Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Skal til fest og holde tale
Forfatter: 
Dato:  10-06-2018 20:56

Hej Alle.

 

Jeg skal til en rund fødselsdag om ca. 2 ugers tid. Da dette er en af mine gode veninder, så har jeg tænkt mig at holde en tale. Det gode er at hun elsker heste og ejer selv 2. Det dårlige er at jeg ikke er særlig kreativ. Jeg har være lidt rundt på nettet for at finde nogle sjove vittigheder, citater og andet om heste som jeg kunne bruge i min tale. Jeg fald over flere sider blandt andet denne her. Og det eneste jeg fandt på hele siden der handler om heste var disse 2:

 

1. Lige ved og næsten slår ingen mand af hesten.

2. Pæren falder ikke langt fra hesten.

 

Hvis nogen af jer kender til en sjov vittighed/historie om hest/heste, muligvis citater eller ordsprog, andet end de 2 jeg allerede har skrevet så siger jeg tusinde tak på forhånd.

 

God aften til jer alle.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-06-2018 09:37

 

Hej, Alexander. :)

 

Måske kan du også bruge dette:

 

"Man skal ikke skue given hest i munden".

 

Direkte oversat: hvis du har fået en hest foræret, skal du ikke kigge på dens tænder. På heste kan du nemlig få en nogenlunde idé om alderen ved at se på bisserne.. Men hvis det er en GIVEN, altså foræret hest, kan du ikke tillade dig at stille kritiske spørgsmål.. er omtrent hvad ordsproget betyder.

 

God arbejdslyst. :)

 

/SC.

1
0
Svar på denne tråd
 
 der er en
Forfatter: 
Dato:  11-06-2018 13:14

verden af gode grin inde under "museum" her på hestenette.

Til dit brug vil jeg pege specielt på "hvad vi går og siger" www.heste-nettet.dk/forum/1/238173/ 238173/og "sjove krav"www.heste-nettet.dk/forum/museum/ ?id=1

 

pøj pøj med talen

Annette


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider