Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 For pokker da...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2018 19:30

... - hvad er der galt med røde???

 

Ja, det var min 1. tanke da jeg efter en laaang nattevagt, og derefter en 4 timers tur omkring mekanikeren med bilen til eftersyn (og godt 5.000 kr fattigere SUK) fik øje på røde ude fra vejen af...

 

Straks jeg så hende på 100 meters afstand kunne jeg se noget var galt - og eftersom hun jo er drægtig, meldte tanken om kastning sig selvfølgelig i løbet af et splitsekund Jeg kender jo mine heste ud og ind - og selvom hun bare stod og hang der hvor hun plejer at "hænge" til middagssøvn - så var noget OFF...

 

...og ganske rigtigt - 3 måneder før tid har hun kastet et stort fint hingsteføl

 

Både hende og gulemule var MEGET trykkede og triste, men virkede til at have affundet sig med at føllet var dødt. Røde ville bare gerne "gemme" sig hos mig - og gulemule ville bare stå helt tæt UDEN at lege bideleg (DET er unormalt! )

 

Heldigvis var efterbyrden kommet fint ud, og røde har ingen feber og spiser også som normalt. Men træt og mat det må man alligevel sige ja til at hun er

 

Dr. Dyr har lige været forbi for at lave attest til forsikringen, så om ikke andet så dækker det da en smule af udgifterne der trods alt har været med at få hende i fol, på trods af at jeg vandt selve bedækningen.

 

Dyrlægen havde intet bud på hvad der var gået galt - for størrelsen og udviklingen var som den skulle være, dog var hammen lidt tyndere end forventet. I går aftes før jeg kørte på arbejde var der også massere af liv.

 

Selvfølgelig spøger tanken om virusabort, men vi blev enige om at når ingen af hestene har været i byen, der ingen fremmede heste kommer på matriklen, jeg altid skifter tøj når jeg har været i andre stalde før jeg går til mine egne og ingen af hestene har haft feber/været snottede på noget tidspunkt henover vinteren - så var det ikke videre sandsynligt. Man BURDE jo nok tage en prøve - men desværre er mit pengetræ gået ud, og uanset hvad så får vi jo ikke "vores" føl tilbage...

 

Faktisk er jeg ikke ked af det - "kendte" jo trods alt ikke følungen, og er bare glad for at røde er ok - men jeg er MEGA HAMRENDE MØJ MEGET skuffet og ærgelig

 

Så desværre ingen spam fra mig i år med gulemules lillebror

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej da.. .
Forfatter: 
Dato:  17-04-2018 21:47

Ej da det er jeg godt nok ked af på dine vegne - godt at hoppen har det godt, det er dog et lille lys i en træls situation.

 

trøstekram

charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2018 22:40

du har set det med herpers virusen i både jylland og på fyn?

det skulle være en værre en

 

men stort trøstekram til både dig og mor-hyp.

det er ikke lige det man har lyst til når der er gået så lang tid

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv for en opdatering
Forfatter: 
Dato:  18-04-2018 06:05

Det er jeg ked af at høre, men hvor er det godt at hoppen trods alt er ok.


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv for en opdatering
Forfatter: 
Dato:  18-04-2018 06:05

Det er jeg ked af at høre, men hvor er det godt at hoppen trods alt er ok.


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 øv hvor trist!
Forfatter: 
Dato:  18-04-2018 10:27

Men godt at hoppen i det mindste er ok - og godt at du har en forsikring!


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2018 11:40

...til jer alle - det er rart med HN - man kan altid lige få lidt luft

 

Daka var her allerede i morges kl 8 - så nu er lillefyren helt væk SÅ rar en chauffør, og super service fra deres side! Jeg havde jo bestilt dem til i morgen - men da min dyrlæge allerede kom forbi i går aftes, så ringede jeg til Daka i morges for at høre om de havde en på disse kanter. Ingen problem - under 1 time senere holdt han i indkørslen (efter en tur nede hos min genbo pga en forvirret GPS )

 

Røde har det heldigvis stadig fint og gulemule er HELT sig selv igen på godt og ondt

 

Mht. herpes - så var den mulighed som sagt oppe at vende - men risikoen for at det skulle være det der har ramt i en lukket besætning er mere end lav... heldigvis!

 

Forsikringen er bestemt en god ting - om ikke andet så betaler den da Daka og dyrlægen...

 

Så - nu må vi se om røde skal en tur ned til Inox igen i år - selvom han er meget fremme i skoene så er den lille gule jo faktisk slet ik´ så ring´ endda

 

Trine (Faxa)

 


2
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2018 21:57

Når nu du ikke selv er helt så ked af det, men mere skuffet, så er jeg lidt ked af det på dine vegne. Øv, hvor er det altså trist :(

 

Men ja, om ikke andet er det dejligt, at Røde efter omstændighederne har det godt.

Jeg må lige give mine egne +/-12 år gamle "føl" en ekstra krammer i morgen og to til Bissemoren for alle at være her.

 

Håber snart, Røde kommer helt på dupperne igen.

Og folk siger, dyr ikke sørger


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor trist
Forfatter: 
Dato:  19-04-2018 14:52

Jeg er nu ked af det på dine vegne, man glæder sig i x antal måneder og pludselig er det bare slut. Jeg havde glædet mig til at se billeder af dit føl når det kom.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ked vs. skuffet
Forfatter: 
Dato:  19-04-2018 23:16

I må ikke misforstå mig når jeg siger jeg ikke er ked af det - for selvfølgelig er jeg trist, det er trods alt et liv der er gået tabt

 

Men jeg er ikke ked af det som i "tude-øjnene-ud-af-hovedet-ked-af- det" - netop fordi jeg trods alt ikke har haft noget forhold til "ungen". Den ked-af-det følelse er mere på egne og Rødes vegne...

 

...og ja, det er bare så "tomt" at vente så længe og så bang slut ingen føl

 

Som Bissen siger så fint - vi bør nok blive bedre til at huske at sætte pris på at vores heste er sunde og raske og i live til daglig - det kan SÅ hurtigt ændre sig

 

I dag har røde og gule været på "sommergræs" - eller dvs. de gik ca 1 meter ind på folden og så røg snuden i græsset Hun har stadig ingen feber, flyder dog lidt bagtil - men hellere flyde end beholde det indeni

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 øv en træls
Forfatter: 
Dato:  20-04-2018 00:28

situation at komme hjem til, men godt at hoppen har det fint

 


Mvh Naja

 

Glad ejer af Lillesøgårds Cirkeline,

Vestermarkens Prima Donna

Vm's Zolero

Vm's Showtime

Zolero og Showtime er til salg :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan noget møg!
Forfatter: 
Dato:  22-04-2018 20:19

ØV for pokker da!
Netop gå og vente så længe og så sker dette. Der kan vel have været noget galt med følle og så klarer naturen det selv. Hvor hårdt det end er.

 

Det er bare op på hesten igen, eller op med hingsten. Godt du har Røde og Gule mule.


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere svar...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2018 15:42

Naja - mega øv at komme hjem til - og især når det lige er den eneste dag hvor jeg ikke kunne nå at være hjemme tidligt (ikke at det på nogen måde havde ændret noget - men øv alligevel... )

 

Anette - jeg er helt sikker på at der har været noget galt med føllet, om det så har været hjertefejl, fejl i hammen som var lidt tyndere end forventet eller hvad pokker det end har været - så hellere kaste 3 mdr. før - end få et levende føl som er i udu og alligevel skal aflives...

 

Det er selvfølgelig træls - men det er en trøst at vide at føl ikke blive kastet uden grund, og når hoppen er ok - så må det jo logisk set være føllet der ikke har været ok

 

De 2 tosser er helt sig selv igen - røde flyder stadig lidt - men det bliver mere og mere rent, og sålænge der ingen feber er og hun æder som hun plejer og ellers trives, synes jeg ikke jeg vil til at behandle på hende, så må der evt. tages en svaber om ca. 3 uger når 1. brunst skulle komme...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Biopsi
Forfatter: 
Dato:  27-04-2018 08:44
Øv det er så trist når man går og glæder sig til et føl.
Hvis du vil sætte hende i fol igen vil jeg tale med dyrlægen om at få taget en biopsi og ikke nøjes med svaber. Har en hoppe som kastede et føl med to måneder igen, årsagen var arvæv i livmoderen. Hun havde en normal svaber, men vil aldrig kunne holde føl til termin.
0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider