Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er det ikke tyveri? Hvad gør jeg?
Forfatter: 
Dato:  04-08-2018 23:41
Jeg har igennem de sidste 8 år, arbejdet seriøst med min hjemmeside, for at den er hvor den er i dag. Jeg har lagt utrolg meget arbejde i mine artikler, for ikke at tale om den tid jeg har brugt på det. Jeg bruger oceaner af tid på at samle viden og læse op på tingene, før jeg skriver en artikel, som gerne skulle være til glæde for mine følgere - både de faste og de nye.

I dag fandt jeg så, ved et tilfælde ud af, at der er en anden hjemmeside som, uden så meget som at spørge, har kopierede min ene artikel fuldstændig, med opstilling og det hele. Men som om at det ikke er nok, så skriver de fa***e at det er dem selv der har skrevet den. Heller ikke det vil de gi mig kredit for.
Min artikel blev lagt på min hjemmeside i sommeren 2011, mens den er blevet lagt på den anden side i juli 2017.

Jeg syntes det er meget frækt. Det mindste man kan gøre er da, at spørge om man må... Man kopierer den da ikke bare.

Jeg har skrevet en mail til dem, for at få en forklaring. Men hvis nu de ikke svarer, eller de ikke vil vedkende sig det de har gjort, hvad kan jeg så gøre?

Må jeg fx skrive et opslag på mine hjemmeside, herinde, på Facebook eller lign. hvor jeg advarer mod pågældende hjemmeside (ved navn), for hvis de har stjålet min artikel, hvad så med de andre artikler på hjemmesiden? Kan man så være sikker på, at de ikke også har stjålet dem? Ved siden af tilbyder de også at lave foderplaner (hvilket jeg også gør), men kan man være sikker på at de kan deres arbejde, når de stjæler sådan noget som artikler. Har de så deres viden på plads, eller er de bare doven og kan deres kram, men stjæler artiklerne, fordi de koster så meget tid?

Jeg håber at jeg får en mail tilbage med en pæn undskyldning... Håber at det bare er en dumhed, men tvivler desværre lidt, for siden virker ikke så professionel lavet, men det er selvfølgelig bare min mening.

Glæder mig til at høre jeres svar. Er meget spændt på hvor jeg står henne i det her.

Med venlig hilsen

Foderinfo
v. Trine M. Heide
- En hjælpende hånd i foderjunglen!

www.foderinfo.com - med den rigtige fodring kommer du længst!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor langt vil du gå
Forfatter: 
Dato:  05-08-2018 12:04

 

Jeg har været ude for noget lignende en gang og søgte råd her på HN (den gang der var lidt mere liv herinde) men fik nogle gode råd.

Det de gør er ulovligt så du skal sørge for dokumentation. Dernæst skal du kontakte firmaet med dine krav, men mener du det alvorligt så skal du også have fat i advokat og derigennem forelægge dit erstatningskrav. De har brugt dit copyright materiale i over 12 måneder er det gange faktor 1000 eller hvad sætter du værdien af dit arbejde til? + sagsomkostninger. Så det er bare at få dem sendt en regning og enten betale fremover eller fjerne dit materiale.

 

Har du prøvet at google emnet? Jeg fandt lige denne her ved en hurtig søgning:

www.juf.dk/kopieret-tekst-billeder- saadan-goer-du/

 

Håber du opdatere. :)


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 du sender en regning
Forfatter: 
Dato:  08-08-2018 08:36

du sender en regning.

beløb for skrive artiklen (du bestemmer selv prisen-næsten tag sammepris som for at skrive en klumme i avisen)

samme beløb for at bruge artiklen uden at spørge

samme beløb for ikke at kreditere dig for artiklen.

samme beløb for at bruge forkert kreditering.

 

alt sammen + moms hvis du er momsregistret.

 

så gør du opmærksom på - at du har lavet fakturaen ud fra se dette link www.retsinformation.dk/Forms/ R0710.aspx?id=129901#P38

 

så gør du lidt smart opmærksom på at strafferammen er bøde og op til x antal år i fængsel og at der skal betales inden 8 dage.

 

Husk at tage et screendump af hjemmesiden med din artikel - det er dit bevismaterialle


Hilsen Per T

 

www.aafoto.dk

 

"Husk at stemme på enhedslisten sammenhold gør stærk"

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til Per.
Forfatter: 
Dato:  08-08-2018 10:04

Hej Per.

Tusind tak for dit svar. Det var rigtig godt og virkelig noget jeg kunne bruge.

 

Heldigvis har jeg fået styr på det. Næsten!!! Det viste sig at ejeren af hjemmesiden har købt sig til artiklerne og hende der har skrevet artiklerne er på ferie, så han har kun kunne få en midlertidigt svar og det er at hun er uforstående over for at artiklen er stjålet. Så nu venter jeg kun på at hun kommer hjem fra ferie, så vi kan få et konkret svar fra hende der påstår at hun har skrevet artiklen. Men helt ærligt... Hun er "så dum", at hun har kopieret den 100% som den er, med kommaer, stavefejl og opsætning... Det er ikke det smarteste når man stjæler andre folks arbejde.


Med venlig hilsen

Foderinfo
v. Trine M. Heide
- En hjælpende hånd i foderjunglen!

www.foderinfo.com - med den rigtige fodring kommer du længst!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 så skal du
Forfatter: 
Dato:  08-08-2018 17:52

se

 

 

sende en regning til begge parter - der er ikke noget der hedder i god tro


Hilsen Per T

 

www.aafoto.dk

 

"Husk at stemme på enhedslisten sammenhold gør stærk"

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider