Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Glæden ved...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2018 20:32

...10 cm. lange lyse palominohår tager ingen ende (eller rettere )

 

Grumsegule er jo gået i seriøst fældemode - CHRIST hvor kan der være mange hår på sådan et lille pelsdyr

 

Selvom jeg jo er vant til heste i løsdrift og deres pels - overalt - i fældeperioden, så slår gulemule dælme ALT hvad jeg hidtil har været udsat for Ikke nok med der er meget af det - men skidtet er jo selvlysende, så det ses på 3 km afstand

 

So far er der fundet hår i:

- samtlige jakker og andet tøj - også det der aldrig er i nærheden af stalden

- alle sko og støvler (hurra for pelskanter - NOT!!!)

- samtlige vanter og huer

- rundt omkring i hele stalden... og på marken.... og i hegnet....

- i vandtruget

- på hans mor (så meget for "Nææææ nej - det var ikke mig der klatrede rundt på mor røde" BUSTED!!! )

- UNDER foderspandene???

- i mit rugbrød - WTF gulemule

- på naboens græsplæne

- i min bil (hvilket er SUPER praktisk når mit arbejdstøj er sort )

 

Andre der har samme udfordringer på denne tid?

 

Trine (Faxa)

 


9
0
Svar på denne tråd
 
 Nej det
Forfatter: 
Dato:  26-02-2018 20:44

Nej, det kan jeg ikke sige jeg har prøvet, men det er ganske underholdende på 2. hånd....

 

Men jeg bliver da mindet om hvordan det var at have en golden retriever. Jeg har overvejet at skulle have sådan en igen - også fordi junior plager og vi har plads, tid og alt muligt andet. Men jeg gider ikke hårene - så tak for reminderen.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

5
0
Svar på denne tråd
 
 Vi må....
Forfatter: 
Dato:  26-02-2018 21:18

...jo stå sammen og undgå at udføre VIRKELIG dårlige ideer

 

Jeg har igennem alle mine år som hestepasser jo kun haft ganske få skimler i hænderne - og de var pelsede, STOOOOOR fordel kan jeg nu se

 

Heldigvis har min nabo et ret afslappet forhold til at jeg render rundt på hans græsplæne i tide og utide for at hente gulemules legesager - men hvis han nu begynder at smide brugt pels derover, så kan det da godt være en flaske rødvin skal overvejes (sammen med en megaventilator der kan blæse pelsen tilbage...)

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen, sådan er det bare
Forfatter: 
Dato:  27-02-2018 09:34

Da jeg omgikkedes skimler, var mit tøj fuldt af deres hår. Da jeg havde en langhåret sort hund, var dens hår endda i køleskabet. Ja! (Den korthårede afsatte kun i sofaer/stole med betræk hvorfra, de var umulige at fjerne: Sorte strittende hår).

 

Men, hvis jeg var dig, ville jeg overveje at vaske ride-/staldtøjet separat. Huske at rense det elendige trevlefilter (som jeg tit fortrænger), og ellers skifte tøj- i gang/bryggers. Eller ryst tøjet udendørs inden vask.

 

Ikke fordi jeg er besat af overdreven renlighedstrang! Men hår i maden- er øvs.

 

Og så kan man strigle meget fældende dyr udendørs, det hjælper altsammen! :-D Småfuglene er glade for de løse AAAATJUUUH- hår.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glæden ved fjordbamsehår..
Forfatter: 
Dato:  27-02-2018 09:55

...lyder tilsvarende.. her i hytten har vi fornøjelsen af en gul og en sort bamse der fælder uforholdsmæssigt meget, og de lægger hår over ALT f.eks. Undres jeg gang på gang over hvordan der kommer hentehår i min datters skoletaske, og i sofaen, og på babyen, og på gulvtæppet, og i sengen, og så videre.. eneste sted der nærmest ingen hår er, er på deres dækkener, de er faktisk nok de mest hårfrie beklædningsgenstande på matriklen?

 

ennlanghåret schæfer derimod er fantastisk til ikke at fælde... endnu...?


Venlig hilsen

Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  27-02-2018 09:58

Anna og Lotte vil vist gerne have deres fjumrede dukkefingre tilbage.. der er selvfølgelig tale om heSte hår og ikke hentehår.. selvom det måske er hentet på marken:-P


Venlig hilsen

Gitte

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha- den var god Gitte!
Forfatter: 
Dato:  27-02-2018 10:12

Jeg har åbenbart også "Anna & Lotte"-fingre... Ha ha! :-D (Bedre en tykke fingre/pølsedefingre)

 

(Sagt af hende, der lige har støvsuget hår nok op til at strikke en Bullmastiff- og et par ekstra katte).


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg føler med dig
Forfatter: 
Dato:  27-02-2018 10:25

Her på matriklen har vi en skimmel der fælder helt vildt og har gjort det siden december. Derudover en kleiner münsterlænder med meget hvidt. Vi har lyse hår overalt, og støvsugeren er ved at brænde sammen fordi den kører så tit.

 

Tit undrer jeg mig over, hvordan pokker alle de hår havner så underlige steder, som de gør. Måske er vi invaderet af nogle tingester der ser en ære i at transportere hårene ind hvor de ikke selv kan finde ind

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fældning
Forfatter: 
Dato:  27-02-2018 10:41

 

Trine (Faxa)/ Hvor er det dejligt at du (og naboen) har SÅ meget glæde af gulemule.

Men måske du skulle overveje en ny dresscode?

Syntes ikke der er de store problemer her, med udefrakommende pels, så længe pigerne ikke står og strigler iført deres strik-luffer... men når de (hestene) ruller sig på folden så ligger der en ½ hest tilbage... det kan fuglene godt li'. ellers samler vi hår fra hestene og hænger ud i fuglekugleholderne. Dét er ret populært. :)

 

Dermed ikke sagt at vi er fri for hår inde døre, vi har nemlig en Aussie, altså en hyrdehund. . Hvor hans hår ikke kan spottes er kun steder der ikke eksistere på jorden! Af samme grund er han forment adgang til køkkenet og kommer der, derfor KUN når ingen ser det.

Når gulvet er fejet og vasket og ser og dufter dejligt rent, så vare det sådan ca. til vovse har gået frem og tilbage gennem stuen een gang. Så er der igen kaniner langs panelerne (som vi godt nok ikke har, men dér hvor de kunne sidde!).. hvordan pokker han så end gør! Han ligger ALDRIG i møblerne, men alligevel er der vovlshår i sofaerne.

 

Vores lille cremebolle er ikke slem til at strø om sig men måske gulemule har helt særlige gener på det punkt?

 

Måske vi kunne udnytte det kommercielt?


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 du kan altså noget med ord
Forfatter: 
Dato:  27-02-2018 17:56

Så man sidder og klukker.

Jeg har et styks palominofarvet selskabsprinsesse, som konsekvent skal ligge sig i mindst en af de 3 hestepærer hun lægger i løbet af natten i hendes boks, så jeg kender alt til den yderst praktiske og meget lidt sarte farve, og føler med dig.

Når hun fælder, overvejer jeg tit at tage Miele med ud i stalden og give det langhårede ryatæppe en grundig forårsrengøring, for de lyse hår er over alt.

 


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er i ...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2018 20:26

...det mindste ikke den eneste med pelsudfordringer

 

TineA: Jeg tænker lidt om ikke man kan alliere sig med en limproducent - som måske kan fremstille en coating som kan binde de sk"&#¤(" hår...

 

Mit ridetøj vaskes aldrig sammen med andet, og efter vask af det ryger der altid håndklæder i - det virker - der er ikke hår i vasketøjet, så hvor pokker hårene finder vej ind henne er mig en gåde SUK

 

I øvrigt er min vaskemaskine SUPER til at minde mig om filteret - den oversvømmer nemlig hele bryggerset hvis ikke jeg renser det en gang om måneden

 

Måske man skulle investere i sådan en pelsjernstriglefidus - nogen der ved om de virker?


Gitte: Ikke pænt I know - men hvor er det skønt at have lidelsesfæller Bruger I fnugroller på babyen - eller promoveres han/hun som den "behårede baby" for at bidrage til huslejen?

 

Mylady: Jeg mistænker ihvertfald KRAFTIGT de møgmyrer der åbenbart (forståeligt nok...) ikke gider bo i Sibirien pt - og derfor kravler ind på mit badeværelse, for at stå bag noget af pelsflytningen... Og død over dem hvis jeg finder ud af at det er det de fordriver tiden i tropeland med, fremfor at gå i mine dyrt indkøbte myrelokkedåser

 

Shagya: Ork vi går skam ind for deling herude på landet, vi deler gulemules legesager og pels, vi deler blommer/æbler og blomster om sommeren, musejægermis, div maskiner osv - GULD værd med gode naboer - og især naboer der synes det er drønhyggeligt at have hestene lige i baghaven

 

Vi må lige går lidt i tænkeboks mht at tjene KASSEN på aflagt pels hmmmm, måske førnævnte limproducent vil være med i tænketank-gruppen?

 

Elvagården: Gulemule har heldigvis endnu ikke opdaget hvor lækkert varm og blød en hestepære er - og I behøver IKKE fortælle ham det

 

Støvslugeren har jeg faktisk overvejet - har da sådan en håndværkerfætter til at stå - den må sqi da kunne klare jobbet Om gulemule så synes om ideen kan være mere tvivlsomt - han er ikke så god til høje lyde - den lille kylling

 

Trine (Faxa)

 


1
0
Svar på denne tråd
 
 Effektiv
Forfatter: 
Dato:  28-02-2018 05:13

Nu ved jag ikke hvad du mener med en jernstriglefidus, men i fældningssæsonen, stjæler jeg en gang imellem hundens furminator med ud i stalden. Den virker altså ret godt.


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jernstrigle
Forfatter: 
Dato:  28-02-2018 10:04

Jeg har denne her, og den er altså en stor hjælp, selvom man stadig kan pelse ponyen for en hel sweater dagen efter

 

klindt.net/shop/29-strigler-og- opbevaring/593-islaenderstrigle/

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-02-2018 12:24

Det er til dato, det mest tørre og humorforladte jeg har læst her på HN

 

Jeg har ingen dyr - så ingen hår uønskede steder, udover dem, der sneg sig med fra hundene, da jeg flyttede og det er ikke mange

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-02-2018 12:34

Engangsvaskeklude - et par stykker eller 4 af dem i med vasketøjet i maskinen - de suger hår til sig, som blev de betalt for det


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 kostrigle
Forfatter: 
Dato:  28-02-2018 15:01

En kostrigle www.specialbutikken.dk/kraftig- kostrigle.aspx?gclid=C...SrEALw_wcB er super til afpelsning. Jeg havde for maaange år siden en til ponyen og købte en igen da min skimmel med alderen blev mere og mere langhåret. Jeg fik også en veninde, der havde sin gamle og meget langpelsede hest opstaldet til at prøve den og hun investerede straks i en.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider