Logo used for printing

HN afstemning
Hvor meget betaler du i staldleje pr hest? (Foreslag: Sebrina )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skade på lejet bil :'(
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 11:11

Argh jeg skal lige lufte min vrede!

Og hvilket bedre sted at finde svar end HN?

Sagen kort er, at jeg lejer en bil hos Hertz mens jeg arbejder som vikar. Jeg er typen der virkelig passer på alle mine ting, især ting der ikke er mine! Jeg kører forsigtigt og har klaret mig gennem flere snestorme i denne bil efterhånden (jeg bor langt oppe i Sverige pt), uden så meget som en skramme!

Så det er selvfølgelig på min garageplads, at jeg får en ordentlig skade på bilen, og nu er jeg i syv sind!

Det er en super trang parkeringsplads jeg har, eftersom der står en stor fed søjle på højre baghjørne af min plads i garagen, og den er lige når man svinger ind i garagen, så kræver en del trillen frem og tilbage for at komme ordentligt på plads inden for båsen.

Dette bliver selvfølgelig ikke lettere, når spaden der har pladsen til venstre for mig, parkerer med en kæmpe varevogn heeelt op til den hvide linje, trods han har masser af plads på den anden side!

Det lykkes mig nu altid at komme ind, ved at være forsigtig og møve mig ind. Igår aftes kommer jeg endelig hjem, efter en lang dag hvor jeg arbejdede over, ikke havde nået at få hverken vådt eller tørt siden morgenmaden, kæmpet mig igennem en ordentlig omgang snefald og glatte veje på vej hjem, og så holder spadens varevogn selvfølgelig OVER den hvide linje, inde på min plads! Jeg er træt og sur, men beslutter at gøre forsøget alligevel. Det er ikke en mulighed at parkere ude, grundet vejret. Netop derfor betaler jeg i dyre domme for at leje en plads i garagen.

Og selvfølgelig rammer jeg på søjlen på højre side, med siden af min bil! Og da jeg i panik sætter i bakgear for at komme fri, skraper jeg den jo endnu mere

Nu står jeg med en stor bule (20x30 cm vil jeg bedømme) i min højre bagdør, samt ridser i lakken på bagdør og lidt på fordør!

Jeg var grædefærdig og tog billeder af varevognens parkering som dokumentation, men jeg tvivler på jeg får nogen erstatning i denne situation. Er i enige i den vurdering?

Jeg har skrevet til min udlejer og brokket mig over, at jeg ofte ikke kan komme på min plads som jeg betaler for grundet skødesløs parkering af min "nabo", og at varevognen igår holdt over den hvide linje og helt ind på min plads, så jeg endte med at skade min bil. Men regner nu ikke med der kommer en løsning på dette...

Og så mit næste spørgsmål. Det er jo selvfølgelig en lejet bil

Hvad gør man? Jeg er bange for at kontakte Hertz hvis de mener den skal have den helt store omgang af autoriseret mekaniker osv osv, og jeg får en kæmpe regning. Hvad er kutymen, kan jeg bare tage den til en mekaniker og få fikset bulen og ordnet lakken? Og hvad koster den slags??

Jeg ved INTET om biler og er helt på herrens mark, vred og frustreret! Betaler i forvejen rigtig mange penge for to huslejer og en billeje, så det rammer ikke lige et godt tidspunkt *træt*

Jeg ved ikke om der findes en god løsning, måske skulle jeg også bare brokke mig, og i er så gode til at lytte herinde.

Arhg jeg er frustreret. Skal sidde og bekymrer mig om dette på min eneste fridag i denne + næste uge... SUK

Mvh. Sophie (:

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

1
0
Svar på denne tråd

Surt show
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 11:39

Æv, hvor træls for dig og spark lige til møgdyret i varevognen for mig

Du må UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER forsøge at fikse noget på bilen! så tror jeg, du for alvor får problemer og dyre regninger, meget dyre regninger!

Der er vel en forsikring på bilen, som kan dække det? men du kommer muligvis til at betale selvrisikoen, hvis ikke du har tegnet forsikring mod dette også (det gør jeg altid med lejebiler).

Kryder fingre for, at det ikke bliver for dyrt.

Nu med skovtursquarter

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 15:52

Tak for svar Kirstine, du kan tro jeg er rasende!

Så jeg endte med at køre ind til Hertz og simpelthen bare forklare hvad der er sket.

Der er heldigvis forsikring med i min leje, så jeg slipper med selvrisikoen!

Først sagde de at den var på 7.000 hvilket jeg godt nok blev ked af, men så kom der heldigvis en anden medarbejder og dobbelt-tjekkede min kontrakt. De 7.000 kr er den nye pris fra 2018, men min kontrakt blev underskrevet i november sidste år, og min selvrisiko er derfor kun på 3750 SEK!

Puh jeg er lettet, det kan jeg ligesom bedre overskue.

De var ude at kigge på skaden og sagde at den kun var kosmetisk, så jeg får lov at køre videre i bilen indtil den skal tilbage i marts, hvor de så får den fikset og jeg betaler min selvrisiko.

Er du gal jeg er lettet over ikke at skulle punge ud med 7k!

Er tosset på ham i varevognen, men min udlejer har nu svaret tilbage og lovet at hive fat i ejeren af den parkeringsplads, og bede ham parkere ordentligt! Fordi det ikke er okay at jeg betaler mange hundrede kr hver måned, for en plads jeg ikke fysisk har tilgang til!

Åh en frustrerende dag, som heldigvis endte så godt som det nu kunne trods alt :)

Men så ved i det til en anden gang, hvis andre skulle havne i samme situation Ikke noget med at fikse det selv, og ofte er forsikringen med i billejen sagde Hertz. Så bare ind og snak med dem, de hjælper med at udfylde skade-blanketten også.

Mvh. Sophie (:

- Friedrich Nietzsche

5
0
Svar på denne tråd

Erstatning
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 18:13

Øv hvor træls

Men erstatning kan man ikke rigtigt få for den slags, det er jo dig selv der vælger at køre frem, selvom du har set, at der ikke rigtigt er plads til dig - den dårlige parkering kan man klandre naboen for, men ikke måden du handler på det.

Godt det trods alt ikke blev dyrere - det er stadig mange (og sure) penge, men trods alt

Mvh Michelle

2
0
Svar på denne tråd

Jeg synes nu det mest
Forfatter: 
Dato:  19-01-2018 22:14

trælse er at du kun laver indlæg på HN når hvidehvarehvogneejere tvinger dig til at bule din bil

I det mindste er der nu lidt mere plads til bilen i søjleområdet, hvis det skulle ske igen.

Håber du kan grine af de kommentarer nu - ellers må du have en god bulefri weekend alligevel.

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-01-2018 11:00

Jeg er HELT med på at det er min egen fejl, det med erstatning var skrevet i ren desperation og det var noget jeg inderst inde udemærket vidste ikke var muligt!

Jeg kan sagtens grine af mit indlæg nu ;)

Det var en meget træt og frustreret ung dyrlæge, som er flyttet 750 km nordpå fra alt der hedder familie, venner og kæreste, op i kulden med overarbejde og sure ejere (heldigvis også søde!).

Og der skulle jo lige en bule i bilen til at "vælte læsset", sådan er det jo

Jeg burde komme på HN oftere, tror faktisk det er første gang jeg har været på i.... Et år?! Don't know, ihvertfald længe!

Mvh. Sophie (:

- Friedrich Nietzsche

4
0
Svar på denne tråd

750km?
Forfatter: 
Dato:  22-01-2018 18:14

Så burde der være mulighed for et par snebilleder til alle os misundelige?

Og måske en lille hn-blog om hvordan man hjælper narhvaler med haseskader, og sælunger med forfangenhed, og hvad I nu ellers går og pusler med sådan et sted?

3
0
Svar på denne tråd

134533,://
Forfatter: 
Dato:  22-01-2018 21:25

Prøv at kontakt dit forsikringsselskab, måske du har en forsikring der dækker selvrisikoen?

Vores rejseforsikring dækker i hvert fald selvrisikoen nær vi lejer bil i udlandet, men vi skal så betale rejseforsikringes selvrisiko..

Ellers kan jeg anbefale at man lejer bil igennem autoeurope eller rentalscar (søgesider hos biludlejerne) - der får man ofte div forsikringer med i prisen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider