Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Opsigelse af boks
Forfatter: 
Dato:  30-04-2018 19:32

Hej,

 

Vi har haft en boks med fuldpension, hvor vi efter fraflytning blev opkrævet tømning og vask af boks kr. 750 som de fratrækker vores depositum.

 

Der står intet skrevet, at man skal rydde boksen ved fraflytning, den var jo også en fuldpension og derfor fyldt op med halm da vi flyttede ind, så mener i det er rimeligt?

De kunne jo bare have sagt det til os, så havde vi da selv fjernet alt halmen...

 

Er det okay, synes i ?

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  30-04-2018 22:08

Hvis i flyttede ind i en ren nystrøet boks, så ja bør man gøre den ren og strø den på ny til udflytning, men det en ren personlig mening (efterlad tingene som de var da i flyttede ind).

 

Rent juridisk bør det nok stå et sted, netop også for at undgå situationer som den I er igennem, men for 750 kr er det måske ikke det værd at være sur over (ikke at 750 kr ikke er mange penge, men lige i hesteøjemed er det ikke så vildt et beløb).


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
2
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  01-05-2018 06:51

Der er INGEN kontrakt, det bruger man ikke på Ibstrup Rideskole... og ja, det er ikke kun de 750 kr, de har fratrukket andet, bl.a. medlemsskab af en ikke-eksisterende rideklub, samt de påstår ponyen har gnavet i noget kabel som skal udskiftes, så ialt fratrækker de 1500 kr.
Jeg spørger for at høre, hvad der er kutyme indenfor dette, da det var vores 1. opstaldningssted, som vi heldigvis er kommet væk fra.

Da vi forlod stedet, havde jeg fjernet @!#$ i overfladen, da udmugning jo var med i boks-lejen derfor undrer det mig, at man skal betale for tømning... Jeg overvejer selvf. at gå til forbrugerklagenævnet, da de har lavet samme nummer med andre fra-flyttere og nu tænker vi, at dette skal stoppes.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kutyme?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2018 09:12
Kutyme er, at man har en kontrakt inden.
Jeg ville ikke flytte ind uden kontrakt.

Hvis hesten har gnavet i kabel, så skal det erstattes. Bed om kopi af kvittering for materiale og håndværker.
Hvis du har været medlem af en klub, så betal.
Tilskud til klubber afgøres af medlemstallet.
Ofte er "adgang til faciliteter for medlemmer gratis", dvs teknisk set betaler man for medlemskab, når man betaler for fx adgang til brug af hallen. Men igen, det skal stå i kontrakten.
Udflytning af boks er som udflytning af lejlighed - alt skal være ryddet op når man går. Du skal kunne stå med udlejer og bevidne at alt er i orden.
(til en anden gang - send mail. I stil med "vi er enige om, at udmugning er del af boks leje? Så det tager I med jeres maskine, ikk?)

Men hvis du ikke betaler, hvad så?
Kan de tvinge dig med rykkere mv?
Kan du modbevise, at det er penge de har ret til at indkræve?
Kan du tvinge dem til at bakke ud?
Rent juridisk, hvor står du?

En del af vejen, lyder det som ting der helt ærligt er jeres udgift. (Beløb og mangel på kontrakt, kvittering mv er ikke fair.)
0
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-05-2018 18:00

Rydning af boksen burde du ikke stå for i en leje med fuldpension. Det ville jeg altså pure nægte at betale for. Og de skal ganske enkelt gøre opmærksom på, at det forlanges, senest når de afkræver folk depositum dvs. ved indflytning - og der tror jeg altså, at de selv skal løfte bevisbyrden også.

Det andet de afkræver dig, det er jo påstand imod påstand, og netop noget af det et depositum normalt står inde for.

M.h.t. betaling af medlemsskab af en rideklub så er det ikke unormalt - men hvis du kan bevise, at den er ikke eksisterende, så er det faktisk bedrageri.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider