Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp!! Naboen larmer
Forfatter: 
Dato:  14-03-2018 17:22

Hej alle

jeg vil høre om der var nogen som kunne hjælpe.

jeg er lige flyttet hjemmefra i en super dejlig lejlighed. Jeg har bare det ene problem at min nabo larmer.

Jeg ved godt at det kan larme i lejligheder og jeg kan da også høre overboen når de lige går de steder hvor gulvet knirker mest.

det største problem er dog min nabo, jeg kan høre dem når de snakker i telefon, så snakker de nemlig pænt højt og så kan jeg høre deres tv.

jeg tror deres tv hænger på vægen lige ind til mig og det larmer pænt meget og er frustrerende, når jeg gerne vil læse og lave lektier.

derfor har jeg brug for hjælp til hvad jeg kan gøre for at dæmpe lyden. Er der nogen af jer der har nogle DIY tips til hvordan man kan blokere for lyden?.

jeg bor til leje og kan derfor ikke gøre noget vildt som at sætte et ekstra lag på vægen.

 

vil det hjælpe at hænge et tæppe på vægen?

 

på forhånd tak :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lydisolering
Forfatter: 
Dato:  16-03-2018 12:46

Du har fire valgmuligheder;

 

1. Klag til udlejer omkring at væggene er for tynde. At naboen ikke engang kan se tv eller tale i telefon uden at du er med på hør. Så er det udlejer som må bygge noget lydisolerende væg op, fx 5 cm dobbeltgipsvæg med rockwool i mellemrummet.

 

2. Hør musik eller lignende til at overdøve lyden i høretelefoner.

 

3. Snak med din nabo omkring hvad du oplever. Det kan være at naboen kan hjælpe dig. Det kan også være at naboen er ligeglad. Hvem ved.

 

4. Flyt til en anden lejlighed.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2018 13:31

I stedet for at blæse hjernen ud med høj musik, som du måske alligevel ikke kan koncentrere dig for, så overvej at investere i et par høretelefoner med aktiv lydreduktion. Det er ret imponerende at få sådan nogle på!

 

De er sædvanligvs relativt pebrede, særligt hvis man er på SU, men man kan være heldig enten at finde et godt tilbud, eller kunne nøjes med noget knapt så toppen-af-poppen, som stadig gør det godt. Kig lidt rundt på anmeldelser og se, om du kan finde noget :)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Bissen
Forfatter: 
Dato:  16-03-2018 13:36

Orv, sådan nogle må jeg have.

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2018 07:53

I øvrigt - med "aktiv lydreduktion" mente jeg naturligvis "aktiv støjreduktion" ;D


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 Virker 100p
Forfatter: 
Dato:  26-03-2018 10:04

Hej Snuskemus

Det lyder godt nok øv.

Hvis du gerne vil have mere ro til lektielæsing kunne du jo eventuelt tage lidt på udflugt og lave lektier udenfor lejligheden.Jeg nyder at sætte mig nede på f.eks. biblioteket, en café eller ved vandet eller i en park, hvis der er godt vejr! Men nu ved jeg jo godt der ikke altid er så godt vejr, men så kunne du jo gå all-in og tager telt og sovepose med. Så får du både en hyggelig tur ud af det, og måske endda mere inspiration ved at komme ud i andre omgivelser.

Kh HesteJoe

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider