Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vinter og hvad så? Strik en æggevarmer<3
Forfatter: 
Dato:  18-02-2018 12:31

 

Da vi har fået smag for et blødkogt æg om Søndagen så manglede der en æggevarmer.

 

Nu har jeg så krereret en nogenlunde stabil opskrift som starter med 9 masker på 4 strømpepinde nr. 3 eller 2½.

 

Det er blevet til nogle stykker efterhånden, men heldigvis har jeg en mega sød veninde som aftager dem, da jeg åbenbart ikke har fundet ud af at lave noget andet fornuftigt..

 

 

Billede

Dave

 

Billede

M. kasket. Husker ikke hvad den hedder.

 

Billede

Lidt forskelligt.

 

Billede

Nogle andre..

 

Billede

 

Hvad har i andre gang i af sysler? Jeg ville ønske jeg kunne hækle men har simpelthen ikke kunnet knække koden til det endnu. Hvis dét sker en dag så skal der nørkles nogle grydelapper.


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

9
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  18-02-2018 17:38

Herligt kreativt påfund, ville ønske jeg også kunne finde ud af sådan noget

 


PAAtvaers

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-02-2018 19:28

Hvor er de fine

 

Jeg ville ønske jeg havde nogle sysler, men har endnu ikke fundet noget, som hænderne kan være med på.

 


Mvh

Mette

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2018 13:42

Jeg kan med lidt held strikke en firkant/rektangel, men det dér kan jeg sgi nok ikke ;D

 

Og lige noget helt andet - koger æggene ikke bare videre, når de får hue på?


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er de gode
Forfatter: 
Dato:  19-02-2018 14:47

Du har vel ikke en opskrift, du vil dele? (*Fedte, fedte* :-). )

 

Jeg kan heller ikke hækle, men jeg købte (med at skam at melde) et sæt i Netto med hæklepind, garn og opskrift for et par år siden, til netop æggevarmere. Det endte så med, at min søns kæreste fik det, da hun gav mig et par hæklede grydelapper i julegave."Kan du hækle?! Jamen så skal du da have dette her..."

 

Jeg leder efter en oldgammel udgave af "Politikens Strikke- og hæklebog" for der er det hele forklaret meget godt for newbies. Som det er kan jeg lige klare en halskant eller luftmasker... :-(

 

Men de er da meget gode! Minions æggevarmere. (Y)

 


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 
 Æggevarmer
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 17:43

 

Bissen/ Nu bruger vi kun æggevarmere til de æg der bliver spist på morgenbordet. Har ikke problemer med at de bliver overkogt.

 

Tine A/ Opskriften står i opslaget. :) Jeg har 9 masker på hver pind til start. Så afhænger det af hvilken en jeg strikker. Er der farveskift osv, efter brillerne så strikker jeg 4 omgange og strikker de 2 første og de 2 sidste masker sammen på hver pind for at lukke af.

Armene starter jeg med 9 masker, på 3 pinde og 2 omgange i som regel sort. Tager 1 maske ind på, hver pind og strikker gult 13 omgange, den lilla har dog længere arme. :)

 

Er det den her bog du anbefaler?

cdon.dk/boger/vivian-hoxbro/ politikens-strikke-og-haeklebog- 37745887?utm_source=tr...al_2456163

Købte den nemlig for 50.- og håber at få en åbenbaring på hækleområdet.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seneste omgang..
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 17:49

 

Har lavet lidt over 15 nu. Her er nogle billeder det ikke lykkedes at få med sidst.

 

Billede

 

Billede

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Prøver lige igen..
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 17:59

 

 

Billede

..

 

 

Billede

Aloha Hawaii

 

 

Billede

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

2
0
Svar på denne tråd
 
 Æggevarmer
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 18:07

 

Tine A/ Forresten så finder jeg billeder af den jeg vil strikke på google og printer dem ud. På den måde så får jeg nemmeste de rigtige detaljer med.

 

Nu gav denne minions ret meget studie og diskussion, hvilket i sig selv var kanon sjovt.

 

Billede

 

Håber ikke den bliver slettet.


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Aha okay
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 21:46

Du slår 36 masker op- dvs 9 på hver pind?

 

Jeg læste det i opslaget som om du slog 9 masker op, og det kunne jeg slet ikke til få til at virke!

 

Det kunne det nu nok, hvis man tager ud, men 9 masker er ulige, jeg kunne forstå, hvis det var 8. 9 på hver pind er noget andet...

 

Men tak! Tak faktisk.

Hvor køber du "øjne" henne ad?


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er de fine!
Forfatter: 
Dato:  11-03-2018 08:30

Jeg er ikke ret god til at strikke, men hækle kan jeg. Pt. arbejder jeg bl.a. på dette sjal. Det er et ret simpelt oldemormønster.

 

Billede

 


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hækle.
Forfatter: 
Dato:  11-03-2018 11:05

 

Wauuu, Mette. Hvor ér det flot! Spændende farver. Ville ønske jeg kunne dette, men jeg kæmper videre til det lykkedes.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Æggevarmer
Forfatter: 
Dato:  11-03-2018 11:15

Tine A/ ja, 36 masker i alt. Det passer til de æg vores høns lægger, sorry kan godt se det kunne misforstås. 9 masker bliver noget småt noget.
Har skrevet opskriften ned, men ved ikke om du bliver hjulpet hvis jeg lægger den ind.. Tager et billede næste gang jeg får kameraet frem. :)

 

Købe æg er meget mindre så du kan jo nemt ændre antallet af masker. :)

 

Ja, det er ulige med 9 masker, men når der er 3 masker på hver pind så strikker jeg 2 sammen og flytter den sidste maske over på næste pind, så der er 4 masker. Strikker 2 og 2 sammen og samme på næste pinde. Lukker de resterende masker af ved at trække tråden igennem og hæfte på bagsiden.

 

9 Masker er til arme. Dér bruger jeg pind 2½.

 

 

Øjne har jeg købt i en garnbutik, men de har dem også på rito.dk

Bruger lidt forskellige str. efter om det er eet øje eller to.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det vil jeg også
Forfatter: 
Dato:  26-10-2020 13:31

Jeg har besluttet mig for at strikke noget magen til jeg har fundet noget inspiration her

www.alt.dk/haandarbejde/haeklede- aeggevarmere-jordbaer-citron-og- aeble

www.yarno.dk/mayflower-cotton-8-4/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2020 19:46

Du vil simpelthen strikke efter en hækle opskrift. Jamen held og lykke med det.

Måske skulle du undlade at sætte et link for dit eget garn firma ind, hvis altså du vil tages seriøst og ikke bare affejes som endnu en gang slet skjult reklame.


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider