Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vask af nye håndklæder ?
Forfatter: 
Dato:  05-08-2018 13:04

 

Jeg har været så heldig at få nogle lækre nye håndklæder, men hvordan er det man vasker sådan nogle korrekt første gang?

 

Gør det nogen forskel at lægge dem i blød i koldt vand i et døgn først? og skal der eddike i vandet?

 

I den her hede, bliver vandet ligesom ikke ved med at være koldt..

 

Kan jeg ikke lige så godt give dem en tur på 30 grader med eddike som skylle middel?


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville vaske
Forfatter: 
Dato:  05-08-2018 15:55

Farvesorteret, de første 2- 3 gange- og på så høj varme, de nu kan tåle.

Edikke ja, og altid i stedet for skyllemiddel, det første forhindrer afsmitning og fixerer farven, det sidste gør godt nok håndklæderne bløde, men de vil så ikke suge så meget fugt.

 

For at få bløde håndklæder, kan man bruge MinusKalk (sparer sæbe og blødgør vaskevandet) til tekstilvask, og edikke i stedet for skyllemiddel.

 

Skal håndklæder være bløde som barnenumser, skal de tumbles- eller hænges op ude i regnvejr. Tumbling slider- og udetørring kan bevirke at de falmer i solens lys.

Med almindeligt tøj, kan man så vaske med vrangen udad og do. tørre, men det kan man ikke med håndklæder.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har altid lært...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2018 09:59

... at de bare skal starte med en gang kogevask første gang - gerne med eddike der holder på farven. Og så selvfølgelig ikke skyllemiddel!


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sætte i blød...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2018 14:29

Jep - koldt vand 24 timer med en lille sjat eddike får fibrene til at åbne sig (og smide evt. overskudsfarve), og så tørrer de godt helt fra starten.

 

Når de har ligget i det kolde (kølige her i heden) vand med eddige i 24 timer, smider du dem i vaskemaskinen UDEN skyllemiddel ved 60 grader


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men eddike?
Forfatter: 
Dato:  09-08-2018 22:09

Når jeg har googlet eddike, så står der altid at pga sukkeret i eddiken, er det faktisk skidt for ens vaskemaskine, at bruge det? :)

 

Så jeg stoppede med det igen da vi fik ny vaskemaskine.


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider