Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad sker der..!! (synes ikke om)
Forfatter: 
Dato:  07-02-2018 10:24

Jeg har ikke været på HN i umindelige tider, så hvad der rører sig, hvem der er her/ikke er her mere osv, har jeg ikke helt styr på.

 

Så jeg har kigget i diverse opslag og prøvet at stille min nysgerrighed, selvom der ikke sker så meget herinde mere.

 

Men noget undrer mig: Jeg faldt tilfældig over, at uanset hvad "Sif" (kender ikke personen) skriver af indlæg på HN - så er der hver evig eneste gang en på hendes kommentarer, - om så det er lange svar eller en kort kommentar Hvad sker der for det???

 

Man kan jo ikke se hvem det er (måske moderationen kan??), men jeg har en lumsk mistanke om, at det er den samme, så konsekvent det er - det er jo voksen mobning!!!!

 

Undskyld "Sif" - jeg vil ikke tage dig som gidsel - undrer mig bare :-)


Ønsker du et vægttab med Forever Livings C9-program, så kontakt mig for yderligere info.

 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Det samme
Forfatter: 
Dato:  07-02-2018 13:07

Jeg har tænkt akkurat det samme. Undret mig over, hvis sukkermad hun mon har tisset på. Der er en eller to mere, der også ser ud til at få samme behandling, måske dog ikke helt så konsekvent.


0
0
Svar på denne tråd
 
 kender ikke Sif men
Forfatter: 
Dato:  07-02-2018 19:50

jeg har prøvet det samme.

tog det faktisk også op, fordi jeg syntes at det var for dårligt. men vedkommende syntes åbenbart at det var bedre at forblive anonym. og ville da hellere ikke komme med et svar på hvorfor hun/han var efter mig. kender jo ikke ret mange herinde - altså i virkeligheden.

 

nu er jeg så ligeglad.

 

men det er åbenlyst at vedkommende går efter nogle bestemte personer. syntes at man burde afskaffe



2
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2018 07:56

Det er træls at få en (N) uden åbenlys grund, men de der thumbs har så lidt betydning og funktion herinde, at man lige så godt kan ignorere dem

 

Men du har ret - det er superfesent. På stort ALLE andre fora (lige med undtagelse af reddit), stemmer man ikke op/ned anonymt...


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2018 12:33

 

Personligt ville jeg også stemme for at fjerne thumps up and down...Hvis vi fik muligheden.

 

Jeg har flere gange overvejet at droppe Heste-Nettet helt, for fakta er, at der sker ikke så meget her...Alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke, om der er håb endnu? De gode seriøse debatter, som var her tidligere, har jeg ikke fundet et andet sted...

 

LineG - du skriver, at du ikke har været her længe. Hvad kunne få dig til at komme her mere?

 

Og hvad siger I andre?

 

Jeg ville komme her mere og deltage i trådene, hvis der kom lidt mere liv. Nogle gode seriøse debatter eller positive indlæg ala vis din første hest, den smukkeste hest osv.

Jeg er primært kommet i avl, opslag og billeder og hyggesnakken ?

Måske skulle man fjerne eller slå nogle fora sammen?


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  08-02-2018 13:56

skal være ærlig for jeg kommer her hellere ikke så meget.

der sker for lidt.

 

og så det med at man følger at nogen mopper, netop det med at man kan sætte man følger jo at det man skriver bare skal ses som værdende negativt. når man så bliver ved med at få den ja så gider man jo ikke at lave nye indlæg.

og jeg kan forstille mig at det er derfor der ikke sker så meget. folk bliver træt af at man får en negativ hånd. for sker det hele tiden ja så ser man jo ingen grund til at lave indlæg

 

hvis nu at folk kunne se hvem der gør det, ja så ville folk jo tænke sig lidt mere om inden de satte den.

 



1
0
Svar på denne tråd
 
 Der er blevet stille..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2018 18:51

Jeg kommer her heller ikke så meget længere.

Dengang folk satte videoer op af deres ridning og fik konstruktiv kritik, var jeg her ofte. Synes det var super spændende og lærerigt at se og læse..

Men så kom " støvsugeridnings bølgen" og dermed bunker af kritik af alle, som ikke tøffede sådan rundt. Det satte en stopper for videoer herinde.. Meget forståeligt..

 

Så kom og det kvalte da lige de sidste aktive personer herinde..

 

Så hvis videoerne kom retur, uden alt den kritik og blev fjernet, så ville jeg komme mere herinde.

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

6
1
Svar på denne tråd
 
 Hn.....
Forfatter: 
Dato:  08-02-2018 22:57
Sjovt nok, spurgte jeg for et par år siden, om ikke alle de "kommentarer" ifa likes, thombes up eller down, skulle afskaffes?
Hvilket jeg synes de skulle, for de gør ingen gavn.
Hvem har glæde af dem?
Ingen.
Så, HN, afskaf det system.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hn.....
Forfatter: 
Dato:  08-02-2018 23:03
Sjovt nok, spurgte jeg for et par år siden, om ikke alle de "kommentarer" ifa likes, thombes up eller down, skulle afskaffes?
Hvilket jeg synes de skulle, for de gør ingen gavn.
Hvem har glæde af dem?
Ingen.
Så, HN, afskaf det system.

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2018 06:37

Jeg er faktisk begyndt at kigge herind igen, efter nok i hvert fald et par års ellere mere inaktivitet.

 

Jeg tror, mange færdes på Facebook frem for HN, fordi det går hurtigere og er mere direkte, men på den anden side er man også mee udsat, det er sværere at holde styr på trådene derinde, brugere kan selv slette deres indlæg, og svarene bliver ofte kortere, fordi formatet ikke helt indbyder til en lang smøre.

- Til gengæld kæfter folk også meget gerne op i et meget kort og hadsk indlæg, hvis de har lyst... det synes jeg ikke helt, jeg husker HN gjorde; bevares, der blev delt tæsk ud, men jeg synes alligevel, tonen var lidt pænere herinde.

 

OG så er man ofte mere velovervejet herinde, nok fordi der ikke er mulighed for at redigere - hvilket jeg egentlig gerne ville kunne...


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

6
0
Svar på denne tråd
 
 Hn kunne jo også
Forfatter: 
Dato:  09-02-2018 18:32

vælge at gøre som "The Guardian" (avis- international og gratis adgang). Der kan man i CiF/BLT kun vælge up ticks. Altså tommel op. Hvis folk er sure/utilfredse må de skrive et indlæg i tråden om det.

 

Der er også moderation!

 

(Jeg er så glad for konceptet at, jeg valgte at hælde penge efter dem. (Som supporter). Jeg kan ikke fordrage betalingsmure!)

 

First Dog on the Moon er sjov, og Rhik Samadders "kitchen gadgets" (der desværre er stoppet), men folks svar og puns er tit meget sjove. Nu huserer de mest under "Science".

 

Det er dér, jeg lærte, at Jorden ikke er flad fordi, så ville kattene have smidt alting udover kanten..! :-D


Mvh

Tine

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hn.....
Forfatter: 
Dato:  09-02-2018 20:14

"Det er dér, jeg lærte, at Jorden ikke er flad fordi, så ville kattene have smidt alting udover kanten..!"

Ha ha ha - fantastisk

 

Jeg hænger mest i facebook fordi det er hurtigt. Jeg kan holde lidt øje med forskellige grupper som har interesse, sjovt nok er jeg ikke rigtig med i nogen heste-grupper.

Ulempen ved FB er at indlæg forsvinder med forrygende hast i dit newsfeed.

Nåmen så kiggede jeg ind på HN igen. Jeg savner også de gode gamle dage. Men Hey! Vi kan genskabe dem hvis vi vil. De fleste virkelige nederen, bedrevidende, har-set-lyset er sikkert også smuttet på FB - så vi er næsten tilbage ved HN anno 1995 hvor vi sad og skrev "Hallooo er her nogen."

 

Hvad skal der til?

Lidt galskab

Lidt mere variation i indlæggene. Vi har hyggesnak her - det behøver ikke være om heste det hele.

Og så skal der nok også lige det til at jeg prioriterer at gå på HN, for jeg er da noget ude af træning.

 


Mvh

Charlotte

 

T-shirt-butikken.dk - også t-shirts med hestemotiv

6
0
Svar på denne tråd
 
 Metoo..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2018 20:25

Har sådan ca. samme opfattelse som flere her. Her er ved at være ret dødt. og får ofte skylden, og nok ikke helt uden grund.

 

Jeg gider faktisk ikke skrive, hvis det opfattes negativt og kun og udelukkende kommenteres med en .

 

Det er selvfølgelig okay at have en anden mening og en anden holdning og en anden erfaring, men at give det en og ingen feedback er bare ikke okay! Jeg tænker faktisk at det må været røvsygt at være i et forhold med en der kommunikere på den måde!

 

Min dag går typisk omkring fb som i 1 til flere x og hn 1 måske flere x om måneden. Det burde jo være omvendt. :D

 

Sidste år skete der en del på hestefronten her, eller rettere ponyfronten. Men jeg har så ikke lige følt for at berette om vores nye DH hoppe og alt der gik forud, fulgte med eller planter som familieforøgelsen der er i vente... Ja der har vist ikke engang været en tråd om nytårsforsæt eller planer, som der ellers plejer.. :P


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil også gerne
Forfatter: 
Dato:  10-02-2018 09:33

komme mere på hn igen. Savner de gode gamle dage men er der overhovedet nogen 'bag' hn mere, som gider lytte til brugernes ønsker og være med til at få sitet op at køre igen?

Ja, fjern gerne tommelfingrene, -eller alternativt at man kan se hvem der har sat dem. Så undgår vi 'de negative skygger' herinde.

Og så synes jeg også at der skal nedlægges fora så man samler kommunikationen et sted, og får skabt en fornemmelse af liv. Der er ikke meget ved at cykle rundt mellem fora for kun at se at der er er kommet et enkelt -eller ingen- nye indlæg siden sidst ...

 

Så vil jeg være klar på at tale om alt mellem himmel, heste og jord

4
0
Svar på denne tråd
 
 FB er begrænsninger
Forfatter: 
Dato:  11-02-2018 09:30

Jeg synes jo at resultatet af det megen brug af FB er blevet begræsninger. Der er mange personer som jeg har læst tråde af herinde med stor interesse, men som bare er forsvundet fordi de har lavet en side på FB og jeg må indrømme at jeg kun følger tyske hignstestationer mm på FB, ikke enkeltpersoner.

 

Derudover så sletter folk jo bare alle svar der ikke falder i deres smag, så igen bliver det hele lidt ligegyldigt.

 

Så jeg savner HN som det var!


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Savner også.....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2018 10:37

Savner også de gode indlæg, og interessante diskussioner fra "gamle dage" - men må gribe i egen barm, jeg drøner rundt på FB, og kommer kun sjældent på HN.

Det må jeg så forsøge at ændre på

 

Er enige i at anonyme er noget dumt noget - jeg har ikke noget mod at bruge den "åbent", men for seriøsitetens skyld bør man jo uddybe hvorfor man er uenig !

 

Jeg har også oplevet at få sådan en ned for indlæg, hvor jeg simpelthen ikke logisk kan se, at det kan gøre nogen negative ? For jo jeg ved, at hvis jeg ligger videoer eller ridebilleder op, roser en OL-rytter eller erklærer min glæde for dressurridningen, at nogle vil være "mod mit indlæg" - men det var vist et indlæg hvor jeg viste mine katte frem i en sjov position på et billed, så det er svært at se det negative i det

 

Nå men jeg vil så prøve at genoplive mine HN-dage, så jeg må vist i gang med at skrive indlæg

 

mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 De gode gamle dage
Forfatter: 
Dato:  11-02-2018 13:18

Jeg savner også de gode gamle dage. Jeg har, som så mange af jer andre, også holdt en laaang HN-pause, men er det sidste halve års tid begyndt at kigge lidt i hvert fald en gang om ugen.

 

De der thumbs up/downs ser jeg slet ikke, så det er inderligt ligegyldigt for mig. Der er dumme mennesker allevegne - også på HN.

 

Pt kigger jeg primært på heste udlånes, og browser lidt rundt i ryttersnakken. Og ind i mellem på en enkelt salgshest (selv om jeg slet ikke skal have nogen hest, men...), og læser interessante nyheder.

 

Al magt til de gamle HN-ere!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt malurt
Forfatter: 
Dato:  11-02-2018 13:51

 

Det er jo altsammen meget godt (hvis vi kan blive enige om fingrene og det kan vi nok ikke, men hey - så kan vi jo lave lange tråde om lige netop det (igen )), men for at få lidt liv i HN skal der jo noget kunstigt åndedræt til, det er ikke nok at de der allerede/stadig er her, er her - vi skal have fb'erne til også at være hér (i stedet for at sælge deres sjæle til amerikanske virksomheder). Hvordan gør vi det?

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2018 14:59

Vi spammer sguda bare samtlige tråde på FB med reklame for HN ;D ;D


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

4
0
Svar på denne tråd
 
 Tommelfingrene
Forfatter: 
Dato:  11-02-2018 19:35

For mit vedkommende gør tommelfingrene mig doven. Det er jo meget nemmere at give en tommel op i stedet for at sætte sig og skrive.

 

Måske er der mange der har det på samme måde :-D


Mvh

Mette

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tommelfinger hvor er du...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2018 21:16

Jeg tænker for hver tommel ned skal der 3 tommel op for at udligne, fordi vi mærker det negative stærkere end det positive. Afskaf tommel ned og behold syntes godt om.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sif - det er mig....
Forfatter: 
Dato:  12-02-2018 09:31

Bare rolig LineG - jeg føler mig ikke som gidsel :)

 

Det undrer også mig... altså da det gik op for mig, at det foregik ;) Jeg tænker også at det er den samme, og det er sikkert én, jeg er kommet til at fornærme - og det er selvfølgelig trist, for det plejer jeg ikke sådan.

 

Men når det er sagt, så ligger jeg ikke søvnløs over det, faktisk er jeg lidt ligeglad :)
Jeg kunne aldrig drømme om selv at bruge "tommelned" (eller "tommelop" for den sags skyld) - men det er bare MIN holdning. Jeg vil hellere smide en kommentar :)

 

Ja, det er blevet dødt herinde, og jeg kommer her da heller ikke så meget mere - men for mig kommer Facebook nu aldrig til at erstatte HN.

 

HN er noget særligt

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

7
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2018 12:43

Jeg har aldrig være den der skrev flest indlæg her inde, men jeg har altid læst med - og kommer stadig forbi ca en gang om dagen. (også selv om jeg også bruger facebook )

 

Jeg synes helt klart godt at tomlerne måtte være med navn på - jeg ville nok være ked af at forsvandt - jeg har gigt i hænderne og på de dårlige dage er et indlæg ikke en mulighed, men jeg vil gerne stadig kunne vise at jeg har set/læst og nydt et indlæg.

tommel ned har jeg aldrig brugt - og kommer aldrig til at bruge, så vil jeg heller vente til en anden dag og så svare på indlæget..

 

(og sif, du fik lige en - bare for at modvirke den tommel ned der nok kommer )

 


Hilsen Nina



R.I.P. Bøgelys Capri 2. juni 1998 - 23. oktober 2013

Betty 22.04.1994-30.08.2010

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nedlægge fora
Forfatter: 
Dato:  13-02-2018 12:36

Har også strejfet mig, men: Der ligger stadig tusindvis af gode, sjove eller dumme svar i diverse fora, som man kan finde ved at søge på Google. Så de skal nok ikke nedlægges, men snarere låses for nye indlæg, men- nogengange graver folk oldgamle tråde op (se barbering af ben fx), og hvad skal man så gøre ved det?

 

"I gamle dage" var der for mange indlæg på Hyggesnak, der var OT, og i dag er der for få.

 

I øvrigt tror jeg, det bliver svært at få "De gamle" tilbage, de er nok andre steder i deres liv- og så tror jeg, dem der blev lagt på is, nok ikke har så meget lyst til at vende tilbage?

 

De fleste fora, jeg har fulgt er afgjort på gravens rand- eller døde i dag. Det er et generelt fænomen!

 

Og jo, jeg er på FB i et superhemmeligt "familie- og venner" fora, for så kan jeg holde kontakter vedlige- ellers gider jeg ikke FB. Hvad kommer det, dem ved, hvad jeg følger med i?! Jeg forstår slet ikke at diverse medier (DR- jeg kigger på JER!) lægger deres debatter ud på et privat amerikansk ejet site. (Eller er det nu canadisk ejet?).

 

Men for at få gang i Hn, så må der flere skrivekugler til.

 


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2018 15:58
Der er en ting, jeg ikke forstår.

Når jeg anvender hestenettet.dk på min telefon, kan jeg ikke se, hvordan man skal tilføje billeder?

Der er ingen knap eller andet.
Hvordan gør I andre?
Og hvis jeg ikke kan, hvor mange andre opgiver at lave opslag, fordi de ikke kan vise hvad de vil vise?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Testeren
Forfatter: 
Dato:  13-02-2018 18:49

Billede

Har lige prøvet.... for at kunne få foto ind, skal man vælge 'Almindeligt website' i browseren (på min Samsung er der nogle prikker længst oppe til højre udfor url'en, hvor man bl.a. kan åbne ny fane, mm.).

 


Nu med skovtursquarter

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Trådoptager
Forfatter: 
Dato:  13-02-2018 19:15

Men ... tilbage til tråden: jeg er ret glad for tommelop'erne - det er s'gu' træls at skrive "smuk hest/pony" eller "enig med NN" 43 gange på samme dag, og tit synes jeg, de korte indlæg af den type er lidt intetsigende. Som TinaA skriver, virker de rigtig godt på The Guardians (som jeg self også supporter ) debatsektion

 

Men tommelnedad'erne er alt for nemme at misbruge - på et tidspunkt var det ligefør, jeg synes, der manglede noget ved Sandras indlæg, hvis der endnu ikke var sat en tommelnedad - så den mulighed må gerne fjernes.

 

Jeg foretrækker også HN fremfor FB - det har bare nogle andre kvaliteter, og FB er jo kun for gamle mennesker, har jeg lige læst, så dér kommer jeg hvertfald ikke mere

 


Nu med skovtursquarter

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  15-02-2018 01:14

Jeg er heller ikke så tit forbi her inde mere, savner virkelig de spænende debatter med livlig menings udveksling.

Personlige oplever jeg, at HN er lidt langsomt og besværligt feks ved uploads af video. Hvilket gør,at jeg nu oftere smider en ride video op på FB i stedet for her inde. Selv om jeg faktisk syntes, at den feedback man kan få her inde, når der ellers kommer nogen, er mere interesant og lærerig end på Fjæset.

Jeg er fan af video og billede tråde,om ridning og træning.

Jeg lægger da også stadig selv lidt op ind i mellem. Men den langsomme og meget besværlige uploads proces ved video, samt den ofte ringe respons,i hvertilfældet på mange af mine sidste indlæg, begrænser motivationen en del.

Noget der kan afholde mig fra at kommentere er, når der er virkelig mange, næsten ens billeder i en tråd, samt tråde der udelukkende viser billeder, med tilnærmelsesvis korrekt ridning.

Det er mere spænende for mig, at se en kompination af gode og knap så gode momenter, så der er noget at debattere og udveksle ideer om, samt give og høre andres løsninger på, og trænings forslag til.

Tums Up og downs, er fint nok for mig, men ville ønske de ikke var anonyme.

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sif...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2018 14:45

Haha - for første gang i umindelige tider har dit indlæg IKKE fået en tommel-ned, Sif


 

Transport til store koncert- og sportsarrangementer i ind- og udland, evt. incl. billetter - www.karkon.dk

1
2
Svar på denne tråd
 
 LineG :-)
Forfatter: 
Dato:  15-02-2018 19:23

Nej, LineG, for den har du og jeg fået istedet for he he


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2018 20:12

Ser ud til at tråden her virker, der er da ikke så dødt som her plejer!



If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tommelfinger...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2018 20:19

...ej, er jeg nu røget af hitlisten? Nu føler jeg mig ligefrem helt overset

 

Det er skisme da sjovt, det her :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
4
Svar på denne tråd
 
 Har du det bedre nu, Sif?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2018 21:32

 

Det er ikke den sædvanlige og helt rigtige du har fået, men jeg gjorde mit bedste for at efterligne den

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2018 21:37

.... skyndt mig at give Sif en

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ahh, det var godt...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2018 21:44

...så kan jeg sove i nat Til gengæld har I begge fået en af mig

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
2
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-02-2018 00:08

jeg hører også til dem som savner lidt mere liv herinde, må da tilstå at jeg ikke kigger forbi dagligt mere, men måske et par gange om ugen ;-)

 

Synes det kunne være fedt hvis denne tråd kan få pustet lidt liv i hn igen.

 


Mvh Naja

 

Ydmyg tjener for Donna

og lykkelig ejer af Cirkeline

 

Vm's Showtime hingsteføl efter Sunnyboy/Bernstein

er til salg, ved interesse skriv pb

 

Vm's Zolero er pt udlånt til ung springrytter

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er i gode
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 20:37

hold kæft hvor er i bare gode - jeg har tit overvejet at begynde at skrive herinde igen, for jeg elskede debatterne og de faglige diskussioner...

Jeg er med på at være med igen, men må indrømme at jeg er bekymret for at få i smasken igen at jeg mishandler min hest fordi jeg er overvægtig...
men man kan jo håbe at der er blevet lidt mere plads og rum, for den type mennesker virker til at være rykket på facebook...?


Stald Læhegnet
* Med ponyerne Hjalte og Elna *

1
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 16:51

Hvor var i alle sammen, da der var afstemning om de der (forbistrede ???

 

En eller anden fik for under et ½ ¨år siden pisket tilpas meget stemning op omkring det emne - og fik faktisk en afstemning igang, som jeg tænker vi kunne have vundet, hvis folk var her

 

Jamen - hvis der skal liv i HN igen - så kræver det altså, at man kommer på mere end en gang om ugen OG man er aktiv udover den tråd, man selv har lavet....

 

Jeg har ikke FB (får det heller ikke) og jeg HYGGER mig med trådene herinde og tænker også nogen gange tilbage på de gode gamle dage - som også indeholdt fnider og træls - men i det mindste var her sq da liv......


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

2
0
Svar på denne tråd
 
 afstemningen
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 17:06

Jeg kan godt huske den afstemning Mrs. Heaven, og jeg kunne slet ikke forstå hvor mange der egentlig gerne så at den blev.

 

Jeg syntes at de er så skadelige for et debatfora.

Det gør folk dovne. Man kan klare det hele med et klik. Det klik siger bare ikke noget om hvad man syntes er godt eller skidt, og det skaber bare ikke en debat.

Jeg kommenterede på det, på et tidspunkt, i forholdet til et spørgsmål om hunde og pindsvin, hvor der også var flere "tommel ned". Hvorfor ikke istedet bruge noget energi på at skrive hvad man så selv havde af forslag. Måske kunne det gavne trådstarter. Måske kunne andre blive inspireret?

En ting er sikkert:

hverken inspirerer eller skaber debat.

Desuden bliver den "gratis", her på fora, hvor man har valgt at man kan gøre det anonymt. Et godt, men krysteragtigt udgangspunkt for voksenmobning.


Hilsen Nana

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tomler...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 18:10

...er noget fanden har skabt (eller en debatsideskaber der ønsker at lukke sitet men ikke kan få sig til det....)

 

Jeg har lige anmodet om en ny afstemning - så må vi se om det kan lade sig gøre...

 

Uanset at det nok er trenden i den danske befolkning (at alt skal klares med et klik) så er det bare totalt dræbende for en debatside ( )

 

Trine (Faxa)

 


4
0
Svar på denne tråd
 
 Tilhænger af tomler
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 12:35

Jeg er tilhænger af at man kan tilkendegive sin tilslutniong eller sin uenighed med et indlæg ved at markerer en tommel - vel at mærke, når man ikke har noget nyt at tilføje. Jeg foretrækker markeringerne i stedet for alenlange tråde, hvor folk blot skriver at de er enige med den og den men ellers ikke har nye argumenter eller synspunkter.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

2
0
Svar på denne tråd
 
 NinaSt...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 13:47

thumbs up er jo sådan set også selvforklarende, så den giver da også god mening - men hvorfor skal den dog være anonym, det er den mig bekendt ingen andre steder?

 

Uenig kan man derimod være af mange årsager, så en thumbs down bør oftest uddybes for at give mening - og netop derfor giver den for mig at se ingen mening.

At den også er anonym, gør det så endnu mere sort...

 

Dorte

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 23:17

Tomler kan være OK - sådan har det alle dage været på reddit, men dér har det den funktion, at tråde bliver stemt længere op eller ned på siden, så de mest populære står øverst.

 

Men herinde, hvor det er så småt og intimt og ikke-anonymt, synes jeg, det er træls, at det er anonymt, og jeg synes også, det er tamt, hvis man siger: "Jeg er uenig, men jeg vil ikke sige, hvad jeg i stedet synes", hvilket jeg ser en tommel-ned som.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte Hansen
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 00:48

En tommel kan efter min mening udmærket stå alene hvis man ikke har noget nyt at komme med, men blot kan gentage det, som allerede er skrevet. Hvis ikke kan tommel ikke bruges til noget, da ingen så ved, hvad den dækker over.

Hvorfor mener du, Dorte, at der er forskel på om tommelen vender op eller ned - der kan vel være lige så mange forskellige grunde til at synes om et indlæg som det modsatte? En tommel-up er ikke selvforklarende, men det er muligvis lettere at acceptere at man ikke ved hvorfor folk kan lide ens opslag - bare de kan lide det, så er jeg glad, selvom jeg ikke ved, hvad det er, de synes om.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

2
0
Svar på denne tråd
 
 NinaSt..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 12:19

du har helt ret i, at der er indlæg, hvor hverken "enig" eller "uenig" giver mening - til dit seneste sku' jeg. f. eks ha' trykket til første afsnit, og til sidste, og det ville stadig ikke fremgå, hvad jeg faktisk mener..

 

Men det er også især anonymiteten, jeg ikke bryder mig om - selv om man naturligvis kan vælge, at oprette sig så godt som anonymt på et fora som dette, mener jeg stadig det giver værdi, at det fremgår hvilke deltagere, der udtrykker sig i en debat.

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Drop anonymitet
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 19:02

Ja, drop anonymiteten. Jeg står gerne ved mine 'tomler'.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hn.....
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 22:58

Jeg har vist aldrig været helt vildt aktiv herinde - i hvert fald har det mest været i perioder, at jeg har pippet lidt med. Men har førhen fulgt mange af debatterne og enkelte af brugerne/hestene og er blevet klogere af det

 

Tomlerne lægger jeg ikke voldsomt meget mærke til, så dem kan jeg godt leve med. Til gengæld kunne jeg godt savne en "vis nye hændelser" funktion. Den er jeg stødt på på flere andre sider og det giver jo et dejligt hurtigt overblik over, hvad der er sket siden man var der sidst.

 

At alle fora dør tror jeg er en sandhed med modifikationer. Det afhænger vist meget af dels at have en håndfuld aktive brugere (naturligvis) og dels af nogen aktive admins/moderatorer e.l. som hjælper lidt med at sætte skub i debatterne, når der er lidt dødt (starte tråde om stort og småt der rører sig i hesteverdenen f.eks.). Nå ja, og så en side, der følger lidt med tiden, og her halter det måske lidt med HN? Lidt modernisering var måske en god idé?

 

Og som en anden foreslår, lægge nogen fora sammen, så der ikke er så mange (ikke = slette de gamle, blot samle dem under et)?

 


 

Mvh Michelle

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider