018 10:23
Endelig en dag med bygevejr.

I går aftes kom en byge ved 20 tiden.

Jeg var helt smadret i hovedet, så jeg var kun ude i stalden for at hygge med hesten.
Tog hesten ind, gav kraftfoder, pudse seletøj, ryde op i sadelskab (formerer gamle strigler sig?) og den slags ting mens hesten gumlede hø.
Hunden var med - som sædvanligt var det nødvendigt for hende at æde af hestefoder før hesten fik det (selv loppefrø glider ned, lucerne er dog over grænsen, men müslien er fin!) og dagens toppunkt var som altid at der blev renset hove - jeg havde aldrig forudset at det set med hundeøjne er så fantastisk, hvad der kan graves ud af en hov...

Efter en times hygge kørte jeg hjem.
Og følte mig selvfed, fordi min hest var blevet skånet for bygen. Det var tydeligt at vejret var slået om og Aslan var ivrig efter at komme ud til sin foldmakker.
Da jeg kom hjem, startede en heftig byge, torden og lynild sydpå (lige over hesten?).

Som teenager tog jeg gerne en havestol og satte mig i en åben ladeport for at se på lyn...
I går slukkede jeg lyset i soveværelset, sad i sengen med popkorn i hånden og så på lyn...

Her til morgen er der kun 1-1,5 cm vand i den vandskål jeg efterlod i haven som erstatning for at jeg ikke ejer en vandmåler.
Så det har max givet 15 mm?

I dag blæser det, solen skinner, skyer driver over himlen og afgiver løfte om korte, intense byger i dag.

Om et par dage har min hest grønt græs at æde igen!
1
1
Svar på denne tråd
 
 Det blæste meget og tordnede
Forfatter: 
Dato:  10-08-2018 20:02

I morges, så blæste det mere- og der kom en fin lille byge- som i støvregn.

 

Men, der kun bæst en fuglefoderautomat ned, så, så slemt var det nu ikke. Men jeg har været ude og vande mine krukker, mine roser og 4 frugttræer.

 


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kolding
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 16:28

I aftes kom der flere heftige skyller og det blæste en del.

I dag veksler det hele tiden mellem solen der titter frem og silende regn. Tror vi har fået en del efterhånden. Og så er der kun 15 grader, det er slet ikke til at finde ud af.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider