Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 drukner i brombær
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 16:48

Ja vi har uendeligt mange i år - fryseren bliver selvfølgelig proppet så der kan laves brombærsyltetøj og smooties med brombær løbende gennem vinteren...

 

Og har lige sat en brombærlikør til at trække, det har jeg ikke prøvet før men det skal da prøves!

-men bare alene i dag har vi høstet 1.5 kg og man kan ikke se vi har været der :) - hvilke spændende ting skal vi også prøve?

 

overvejer brombærsnaps :)

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Snaps skal prøves
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 16:59

Den skal trække mindst 14- 1 måned dage- og så filtres og lagres, i så lang tid, du orker- mindst til 1 år- eller mere.

 

Jeg bruger meget billig vodka, men ellers kan man bruge Brøndums, den klare! Der ikker er smagssat. Billig vodka (og snaps) er ret sprittet i smagen, derfor langtidslagring. Ellers får man godtnok en god smag først- med eftersmag af sprit.

 

Kryddersnapse skal opbevares mørkt og ved stuetemperatur.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 brombærsnaps
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 23:55

det må også prøves... har læst lidt at det hjælper at vælge en knapt så billig vodka? - og evt tilsætte sukker?

 

må også prøve noget brombærsorbet :) - og noget tærte.. leder stadig efter en god og nem opskrift :)

 

og kan man mon lave brombær crumble ligesom man laver rabarber crumble?


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et lille tips...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2018 09:14

Et lille tips til hjemmelavet snaps, som er lidt "sprittet" i smagen.

Et par dråber flydene honning, og ryst flasken godt. Smag dig lidt frem, men der skal normalt ikke ret meget i.

Det tager lige det "sprittede", uden at smage igennem.

 

Man kan sagtes lave brombær Crumble, Crumble kan laves med mange slags frugt, æbler, hindbær, blommer osv.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brombær....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2018 14:12

Brombær er fantastiske

 

Bruger dem i kager, i mousse til lagkager, marmelade, curd. En trifli med brombær vil garanteret også være et hit.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brombær...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2018 15:14

... er fantastiske - jeg savner stadig den supergode brombærbusk vi havde i mit barndomshjem - aldrig har jeg fået så gode brombær siden(og uden torne).

Min mor lavede brombærtærter - samme opskrift dej som til alle mulige andre frugttærter og så bare i med brombærrene - måske drysset med lidt sukker afhængig af hvor søde bærrene var den sommer.

Jeg ville klart også prøve brombærsorbet - måske med en dråbe rom i?


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange brombær
Forfatter: 
Dato:  03-08-2018 17:19

Også mange brombær her, men de er lige knapt modne endnu - synes jeg.

 

Vil bare lige slå et slag for brombær-snitter. Hvis man lide hindbærsnitter (som jeg godt spise, men ikke super-fan) så prøv at lave dem med hindbær. Mums!

 

Bortset fra det, så er brombærbuske da noget djævelskab at have i hegn og have.... I løbet af en nat, kan de jo vokse flere meter - føles det.

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brombær
Forfatter: 
Dato:  04-08-2018 09:36
Sikke mange gode ideer. Vi havde gæster i går og der lavede vi brombær sorbet med magrens brud. Det var lækkert. Overvejer også en brombær grappa :-). De der brombærsnitter, ja og crumble og muhmmm flere opskrifter.
Vores er vild brombær og den har et hjørne af haven, som vi prøver at holde den i. Aftalen er at den får lov at være der (vi tror vi har noget at skulle have sagt) mod at vi får de lækre brombær!!

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider