Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kunsten at strikke et tøjdyr- AV!
Forfatter: 
Dato:  31-01-2018 21:41

Jeg er kommet til at købe et sæt med et æsel og en kanin (dvs sæt med opskrifter og garn m. pinde), og det er da gåret ret godt, bortset fra- der er fejl i opskrifterne.

Så først fik jeg strukket dyrets krop i hvidt, der står kryptisk i opskriften: Slå op med farve A, hvid. Men Farve A er pelsgarnet, så jeg strikkede troligt (og stramt!) i hvid, der ikke er pelsgarn, men farve B. Til der skulle fyld i og lukkes af mm.

Nå!

På'en igen- åh jamen jeg kan sku da ikke se og tælle maskerne i pelsgarnet- endsige strikke dem ud på de 4 medfølgende strømpepinde. Om igen. Og om igen. Og igen!

 

Nå i femte forsøg faldt 5 øren: Slå op i hvid (farve B ), skifte til farve A...

 

Nu er jeg nået pænt langt, (til pind 52, hvor man tager ind), men nu kan jeg ikke se, hvor omgangene begynder, så hallo! En pind skal tages tilbage. I det der elendige pelsgarn der filtrer.

 

Nå!

Desværre har jeg så fået hold nakken af at sidde og spænde... Så mit Æseldyr må vente lidt endnu. I opskriften (der er beregnet på 12 år og op!), står der, at der skal strikkes stramt. Med det der elendige pelsgarn- kan jeg ikke andet. Jeg måtte også skifte til mine strømpepinde- de medfølgende er for korte, men... Det gik da.

 

Men AV min nakke. ØV! For 90 kr ondt i nakken...


Mvh

Tine

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad værre er
Forfatter: 
Dato:  31-01-2018 21:50

Er, at jeg i et anfald af momentan sindssyge købte 20 nøgler pelsgarn på nettet for: Jeg ejer også en bog om at strikke katte...

Og så kan jeg jo strikke et sort Æseldyr og en hvid perserkat. Jo, det går sørme godt.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du er modig...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2018 10:41

... at kaste dig ud i sådan et projekt.

Jeg kan kun strikke strømper - og har ikke kunnet strikke siden jeg fik Boo (min "gamle" - nu 8 årige - kat). Hun går helt bananas når jeg prøver, og stikker af med pindene. Jeg tør ikke prøve igen nu jeg også har Gomez - han er endnu "værre".

Og nu glæder jeg mig meget til at du lægger billeder på af de strikkede dyr!!


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kattens til pinde
Forfatter: 
Dato:  02-02-2018 23:27

Mine har bidt i et par bambuspinde, så de blev ubrugelige. Og savlet på garnet... :-P

 

Men ellers er de mest til tadah! Snørebånd! De åd et par i laser i et par spritnye støvler, så siden er sko-opbevaring noget på høje steder. Og den ene er endda en ældre dame, der burde vide bedre, men hun er vokset op med at snore er legetøj...

 

(I øvrigt købte jeg også en hund i serien i dag, da jeg alligevel var nede og hente 60 (!) dåser kattemad og den ene kats medicin.)

 

Ja, billeder, de kommer nok. Bare ikke så hurtigt endda.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du ikke et billede af
Forfatter: 
Dato:  02-02-2018 23:30

Gomez?

Boo kan jeg godt huske, som en nydelig trefarvet med meget hvidt.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, Boo er....
Forfatter: 
Dato:  05-02-2018 08:43

... den 3 farvede. Gomez har kun boet hops mig i 2 år og har så meget underholdningsværdi at det halve kunne være nok.

I forgårs valgte han f.eks at dræbe en sodavandsflaske der lå i en pose på køkkengulvet. Desværre valgte han en fuld flaske, så der var vild panik da den pludselig HVÆSEDE af ham og sprøjede sodavand i hovedet på ham!

Fjollekaten

Billede

 


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Blå katte
Forfatter: 
Dato:  05-02-2018 22:38

Han er da fin!

Min egen konklusion er, at blå katte også er lidt bimse i kasketten, måske har det noget med farven at gøre (hud og nerveceller udvikles fra de samme celler under fosterudviklingen, lidt lige som røde hopper (og sorte hingste!) siges, at være lidt egne).

 

Min blå kat, er fascineret af, at jeg drikker vand af sodavands- og andre flasker om natten, der er vist noget med boblelyden, og hvis natlampen er tændt: synlige bobler... Han kommer vimsende, og skal tjekket det. ;-)

 

Men: Hvordan katten fik han prikket hul i en sodavandsflake?

Stakkels Gomez.

 

For at vende tilbage til det oprindelige emne, så er strikkedyrene pt på stand by, pga min nakke. Men jeg satser på, det snart kommer i gang igen, når det bliver tø igen fx.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ved ikke...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2018 10:46

... om det ligger til farven eller racen - andre korater er vist lige så bims, men de er jo også allesammen blå

Sodavandsflasken blev punkteret med tænderne - han er en værre bølle, men jeg satser på at han lærte noget...

Jeg glæder mig til at se tøjdyrene


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider