Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Lærer, socialpædagog eller psykomotorisk
Forfatter: 
Dato:  28-02-2018 03:00
Psykomotorisk terapeut *

Hej alle

Jeg har i 2 år nu undret mig over hvad jeg skulle vækge ud af disse 3 uddannelser..

Jeg vil nok helst gerne arbejde mere tæt med mennesker og i en rehabiliterende tilgang, men det er godt nok svært at vælge synes jeg. Samtidig lyder lærer også rigtig spændende.. Men jeg er også lidt af en introvert og ikke super social, så det med at stå for undervisning foran større grupper er lidt scary.

Jeg elsker dog at være der for andre og arbejde sammen med dem om at skabe et godt liv, og det virker meget som om socialpædagog hælder mest til dette.

Psykomotorisk terapeut er der nemlig ikke så mange jobmuligheder med, og det er det eneste der trækker mig væk fra netop denne tilgang. Fordi ellers havde jeg nok valgt den uddannelse.

Dog vil jeg også gerne arbejde med børn i en børnehave, det kan man også med socialpædagog uddannelsen, så det er vel den jeg skal vælge?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kunne måske også
Forfatter: 
Dato:  28-02-2018 06:01

Kigge på uddannelsen som ergoterapeut? Der er det oftest mindre grupper/på mere tomandshånd.

 

Det er måske ikke en direkte vej til børnehaven, men som jeg ser det, vil du få mange flere muligheder i spil (Flere strenge på buen), og måske betydeligt mindre stress. Min oplevelse af børnehaver mv er, at der er for få ansatte til for mange børn.

 

Desuden er det en bacheloruddannelse, så deet...

 

(Men jeg har nu nok slugt de sidste 20 års opfordringer om uddannelser (med line, krog og stang!), i og med, at jeg er holdt op med at tro, man skal vælge fag alene efter "lysten". Men mere efter: Hvis jeg nu bliver fyret, så... Det er jo en negativ tankegang, men jeg kender folk, der blev fyret fra deres ønskejobs pga tiderne- og sygdom!)


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider