Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forsikringer
Forfatter: 
Dato:  28-07-2018 16:38

Hej

 

Jeg skal for første gang bruge hesteforsikring på min datters nyindkøbte pony. Tænker både livs- og sygeforsikring. Hun betaler selv hesten som koster over 20.000 og vil gerne give hende en form for sikkerhed, hvis der nu skulle ske noget med den.

 

Hvor har I jeres ponyer forsikret og hvad er jeres erfaringer med de forskellige firmaer.

 

På forhånd tak, og rigtig god sommer.

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Topsikring
Forfatter: 
Dato:  28-07-2018 20:23
Jeg har gode erfaringer med topvet, udvidet forsikring . De dækker dyrlægeregninger uden diskussion. Havde e forløb , hvor de dækkede maxbeløb, og jeg valgte og aflive . Ingen problemer med ny pony , som havde høje dyrlæge regninger et år . Har læst godt om agria og et andet selvskabs. Du må jo tage tilbud ind fra tre selskaber .Jeg har valgt , at under 20000 , har jeg fokus på dyrlæge regninger, og ikke på at få forsikringen udbetalt , hvis hesten dør.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2018 17:38

En sygeforsikring er bestemt en god ide

 

I skal lige være opmærksomme på forskellen mellem en livsforsikring og en livs-/uanvendelighedsforsikring

 

En livsforsikring dækker kun, hvis hesten dør ved et uheld, eller bliver aflivet i henhold til dyreværnsloven. Det betyder i store træk, at den kun dækker hvis hesten falder død om, eller skal akut aflives f.eks. pga. et brækket ben.

Det sker relativt sjældent.

 

En livs-/uanvendelighedsforsikring dækker, hvis hesten bliver erklæret uanvendelig til ridebrug. Det vil sige, at hvis den får en skade, så den ikke kan rides, men den ikke er alvorlig nok til, at den skal aflives ifølge dyreværnsloven, så dækker forsikringen, så man kan få hesten aflivet og forsikringssummen udbetalt. Den dækker selvfølgelig også på samme måde som en almindelig livsforsikring.

Den er dyrere end en livsforsikring alene, men dækker også meget bredere.

 

Læs forsikringsbetingelserne grundigt, både for sygedækningen og livs-/uanvendelighedsforsikringen. Priserne varierer meget fra det ene forsikringsselskab til det andet, og det gør deres forsikringsbetingelser også.

Nogle selskaber udbetaler hele forsikringssummen ved hestens død, uanset årsag. Andre udbetaler 100% på livsforsikringen men kun 75% af summen ved uanvendelighed.

 

Jeg har selv KDH (Kongeriget Danmarks Hesteforsikring) De er vist i den dyre ende, men de har til gengæld nogle meget fair forsikringsbetngelser og er nemme at have med at gøre

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 00:30

Ibh:

Det behøves ikke være akut, men ka hesten ikke stå smertefrit på en mark.

Det dækker heldigvis over lidt mere og knap så akut.

 

Jeg har Tryg, har liv og syge.

Der har aldrig været problemer, trods udbetaling på liv.


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er også....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2018 12:16

.... derfor jeg skriver "I store træk..."

 

Der er mange, der først finder ud af, hvornår en livsforsikring dækker, når det er for sent.

De tror, at den dækker, bare hesten er kronisk halt og ikke kan rides, men det er ikke nødvendigvis nok til en aflivning ifølge dyreværnsloven

 

Så står de med en forsikring, der ikke dækker som de forventede, og føler sig taget ved næsen.

DERFOR overdriver (eller underdriver ) jeg lidt, når jeg beskriver forskellen på en livforsikring og en livs-/uanvendelighedsforsikring.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider