Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Råd til ny telefon?
Forfatter: 
Dato:  04-06-2018 23:08
Hvad har I af gode råd/ideer til ny mobiltelefon??

De sidste par telefoner har været Samsung Galaxy.
Den nuværende er en Samsung galaxy S6.
Den fungerer egentlig stadig.
Men coveret er hærget, det sidste sæt panserglas er røget. Selve telefonen er også moderat hærget at se på.
Butikkerne har ikke længere udstyr til min telefon - selv trendyphone.com har aftagende udbud.

Tiden nærmer sig...
Jeg vil gerne have noget, der er rimelig hårdført.
Gerne Samsung eller lignende ift brugerflade.
Skærm bare lidt over 5 tommer. En stor skærm er dejlig at se på, noget møg at betjene med en hånd og pokkers møg at mase ned i en lomme.
Telefonen taler jeg i, sender lidt sms, overspringshandling på nettet, Facebook, læser mail, tjekker kalender.

De der fancy billeder de reklamerer med. Jeg er ligeglad, jeg er alligevel middelmådig til at tage billeder...
Fancy emiji.. Who cares??
Det skal være mit multitool! 😁

Jeg tænker enten Samsung xcover 4. God størrelse. Hårdfør. Umulig at få de dankort-covers jeg vil have, og jeg er bange for at panserglas og andet tilbehør relativt hurtigt går ud af produktion for så relativ sjælden en model?
Jeg kan også tage det store flagskib. Samsung galaxy s9. Bør være fremtidssikret. Er mindst lige så holdbar som min nuværende tlf - og den tabes dagligt ud af kittellommer, har næsten været bagt ind i en kage, kan kastes med, mv. Gad vide, om det er holdbar nok?? Bare der er cover på og panserglas...

Andre ideer?
Andre råd??
Kom frisk!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Xcover4
Forfatter: 
Dato:  07-06-2018 08:42

Xcover-serien fra Samsung har i min optik altid været en lidt løjerlig fornøjelse.

 

Den sælges som værende hårdfør på bekostning af mere eller mindre alt andet.

Specificationsmæssigt minder den lidt om telefoner der kom ud for ca. 3 år siden

Til sammenligning:

 

www.gsmarena.com/ compare.php3?idPhone1=...hone3=7949

 

I Samsung Galaxy S9'en får du en telefon i nogenlunde samme størrelse som xcover4, den er stadig IP68 (Støv og vandtæt)

Du får tilgengæld:

 

-Markant bedre skærm

-Markant bedre CPU

-Flere RAM

-Android 8.0 fra starten af, den vil formentlig også blive opdateret i længere tid end Xcover

 

Jeg tror dog ud fra udformningen af S9'en at den ikke er ligeså god til at gå på gulvet.

Det er primært på baggrund af den store skærm og det faktum at den går helt ud til kanten af telefonen, det vil formentlig medvirke at når den tabes vil der være større risiko for at den lander uheldigt, og det vil så koste en skærm.

 

Personligt er jeg en kæmpe hat til at passe på mine telefoner, så jeg er begyndt at købe brugt hos bluecity.

Den sidste jeg købte er en Sony Xperia X performance:

www.bluecity.dk/elektronik/sony- xperia-x-performance-32gb-sort.html

Til prisen er den rigtig fin, men dog ikke på højde med S9'en.

 


=)
Morten

 

-

????

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samsung
Forfatter: 
Dato:  07-06-2018 09:23

Jeg har en xcover 3, og er altså ikke særlig imponeret.

Den kan ganske vist tabes, men støv, vand, sved osv er ikke et hit.

Min er ufattelig langsom, mangler hele tiden plads på trods af jeg ikke er storforbruger af apps eller billeder.

Min kæreste har en alm samsung mini som har holdt væsentlig længere på trods af han bestemt ikke er god ved den.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blue City
Forfatter: 
Dato:  07-06-2018 17:02
Hej,

Jeg har fået mig en i-phone, og det er udelukkende, fordi den er købt hos Blue City, ellers havde jeg ikke i-phone! Det var relativt billigt, og de sørger for, at den er helt i orden. Så når du finder den rette model, kunne du checke, om de har den, for så sparer du da noget.

Mvh
Jette

Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg ønsker mig
Forfatter: 
Dato:  07-06-2018 20:43

En Huawei. Jeg har Sansung, og den ser pæn ud! Men det første jeg gør med nyanskaffet elektronik er- at få en fornuftig "indpakning" (etui) til det.

 

Ellers overvejer jeg en retro udgave af Nokia- "bananen". Men et godt etui- er et must!


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg lytter!
Forfatter: 
Dato:  08-06-2018 06:36
Hm.

Jeg lytter!
Især er det da tænksomt, hvis xcover på papiret er mere hårdfør, men forskellen ikke opleves som så stor i praksis - og skidtet til gengæld ikke kan performe?!

Hvad er fidusen ved at købe noget efter tanken "den skal holde, så den er fremtidssikret til mit liv" og reelt kun har en smule mindre sandsynlighed for ikke at gå i stykker - men til gengæld holder den ikke på teknikken fordi funktionaliteten er prioriteret for lavt??

Hm.
Jeg tænker!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2018 09:32

... nogenlunde samme overvejelser da min Samsung s3mini til sidst blev så forældet at jeg fik besked om at jeg ikke længere kunne bruge mobile pay

I butikken kiggede jeg mest på samsung - men dem der lå i mit budget (billigt) var lidt ældre modeller, hvor ham i butikken fortalte at de jo også blev forældet snart - så han anbefalede en Huawei p20 lite - en helt ny model, men faktisk billigere end de Samsung jeg havde set på.

Jeg er glad for den - den har meget bedre kamera end den gamle (selvfølgelig) og er nem at bruge. Jeg er stadig ikke helt blevet venner med lydindstillingerne - jeg mangler en måde at få lyd når der er sms, men IKKE ved messenger og mail. Som jeg kan se det hænger de sammen. Og så er jeg ret træt af at der - da jeg skulle hente telefonen - var så travlt i butikken at de ikke kunne hjælpe mig med at flytte billeder, sms, kontakter osv med over fra den gamle telefon - det havde de ellers lovet.

Den app jeg fik anbefalet til formålet kan min gamle telefon åbenbart ikke kommunikere med - så det er lidt surt - kontakter kan jeg selvfølgelig "bare" oprette igen - men jeg ville jo gerne have gemt mine billeder og nogle sms'er.


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Personligt...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2018 14:29

...har jeg stræbet efter håndværkermobiler i mange år ud fra den tese, at jeg kunne slå stort set alt andet ihjel.

 

Nu har jeg så en Huawei P9 lite, købt som næsten ny. Den lever sit liv i et cover og gør ikke meget væsen af sig selv.

 

Har sjældent udfald, holder fint strøm, er hurtig at betjene og er bare funktionel (bruger den til opkald, beskeder, messenger, Facebook og internet - samt deling af data med min IPad).

 

Jeg tænker ikke så meget over den, for den virker bare. Præcis sådan, som jeg foretrækker det.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Telefoner
Forfatter: 
Dato:  09-06-2018 22:25
Jeg har en One Plus 5T 128 GB (der er lige kommet en 6er). Har haft iPhone de sidste mange år, men har ingenlunde fortrudt skiftet til One Plus.
Den lader mega hurtig, er mega hurtig i brug og så holder den nemt strøm en hel dag, selv om den bliver brugt som GPS, der bliver optaget video, set video og generelt bare er i brug mange timer dagligt.

Er mere end tilfreds. Og så er prisen absolut fornuftig. Den kører Android, har et ganske godt kamera og stor skærm.
Og så låses den om med bl.a. fingeraftryk og der kan fx iPhone virkelig bare overhovedet ikke være med.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider