Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 "Livet i følge Anton"
Forfatter: 
Dato:  24-06-2018 21:33

Sendt på DR1.

 

I dag blev jeg trist fordi, jeg lige så "Livet ifølge Anton".
Bevares, de gamle senile mænd skal da have lov til at leve som de vil. Men køerne, der ikke fik nok vand, og deres grimer, der tydeligvis havde været indgroet i næseryggen flere gange. Føj for den da!

Kunne tv-holdet ikke se det?!

Og dyrlægen, der sagde, de skal have adgang til vand, og at stalden skulle muges i bund, men skete der så mere?
Jeg kan bedre og bedre forstå, at man i Danmark slipper af med at vanrøgte dyr, bare man er en original! Hvorfor så dyrlægen kun på yndlingskoen? (Dyrægen iført nye støvler og bukser i ride-elastik- lignede pinligt en bybo på landet. Jeg vil ikke nævne navne, men det fremgår af udsendelsen)
Kattene så dog okay ud- bortset fra den trefarvede, der ikke ville flytte sig. Det er ikke normal adfærd for en kat. (Hun lignede hun rugede på killinger.)

Men for den da. Nu døde manden så og alt endte i tårer og salmesang. Men har DR ikke et ansvar ifht, hvad de filmer? Dyrevelfærden?

En ko kan dæleme ikke leve på ½ spand vand, selv ikke på græs! En hest skal have en 16 liter i døgnet mindst!

Mvh
Tine- jeg overvejer at tilskrive DR om køerne. Det er fgm ikke i orden- selvom de fleste nu er slået ned nu. De må have et ansvar for, hvad de filmer.


Mvh

Tine

3
1
Svar på denne tråd
 
 Ikke at jeg er uenig
Forfatter: 
Dato:  24-06-2018 23:50

men du har set, at det er en genudsendelse fra 2015?

 

Ofte køber DR og TV2 programmerne fra andre leverandører, og uden jeg skal lufte alle fordommene, så bliver mange af de programmer nok både produceret og senere købt af "køvenhavnere", som ikke ser de detaljer, som ellers springer i øjnene.

 

Jeg er for længe siden holdt op med at Bonderøven, men der var ved G.. også ting, som jeg ikke bryder mig om.

Hund i lænke passer vel ikke ind i "bonderøvs-konceptet", og hestene stod i lade med blikplader, som hang og slaskede, defekte og skarpe, lige hvor de gik ud og ind. Det blev vist nok udbedret senere.

 

Jeg tænker, at der blandt seerne også er de personer, som kører rundt og kontrollerer dyrevelfærd. Mon ikke de reagerer? Eller...

 


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Gamle orginaler eller unge..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2018 09:44

 

Der er mange skæve typer ude på landet som myndighederne ser gennem fingre med. Kunne godt udpege et par stykker, og det kan i andre sikkert også, men der mangler et dyrepoliti men det har der været råbt op om i mange år.

 

Lige gamle Anton, tjaaa var det måske et indblik i hvordan noget har fungeret i "gamle dage"? Grime af blå bindegarn... dozer modne stalde...

Det kendetegner vel nogle typer, at de elsker at bo på landet, koste hvad det vil! men det er jo bare dyr, herre gud.

 

Bonderøven er imponerende dygtig til næsten alt med træ og efter min mening så skulle han holde sig til træ! Er bestemt ikke imponeret af hans dyrehold, hund incl. men nu er den jo også død.

Hans lommefilisofi omkring hans planteavl er både pinlig, faktuel forkert og totalt grinagtig. Dog har DR nok næppe budget til andet med de direktør lønninger og medarbejder goder de tilbyder...

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
2
Svar på denne tråd
 
 Ideen med
Forfatter: 
Dato:  25-06-2018 13:25

Ideen med et program, som "Bonderøven" er næppe at belære tv-kigggerne om planteavl, husdyrhold og træhåndværk. Programmet er faktisk belønnet med en stor europæisk TV-pris for, i alt sin enkelthed, at "få tv-seere til at forholde sig til om de selv lever det liv de ønsker sig"

 

Men bevares hans heste har ikke altid set ud som noget, man selv ville lægge navn til.

 

Gamle Anton døde "heldigvis" mæt af dage i 2014 og hans køer blev befriet for det liv han bød dem til sidst. Havde jeg været nabo, så havde jeg nok som minimum, insisterende hjulpet køerne af med de seneste års "grimer". Og hjulpet med at køre store vandtanke ud på marken (for da stod da også sådan en i gårdspladsen)

 

Det er muligt dyrlægen ikke gjorde nok, men mon han havde beføjelser til mere? Jeg synes, at han flere gange forsøgte at vende samtalen tilbage til køerne, men det trængte ikke ind hos den gamle. Havde han haft magtbeføjelser til at fjerne dem eller aflive dem, så havde han nok gjort det.

 

Min over 80 år gamle svigerfar insisterer også på at holde ponyer endnu. Men heldigvis har mange af børn og børnebørnene "bondegener" nok til, flere gange årligt, at arrangere udmugning af løsdrift, indkørsel af halm og hø, samt arrangere beskæring. Og svigerfar skal ikke spørges, for så kan det altid vente en uge eller en måned. Nej man tropper bare op og gør tingene.

 

At skrive til DR hjælper næppe. Som en anden skriver, så er der private selskaber, som laver programmer og sælger videre til de store TV-kanaler.

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
1
Svar på denne tråd
 
 Okay! Så
Forfatter: 
Dato:  27-06-2018 02:24

Tak for Jeres svar.

 

Jeg kunne faktisk godt lide Bonderøven i starten, og han er da dygtig som håndværker. Som havebruger... ja jo.

 

Jeg havde mest imod hans gamle rustne møg, og så det, at det aldrig er gået op for ham, at seletøj OGSÅ skal passes, altså rengøres, smøres mv. Men han er jo ligesom ikke en original på 78 år.

 

At noget af hans dyrehold er kritisabelt. Jo! Men Solveig er kun alene- og køerne har det vist ok.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  27-06-2018 18:34

Jeg elsker Bonderøven

Ja, der er noget, man kan sætte fingrene på, men derefter synes jeg om det, jeg ser.......

Jeg er opvokset i Kbh. Vi havde vist ikke så mange penge, så fx vi fik jordbær mere end 4-5 gange om sommeren.
Det samme med friske ærter, vandmelon, frisk frugt og grøntsager.

Og var der endelig overskud af noget, så skulle det gemmes til vinter eller bedre tider.

Og det er der, jeg elsker Bonderøven og hans kone: Spiser børnene løs af ribs eller ærter eller hvad de nu finder, så må der såes mere næste år

Jeg husker første gang jeg købte en hel bakke jordbær kun til mig selv, og at jeg spiste den uden fløde og sukker..... Damn, jeg følte med rig og dekadent


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider