Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mæt af kæresten?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2018 19:29

Hej,

jeg vil høre om I oplever at blive 'mæt' af jeres kæreste?

Jeg har været sammen med min i et år, og i hverdagen er jeg utroligt glad for ham.

Men når vi skal noget specielt, på ferie, mv. Så får jeg en enorm lyst til at trække mig tilbage, og synes pludselig at han ikke er så tiltrækkende mv.

Det går over igen med hverdagen.

Vi bor ikke sammen (endnu).

Han har foreslået 3 ugers ferie sammen i sommerferien, -en længere rejse, men jeg ved ikke om det er en god ide.

Er jeg mærkelig, og mon jeg ikke elsker ham 'nok'?

Han taler også om at flytte sammen, og jeg vil også gerne, men er igen bekymret for min reaktion. Uuh, jeg synes det er svært...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig
Forfatter: 
Dato:  22-04-2018 20:12

Nej aldrig, jeg kan blive irriteret og vred på ham, men jeg bliver aldrig mæt/træt af ham og vi har været sammen i 10 år og boet sammen i næsten 10 også. Jeg kan med hånden på hjertet sige at jeg elsker at være sammen med ham og jeg er endda meget lidt social og ganske introvert.

 

Lige pt venter vi på at han har 3 arbejdsdage tilbage, hvorefter han starter i mit firma, og jeg glæder mig til at være sammen med ham 24/7.

 

Så nej ikke her, men vi er også utroligt gode til at give plads og være os selv, selvom vi er i samme rum/hus. Vi sidder ikke lårene af hinanden, men har hver især vores interesser, som den anden ikke nødvendigvis deler, men som vi jo hører den anden tale om og spørger ind til, fordi det interesserer den anden.

 

Jeg synes du skal prøve at tænke over hvad det er, der gør dig "mæt", og være forberedt på at det måske mere er vanen med at I er kærester du elsker, end personen :) Det synes jeg nemlig det kunne tyde på, hvis du vender tilbage til at kunne lide ham i hverdagen, men bliver "kølet af" i de perioder i er mere sammen.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  22-04-2018 20:55

Tusinde tak for dit gode svar det giver helt sikkert stof til eftertanke.

Jeg har en gang slået op med ham, efter de første 3 måneder, fordi jeg mente at jeg ikke holdt nok af ham. Men der savnede jeg ham helt forfærdeligt i 14 dage, og da jeg mødte ham igen, var jeg dybt forelsket igen jeg vil nødigt lave samme nummer igen, også fordi så får jeg ham næppe tilbage.

Ind imellem markerer jeg at jeg gerne vil være i fred, og det respekterer han også. Men ingen tvivl om at han har et større behov for nus, snak, samvær og bekræftelse, end jeg har. Og det er derfor lidt 'ulige' hvis I forstår hvad jeg mener

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen andre?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2018 09:11

hvad siger I andre med kæreste? Er I altid glade for at være sammen med kæresten?

Jeg føler lidt at det kræver overskud af mig at være sammen med min kæreste. Og det er på det mentale plan. Vi samtaler ret forskelligt, selv om vi taler om samme emne. Han taler meget facts, jeg taler værdier, men det er vel bare ofte forskellen på mand og kvinde

Men jeg erindrer ikke at jeg har haft det sådan med tidligere kærester. Måske er jeg bare blevet gammel og sær (39).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske er jeg ikke...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2018 13:19

Måske er jeg ikke den rette til at svare, efter som at jeg har været sammen med min mand siden jeg var 18år, så det er blevet til små 37 år sammen.

 

Men helt grundlæggende er vi jo alle forskellige, jeg henter min energi ved at være alene, så det kan godt være lidt svært når min mand er lige modsat. Men vi har jo fundet en vej, hvor der er plads til os begge.

 

Og der med at den ene snakker facts og den den anden værdier, kender jeg alt for godt, hos os er det bare modsat....

 

Min mand er hjemme 24/7 og jeg har meget lidt alenetid hjemme, jeg har heldigvis hesten, et lille sted, hvor jeg næsten altid er alene.

 

Så når jeg endelig har en alene dag / aften, så nyder jeg det max.

 

Hos min mand og jeg kan man virkelige tale om to modsætninger, men jeg tro at det er godt for mig, at han er så meget anderledes end jeg.

Ellers var jeg bare endt som en sær hestedame, som boede hele mit liv ude ved hesten

 

Det er kun dig der ved om dette forhold er godt for dig, du må ind og mærke efter, og finde ud af hvad det er der gør dig træt af ham.

Og så må du finde ud af om det er noget du kan/ vil ændre på, eller du skal videre.

 

Det er svært at finde en der er 100% på alle områder, men jeg synes også at der skal vare lidt kant


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Julle
Forfatter: 
Dato:  24-04-2018 08:19

Jeg sætter pris på alle svar

Det lyder som et dejligt langt forhold du har

 

Jeg er meget splittet, og han er også et ret sammensat menneske. Nogle sider af ham er jeg helt vild med, og andre sider synes jeg er lidt belastende. Men det er jo sådan han er, og det kan jeg ikke lave om på. Der må gerne være kant, men helst ikke på en måde, der gør at jeg synes det er anstrengende at være sammen i længden.

Han er utroligt sød, ville give sin ene arm for min skyld, så jeg ville ønske jeg bare kunne slappe af, sætte pris på det og nyde det hele. Men det går det ikke så godt med

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår ikke?
Forfatter: 
Dato:  24-04-2018 09:33
1) Du er "utrolig glad for ham i hverdagen".
2) Når I "skal noget specielt får du en enorm lyst til at trække dig. Så er han ikke så tiltrækkende mere".
3) I bor ikke sammen.
4) Du 'savnede ham" da du slog op?

Hvis jeg omformulerer det;
Siden I ikke bor sammen, går jeg ud fra, at I har hver sin hverdag de fleste af ugens 168 timer? Så du har det fint, når han er på passende lang afstand. Du holder ikke af, at være tæt sammen med ham - så bliver det for meget. Uden ham savner du noget...

Jeg kan se to muligheder :
1) Det er en ærlig sag - nogle mennesker har bare brug for meget alene tid. Tid ud i naturen, ud og arbejde med hænderne eller hvad der nu skal til. Ferier med nære pårørende er både en velsignelse og forbandelse - for der skal man være sammen 24/7. Parforhold mv kan sagtens fungere, hvis man sætter tid af til at den ene part kan få den nødvendige alenetid.
2) Du kan godt lide noget ved dette kæreste forhold - om det er sikker adgang til @!#$, trygheden ved at have en kæreste eller noget helt andet ved jeg ikke. Men i starten af et forhold bør man være umættelig efter hinanden (medmindre du har stort alene behov) og det er undrer mig, at han kun er tiltrækkende i små portioner??

Var jeg din veninde, så havde jeg foreslået at du mærkede efter hvad savnede, da i slog op - jeg gætter nemlig på, at det ikke var ham? I er jo vant til at bo hver for sig - kunne du nå at mærke en forskel på de to uger, I ikke var et par?
Og så lyder det til, at hvis du ikke vil have ham, så mand dig op, vær ærlig og fortæl ham det - så I slår op og I begge er afklarede med, at I ikke er et par, egentlig ikke har været et par og ikke bliver det.

3
1
Svar på denne tråd
 
 Doctor Who
Forfatter: 
Dato:  24-04-2018 11:43

det er ikke mig, der har givet dig en tommel ned.

Men jeg kunne godt have været fristet til det, da jeg synes din ordlyd bliver unødvendigt/ ubehageligt skarp til sidst -

 

For 9 måneder siden savnede jeg helt sikkert personen og ikke bare det at have en kæreste.

Jeg er forholdsvis introvert, og kan sagtens leve mit liv glad og tilfreds alene. Jeg er ikke særligt tryghedssøgende, så er ikke typen der bliver i et forhold af magelighed.

jeg tror den nuværende situation er en kombination af det, at jeg har brug for tid alene, og at forelskelsen er dampet af. Nu er jeg i tvivl om kærligheden kan bære.

Må man gerne være i tvivl, hvis man er i et forhold, eller skal man bare altid være helt sikker... det kan du ikke svare på, men heri består mit dilemma.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  24-04-2018 12:33
Jeg var lidt ude på at provokere - ikke at være unødvendigt skarp.

Men din start tråd kan passe med to mennesker.
Dem, som elsker og bare også har brug for tid alene.
Dem, som mest er sammen med partneren af en anden grund end, Nåja, partneren.

Du har ikke på et tidligere tidspunkt nævnt at du altid har haft behov for alenetid - eller bliver frustreret hvis du skal være sammen med folk 24 timer i døgnet. - Så jeg har ikke grund til at antage, du var den type.
Hvis I bor hver for sig, hvad har så trigget savn på under 2 uger - det er ikke den fælles hverdag, og jeg antager at I var vant til at gå nogle dage uden at ses. Var det fortrydelse, ubehag ved at skuffe? Savnede du noget andet end personen?? (Er det disse spørgsmål, der provokerer - og hvorfor provokerer det så?)

Hvis du elsker ham, og bare har behov for alenetid - så indret jer efter det. Det kan I sagtens. (Selv bliver jeg rastløs af at være for meget inde - så jeg har hund - et evigt gyldig alibi til at være udendørs et par timer hver dag. )
Det er også helt ok at tvivle - det er en bivirkning ved reflektion.

... Men - du nævner intet om., hvorfor han er lækker, intet om hvad du savnede i dagene som single - og det antyder at tvivlen fylder mere end glæden ved forholdet.
Hvis skæbneguderne ikke har givet jer mere tid sammen, så afslut det hvis jeres tid er gået.
Man må gerne være i tvivl - men det er påfaldende at du ikke fremhæver noget godt ved fyren! Og derfor tror jeg ikke på projektet. Der mangler simpelthen begejstring for den anden person!
2
0
Svar på denne tråd
 
 nope...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2018 14:14

Jeg har kendt min mand i 11 år nu og vi har været gift i 8 år.

I starten skulle vi da lige finde hinanden, men han er nu nem at omgåes i hverdagen.

 

Det jeg elsker mest ved ham, er at han ikke bringer mig op i det røde felt. ( Har et meget rødt felt, som jeg helst ikke vil op i )

Men vi har rettet fint ind iforhold hinandens personligheder nu.

 

Der er faktisk ikke noget ting ved ham, som jeg ikke bryder mig om og vi giver hinanden plads og tid til det, som gør os glade hver især.

 

Måske lidt rosenrødt, men jeg tror, vi holder til den bitre ende. Vi passer bare godt sammen og jeg kunne ikke forstille mig ikke at være sammen med ham.

 

Hvis der er ting som irriterer dig ved din kæreste, så ville jeg overveje om der ikke er et bedre match derude et sted ?

Vi har kun et liv og det er meget at bruge på en som ikke er den helt rette :-)

 

Håber du finder den løsning som passer dig bedst

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for indspark
Forfatter: 
Dato:  25-04-2018 06:50

Kære Alle.

 

Tusinde tak for jeres indspark. Jeg har reflekteret over dem alle.

Jeg tog en snak med kæresten i aftes. Det blev en god snak, men jeg har det alligevel som om at vores forhold hænger lidt i en tynd tråd.

Der er flere ting, der gør, at jeg bliver træt, og en del af det er, at han kan virke omklamrende på mig. At han nærmest gerne vil, at vi er en symbiose. Og det er min natur slet ikke til.

Derudover er han meget ekstrovert og jeg er introvert. Det behøver ikke være en dårlig ting, men set i sammenhæng med 'omklamringen' bliver det en samværsform, hvor jeg savner plads.

Han havde selv tænkt det samme, og vil nu give mig mere plads, og så må vi se.

 

Ps. fraværet af oplysninger om, hvorfor jeg godt kan lide fyren, betyder ikke, at de ikke findes han har rigtigt mange gode egenskaber som jeg er betaget af

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2018 21:44

Jeg ved ikke hvordan du skal tolke dine følelser, men mit bedste råd, er at stå ved dem, uden at overfortolke dem.

Når det er sagt, så har jeg en helt konkret leveregel og tænkemåde jævnfør kærlighed og forhold. Nemlig at "kunsten ved et langvarigt og givende partnerskab, er jo ikke at kunne blive ved med at elske alle de kvaliteter den udkårne har, det er jo let nok, næ kunsten er, at acceptere de karakter træk, og den adfærd man ikke bryder sig helt så meget om, hos den anden" og blive ved med at elske ham på trods af dem.

 

Alle mennesker har jo fejl og mangler, også du selv, og måske din kæreste også i perioder, er i tvivl om jeres forhold, prøv evt at spørge dig selv, hvad du ville føle, hvis han pludselig blev i tvivl om jeres forhold, og delte sine tanker om dette med dig?

 

Jeg tænker "at kunne se og acceptere det uperfekte, og stadig kunne elsker" resten" af din kæreste, må være det bærende element i vurderingen af hvor du står.

Efter den første forelskelse har lagt sig, opdager vi jo alle, at den udkårne ikke er ufejlbarlig, og han feks også har usexet morgen ånde, sure tærer og dårligt humør ind i mellem.

Alt det er vi jo, jævnfør forelsken, helt blinde for i starten af et forhold.

Jeg er gift på 32 år, og jeg ville lyve hvis jeg sagde, at vi aldrig har haft kriser, eller jeg har tænkt på, om jeg mon har valgt rigtigt,ikke des du mindre, er jeg aligevel grundlæggende ret sikker på, at det er som det skal være, for på trods af alle de irreterende og usympatisk ting jeg ved min mand også indeholder, er han overvejende den jeg vil have.

Måske du kunne overveje dine værdier i forholdet, og prøve at mærke efter, om han mest af alt beriger dit liv, eller om det er det modsatte.

kærlighed og partnerskaber, er en svær og sårbar størrelse. Held og lykke.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Red alert - red alert!
Forfatter: 
Dato:  26-04-2018 06:45
I næsten alle par, er folk forskellige.
Udfarende, opsøgende vs tilbageholdende.
Udadvendt vs introvert
Høj aktivitet vs lav aktivitetsniveau
Osv. Det er normalt.

Men "omklamrende" hører jeg kun fra folk, hvor den ene gerne vil have sin frihed igen og den anden vil beholde sin kæreste.
Uafhængig af, hvem der er introvert, exovert, romantisk, pragmatisk mv. Det er den, der vil beholde der omklamrer den anden.
Og hvor meget skal den omklamrende trappe ned i kontakten, før den frihedselskende ikke føler sig omklamret??
Vil der være et forhold tilbage, hvis han giver dig nok "luft"??

En lille nisse danser videre i mit hoved og synger red alert, red alert...
0
0
Svar på denne tråd
 
 alene eller....
Forfatter: 
Dato:  26-04-2018 11:39

Jeg spekulerer på hvor lang tid du har boet alene Spiril?

For hvis man har boet alene længe og er introvert og har det ganske fint med sit eget selskab - så VIL 24/7 sammen med et andet menneske være ganske overvældende.

Også selv om man elsker personen.


Mvh

Charlotte

 

T-shirt-butikken.dk - også t-shirts med hestemotiv

..The harder you fall, the higher you bounce..

3
0
Svar på denne tråd
 
 Update....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2018 19:47

Tak til alle for deltagelse og sparring.

 

Jeg har i dag slået op med min kæreste, selv om jeg føler at jeg elsker ham

Desværre kunne det ikke gå, at jeg ikke kunne være i godt humør og afslappet sammen med ham, hvis vi var sammen i længere tid. Jeg blev træt og irritabel. Og det har han slet ikke fortjent (jeg såmænd heller ikke).

Vi er forskellige på flere planer, og det er ikke sort/ Hvidt og det er ikke kun en ting, der gjorde udfaldet. Det har været en meget svær beslutning. Vi har haft rigtigt mange gode og kærlige stunder sammen. Det har været et år jeg vil tænke tilbage på med taknemmelighed.

(For dem der interesserer sig for personlighedstyper, kan jeg nævne at han er ESTJ og jeg er INFJ).

 

Til Doctor WHO, der kun mener man føler sig omklamret, hvis man ikke elsker den anden, kan jeg sige, at så enkelt er det ikke. Jeg kan fx i stedet genkende elementer fra denne her artikel:

http://www.carl-mar.dk/?p=2214

 

Men tak til alle

1
0
Svar på denne tråd
 
 Stop dog
Forfatter: 
Dato:  11-05-2018 23:18

hvorfor skriver om dette på et heste forum.

find dig dog en ven,og snak med vedkommende om dette.

Du giver et dårligt navn til branchen.

0
3
Svar på denne tråd
 
 Øh BJK...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2018 10:01
Velkommen til HN Bjk... Jeg tænker du må være ny. HN er stedet hvor alt kan snakkes om. Også andet end heste.
Og hvordan i alverden skulle en snak om at slå op med sin kæreste kunne give "branchen er dårligt navn"??

 

 

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

5
0
Svar på denne tråd
 
 bkj .....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2018 06:59

Bkj:

på HN kan man lave indlæg om stort set alt, det behøver ikke at handle om heste

Derfor er HN så godt, man kan være nogenlunde anonym og stadig få vendt et problem som man måske ikke lige vil vende med sine venner.

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 beklager
Forfatter: 
Dato:  14-05-2018 07:00

beklager de mærkelige Å i min tekst - aner ikke hvad den laver


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider