Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min kæreste gør mig usikker
Forfatter: 
Dato:  16-03-2018 20:36

Ja jeg ved ikke lige hvor jeg skal vende det her problem henne, tænkte i måske havde nogen indput.

 

Min kæreste som jeg ikke har kendt ret længe gør mig usikkker. Da jeg mødte ham havde jeg alle advarselslamper oppe at blinke, han minede mig i hans fysiske træk, om min barndoms stedfars psykopastiske træk og jeg var overdreven opmærksom på om han havde psykoptiske træk, som jeg synes jeg kan " lugte " på 10 km afstand, men der var ikke rigtig noget og paraderne faldt. Han er ret hård i sin tone, jeg er ekstrem følsom som menneske og har sagt det til ham mange gange, men han siger at han ikke mener noget ondt med det, men at hans ord skal få mig til at tænke mig om. Jeg ved ikke hvad han mener, jeg ved bare jeg bliver vildt usikker og ked af det. Dette har jeg også talt med ham om og han virker som om han godt kan se det, men siger samtidig at han ikke gider have en kæreste der " skaber sig over små ting " .

 

Men det er sgu ikke kun mig der er sart og overfølsom, han opfører sig også mærkeligt nogen gange. Han kan midt i en samtale, finde på at sige " nå jeg ville se tv, vi snakkes ". ( vi bor jo ikke sammen, så vi smser og taler i telefon , når det er ) og i dag fortalte jeg om noget der var sket i går, ikke noget vigtig, ikke noget vildt, men bare almindelig dagligdags ting og så blev han sur ( sådan lød det i mine ører ) og sagde han ikke gad høre om mine ligegyldige dagligdags ting og at han ikke viste hvad han skulle svare når jeg bare talte om ligegyldige ting. :(

 

Han kan også finde på at skrive hånlige kommentar til mine facebook opdateringer, og når jeg så konfrentere ham med det, så siger at han at det bare var for sjov og jeg er nærtagende.

 

 

Jeg kan mærke at det fylder i mit hoved og at jeg bliver ked af det, samt usikker på mig selv. Synes det er noget rod, sådan skal det jo ikke være, men samtidig har han også gode sider og vi har mange fælles interesser. Men min mavefornemmelse er de fleste dage dårlige og andre dage tror jeg på en fremtid med ham.

 

Ved ikke hvad jeg ville med mit indlæg, hvad tænker i ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Din kæreste
Forfatter: 
Dato:  16-03-2018 21:23

Han lyder som et meget ufølsomt menneske, der ikke kan sætte sig ind i hvordan du har det. Din usikkerhed og hans væremåde bør virkelig få dig til at tænke på, om det er ham du skal være sammen med.

 

For mig lyder det til, at du faktisk ikke har det godt sammen med ham, også selvom der er gode ting ved ham.

 

 

Prøv at lave en liste, gode og dårlige sider - hvad fylder så mest?

 

 

Håber det bedste for dig :)

 


I see your face as if in a dream

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor ham?
Forfatter: 
Dato:  16-03-2018 22:05
Jeg har er logisk spørgsmål.
Hvis han er dårlig for dig, hvorfor er er du så sammen med ham?

Print dit notat ud.
Tag en overstregningstusch. Marker alle advarsel tegnene med gul.
Dernæst tager du en grøn tusch, og markerer alt det gode med grøn.

Lad mig gætte?
Hvis det du har skrevet til os, er sådan du oplever ham i hverdagen - på godt og ondt - så skriver du for at få tilladelse til at forlade en påfaldende mand.
Det må du godt - det skal du ikke have tilladelse til.
Løb min tøser, løb.

Hvis fordelen ved manden er "han er god til at manipulere mig varm indeni, rutcheturene op og ned er ret intense" så er rådet "spurt, spurt!"
7
0
Svar på denne tråd
 
 lllllll
Forfatter: 
Dato:  16-03-2018 22:17

Jeg er også en følsom person, og har været sammen med en som var mere hård i mælet, dog ikke så uforskammet som din kæreste lyder.

Min hævede stemmen og var manipulerende, nævnte flere gange overfor ham at det ramte mig når han hævede stemmen og flere gange endte jeg i gråd. Han kunne slet ikke selv se det og mente jeg måtte vænne mig til det.

Vores forhold kom meget langt ud fordi det skræmte mig at skulle stå "alene", men til sidst var jeg nød til at lytte til min egen krop. Endte med at slå op med ham, på trods af vi også havde mange gode stunder sammen. Alle break ups gør ondt, men kan nu sige at for mig var det det rigtige.

 

Vi her på hn kan af gode grunde ikke afgøre hvad du skal gøre. Men hvis du føler han gentagende gange overskrider dine grænser og ikke har din ryg, samt du nævner du har flere dårlige dage med ham end gode, så syntes jeg du skal overveje om det er det værd?

Som Irina også nævner kan du lave en liste og sørg for at mærke godt efter.

Forandring er svær, og kan skræmme, men man er nød til at passe på sig selv.

Håber det bedste for dig <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  16-03-2018 23:39

Tak for jeres gode svar.

Jeg har her til aften lavet en minus og plus liste og der er desværre flest minusser.

 

Hvorfor jeg er sammen med ham ? Tja, jeg har været single i mange år og boet alene altid, så efter jeg lærte ham her lidt at kende, synes jeg der var kemi, vi havde mange af de fælles interesser og drømme for fremtiden, børn feks osv.

 

Jeg tager også mig selv i at tænke, at jeg nok bare ER sart og at han vel ikke var sammen med mig, hvis ikke han gad mig, samt at jeg måske bare har boet for meget alene osv. Men alligevel er der den her mavefornemmelse inden i hele tiden og jeg synes jeg alt for tit bliver ked af det han siger. Han råber aldrig eller noget, men han siger mange hårde ord og han er uforstående og kold hvis jeg prøver at tale med ham om det. Nogen gange virker han dog som om han tager det til efterretning, men han er slem til at vende det til at det hele er min egen skyld. Og jeg kan ikke rigtig bære hans afvisninger, feks kan vi sidde og " snakke frækt " og lægge op til @!#$, hvorefter han så pludselig stopper det og siger " han ikke gider " og så kan han bare tænde for tvet og han er helt uforstående overfor at det skulle være et problem.

 

Derfor tror jeg at jeg må slutte det, selvom det er svært.

5
1
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2018 07:52

Hvis en rigtig god veninde kom hen og fortalte dig, hvad du lige har fortalt os, hvad ville du så sige til hende?

 

Han lyder ikke sund for dig. Han lyder ikke til at interessere sig for dig (dit liv) og han håner dig på FB.

 

Kommunikation er alfa-omega i et forhold, og hvis man ikke kan snakke sammen om A-L-T, så kommer det sjældent til at fungere (ret godt). Hvis du ikke kan få lov til at fortælle ham, at hans opførsel kan gøre dig usikker, uden han bliver sur, ja så lyder det på mig som om, I ikke skal være sammen - for det SKAL man undelyneme kunne sige!

 

Det er garanteret skidesvært at afslutte det, men jeg tror faktisk efter et stykke tid, at du vil fornemme, at det var det rigtige. Jeg tror der løsnes en klump i din mave :)

 

Og så vil jeg lige vedhæfte, at der intet er galt med dig. Forholdet slutter ikke fordi, du er for sensitiv eller nærtagende - det slutter, fordi I bare ikke passer sammen :)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

2
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2018 09:51

Nu er jeg ikke selv specielt sart eller følsom, men var godt nok blevet ked af det hvis min kæreste havde sagt han ikke gad høre på mine dagligdagsting! Er det ikke ligemeget om han har psykopatiske træk eller ej, for mig lyder det som om i ikke er et godt match. Der vil jo næsten altid være nogle ting man har tilfælles og gode sider, men det er bare ikke nok.

Hellere bo alene og være single end at få din selvtillid fuldstændig nedbrudt, for om han har goder sider eller ej, så virker det ikke til han gør noget for at styrke din selvtillid og få dig til at føle dig speciel og værdsat, og det fortjener du!



If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

2
1
Svar på denne tråd
 
 bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  17-03-2018 12:59

Tak for jeres søde gode svar, i giver mig noget at tænke over.

 

Og nej det er selvfølgelig ikke vigtig som sådan om han har psykopatiske træk ( eller jo det ville jo være noget rigtig skidt hvis han havde ) , skrev det mere fordi jeg ved med mig selv, at efter en barndom med en psykopat som stedfar, så er mine parader altid helt oppe, ved det mindste tegn og jeg er måske for hurtig til at dømme, ergo bliver jeg i tvivl om jeg bare reagere som jeg gør , pga dårlige erfaringere , eller om det er fordi det er relevant.

 

Men uanset hvad, så skal det jo ikke være sådan her. Når jeg læser det jeg selv skriver og det i svarer, så tænker jeg " hvorfor lader jeg ham gøre det ? " hvor blev min handlekraft lige af ? og hvis han allerede nu gør mig så usikker og på en måde manipulere med mine følelser og holdninger, hvad sker der så ikke om nogen år ? Så ville jeg vel være helt nedbrudt.

 

Jeg har grædt mange tårer, men er nået frem til at det SKAL slutte. Selvom han siger han kun ville mig det bedste, så er det ikke det bedste for mig på den måde han er. Men øv det bliver svært :(

Mennesker indeholder jo ikke kun dårlige ting, vi har også haft det fantastisk sammen.

8
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-03-2018 16:43

Uha........

 

Selv de små hår bagi, rejser sig, når jeg læser dine linjer....

 

INGEN absolut INGEN!!!!!!!!!!! skal behandle et andet menneske på den måde.....

 

En kæreste's vigtigste opgave, er sq at få det bedste frem i den anden....!!!!!!!!!!!!!...!!!!!!!!!!

 

HÅBER du kommer ud a det forhold - du fortjener så meget mere end det der!!!!

 

Varme tanker og god vind!!!!!!!!!!!!!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

4
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Mrsheaven
Forfatter: 
Dato:  17-03-2018 18:00

Han tramper på dine følelser. Så simpelt er det. Og så har han frækheden til at lade som om at det ikke gør noget. Han håber måske på at den forvirring og frustration bliver vendt mod dig selv så din selvtillid forsvinder og han kan trampe mere og mere på dig. I bedste fald er det ikke noget for dig.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Der er flere fisk i havet
Forfatter: 
Dato:  19-03-2018 08:28
Du skriver : Tja, jeg har været single i mange år og boet alene altid, så efter jeg lærte ham her lidt at kende, synes jeg der var kemi, vi havde mange af de fælles interesser og drømme for fremtiden, børn feks osv.

Jamen, for pokker da..
Hvis du gerne vil have børn behøves du ikke at vente på en mand, eller finde dig i en dårlig mand. Du kan få kunstig befrugtning, hvis du er bange for at blive for gammel, mens du venter.

Fælles interesser... Medmindre du har nogle meget sære interesser, så deler du nok interesse med mange andre fyre. Og mennesker generelt.
Og hvis du virkelig har en sær interesse - så kig forbi Facebook eller resten af internettet. Det er jo næsten en fordel, hvis man er del af en subgruppe for så er man automatisk med i det fællesskab. Min mand og jeg holder fx af brætspil - og vi inviterer gerne andre brætspilsentusiaster via gruppen papskubbere. Fordi alle er brætspillere besøger vildt fremmede gerne hinanden.


Der er ingen grund til at være sammen med en mand, der piller dig ned!
Gå ud, find nogle andre du har noget til fælles med og byg dig op uden ham.
5
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  21-03-2018 06:53

Hvis den man er sammen med gør én usikker og dårligt tilpas, og ikke ser det som et problem, er det IKKE den rigtige at bruge tid på eller sammen med!..

 

Så kort kan det siges.. Og ISÆR hvis man overvejer børn..

 

Håber det bedste for dig..

 

Mvh.

Michael


Michael

GO FOR IT!!



2
0
Svar på denne tråd
 
 farvel med ham
Forfatter: 
Dato:  21-03-2018 09:35

Hej

 

Han er godt igang med at ændre på dig og din adfærd, så du kan blive den kæreste han ønsker sig. Og sådan skal det altså ikke være !!

Hvis du bliver hos ham, bliver det kun værre og værre og du mister dig selv til sidst.

 

En kæreste skal være vild med dig og respektere dig som den person du er og ikke prøve at lave om på dig hele tiden

 

Så for din egen skyld, så kom ud af det forhold, for han ændrer sig ikke.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 øllebølle...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2018 20:00

Der er flere ting, som bekymre mig, først, du har ikke skrevet på HN siden d. 17/3, hvilket måske indikere, at du er tilbage i forholdet ? (håber det ikke for dig)

 

Tænker, at du har brug for et kursus, i selvværd.

 

Samt, et kursus, i at sige fra, ifht. egne følelser.

 

Kæresten som du betegner, er så absolut ikke noget for dig.

 

Han er manipulerende, egoistisk, selvcentrende, barnlig og psykopatisk.

 

Mit råd, Kom langt væk fra ham.

 

At du til tider, har haft fantastiske tider med ham, undskylder ikke ham.

 

Gør dig selv en tjeneste her i livet, kom væk.

 


2
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen
Forfatter: 
Dato:  23-03-2018 00:16

Grunden til jeg ikke har skrevet herinde et par dage, er at jeg har gjort det forbi med ham. Det er en lettelse faktisk. Særligt pga hans reaktion som overbeviste mig om at det var det eneste rigtig. Han var total kold da jeg fortalte ham det og forsøgte at tale med ham om det. Han trak bare på skulderen og at så måtte jeg jo lade være med at være sammen med ham, hvis jeg ikke gad ! Dagen efter sagde han at han fortrød og gerne ville forsøge igen, da han gerne ville eje mig........

 

Det blev et rungenede nej tak herfra !

 

tak for jeres svar, det fik mig til at se mig selv og vores forhold ude fra.

21
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2018 14:44

Pissestærkt! Godt gået! *High-five*


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 godt gået...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2018 14:02

Hvor dejligt at høre, at du har sluttet forholdet, godt gået.

 

De advarsels-lamper som du talte om i tidligere indlæg, dem skal du lytte til, det er din intuition, som du åbenbart er stærk i, du skal bare huske at lytte til det, hvilket du også gjorde.

 

Som du skriver i sidste linie, "da han gerne vil eje mig"....

Ingen mennesker ejer andre mennesker.

 

Håber at, du holder fast i dig selv.

 

Og glad for, at jeg tog fejl, mht. at du var fraværende på HN.

 

Du (samt alle andre)fortjener at, være i forhold med mennesker, som gør en glad og bakker en op, ikke det modsatte.

 


1
0
Svar på denne tråd
 
 High five!
Forfatter: 
Dato:  28-03-2018 00:05
Alt godt herfra!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt gået
Forfatter: 
Dato:  28-03-2018 11:22

Jeg har lige læst hele tråden, og blev så lettet da jeg til slut læste at du havde gjort det forbi !!!!

 

Det er SÅ godt gået !!!!

 

Tillykke med det og held og lykke i fremtiden. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan!!!
Forfatter: 
Dato:  02-04-2018 22:26

Hej øllebølle,

 

Hvor er du mega sej, du har min dybeste respekt for at du har sagt JA til dig selv - og NEJ til ham.

 

Weeehhh, godt gået!!

 

Mange varme hilsner fra Esma.


KH Esma


Healing

hest og ejer

 

Afbalancering & harmoni

 

 

Psykoterapi og stresscoaching til dig

 

Energi, glæde og trivsel

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider