Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ålbæk og omegn
Forfatter: 
Dato:  03-06-2018 00:26

Hej!

 

Nu er min mand og jeg endelig blevet enige om, at vi gerne vil flytte til Ålbæk, når vores hus bliver solgt og alt falder på plads. Det kan ske snart og det kan ske om lang tid, det ved vi ikke endnu.

 

Vi er faldet for Ålbæk på grund af naturen - skov og strand lige uden for døren.

 

Hvad gør man så med sin hest i Ålbæk? Eller i omegnen af Ålbæk - jeg er villig til at køre efter det rette sted.

 

Hvor kan man opstalde sin hest, hvis man gerne vil have noget der ligner følgende:

 

- Løsdrift eller store bokse og virkelig meget foldtid året rundt, i en flok, der er sammensat, så der er fred og fordragelighed på folden. Folde med god plads til bevægelse, mulighed for skygge/læ/ly for insekter, ikke for meget græs om sommeren og ikke for meget mudder om vinteren

 

- Ridebane med god bund og lys og/eller ridehus

 

- Ikke rideskole, helst et lille, hyggeligt sted med kompetent opsyn og ordnede forhold (hegn i orden, altid vand på folden, ingen giftige planter på folden, god luft og renlighed i stalden, vedligeholdelse af faciliteter o.s.v.)

 

- Direkte eller næsten direkte adgang til dejligt rideterræn, og gerne med mulighed for andet end kun skovture, f.eks. med chance for at komme til stranden eller ud i åbent land også. Basis for både korte og lange rideture

 

- Mulighed for fodring med kvalitetshø (hesten tåler ikke wrap og jeg er emsig med høkvaliteten) og eget foder

 

- Helst fuldpasning, orker ikke en masse vagter men hjælper gerne hist og her

 

Jeg har kigget hen forbi rideklubben i Ålbæk, og der ser faktisk mere eller mindre lukket og slukket ud. Stalden virkede meget lukket og mørk. Men der var nogle løsdriftskure og folde samt en lettere grøn dressurbane og en springbane. Er der nogen aktivitet der, eller bør man finde et privat sted uden for byen eller længere væk?

 

Kom frit frem, hvis du kender til et sted, der måske kunne være noget for mig og min flinke hoppe på 160 cm, som gerne vil dyrke klassisk/akademisk inspireret dressur, lidt forskellig anden træning og ISÆR en masse herlig terrænridning!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
1
Svar på denne tråd
 
 Slet ingen??
Forfatter: 
Dato:  07-06-2018 16:57
Hej igen,

Er der ingen herinde, der kender til området oppe ved Ålbæk, Skagen, Kandestederne eller der i nærheden? Eller er min liste over ønsker alt for krævende?

Mvh
Jette

Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider