Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Erstatning efter ulykke - erfaring søges
Forfatter: 
Dato:  10-01-2018 11:59

Hejsa

Håber at I vil dele lidt erfaring med mig..

Jeg var så uheldig at falde af min hest tilbage til d. 4 marts 2017.

Hvor jeg røg med ambulancen på OUH. Fik don-joue skinner på begge ben (fra ankel til skridt)

Billede

Anmeldte min skade til forsikringen d. 6 Marts, efter sygeplejske minede mig om det..

Forsikringen kontaktede mig og jeg udfyldte et skades skema og gav dem lov til at indhente MR- skanningens reporten, når jeg havde været der.

 

Var i MR. skanner d. 12 marts, skrev til forsikringen d. 14 at de kunne hente reporten nu. Fik en besked på det var ok og at de ville kontakte mig 1 år efter skades datoen for vudering om jeg hade nogle gener.

 

Fik den dom at jeg havde overrevet mine forreste korsbånd og alle indvendige ledbånd på begge ben, samt havde en let knusning af knogle i højre knæ.

 

Har så lige forhørt mig ved forsikringen, hvad jeg skulle nu, om jeg skulle give besked på hvert møde på OUH, opfølgning på knæ osv. De skrev til mig at de ville kontakte mig når skaden var 1 år gammel også måtte vi se hvordan jeg stod.

 

Jeg har nu for hvert opfølgnings møde, sendt en lille hilsen til forsikring med hvordan mine knæ havde det osv.

 

Jeg har jo selvfølgelig gået til intens genoptræning , lavet træning hjemme osv. Gået til div. opfølgninger med OUH.

Kunne dog ikke rette højr knæ rigtigt ud, så fik en kiggert opration på dette d. 26 sep. 2017, hvor de rensede godt og grundigt op i knæet og lægen ville i samme ombæring lige vudere mine knæ omk. stabilitet osv. nu jeg var i narkose..

Lægen kom op på opvågningen og fortalte efter hans vudering ville det hedde nye korstånd samt nye ledbånd på begge ben, men jeg selvfølgelig skulle igennem 8 ugers genoptræning inden de ville godkende det helt.

Kunne jo være der kunne ske et mirakkel smill.

 

Vi røg jo så ind i jul og nytår, men d. 22 december var jeg til opfølgning på OUH, hvor jeg fik godkendt nye korsbånd samt nye indvendige ledbånd + andet hvis det var aktuelt nu han åbnede..

 

Har fået en tid til op. d 23 januar 2018 på højre knæ

 

Har jo så kontaktet forsikringen igen, sagt at jeg er godkendt til nye korsbånd osv. samt datoen for højre knæ..

Fik så den melding at de så ville opdatere skaden og de ville kontakte mig når min op. var 1 år gammel , åhh okay, hvad så med datoen for selve skaden, altså d. 4 marts 2017 ???

og om jeg lige skrev når jeg fik en op. dato på venstre så de fik den opdateret også..

 

Håber I stadig kan hænge på og håber I vil gives jeres erfaring vidre til mig..

Jeg er skisme ikke intrasseret i beløbet man evt. kan få, ville sku da helst bare kunne som jeg kunne før hen.

 

Har måtte sælge min hest, udlånt datterens pony, pga. mine skader.

Har meget ustabile knæ, har fået afvide at hvis jeg ikke fik nye korsbånd osv. var chancen for jeg røg i kørestol inden for 10år meget stor . Så selvfølgelig prøver vi det.

Men lægen har sagt jeg skal ikke regne med at kunne som før, der vil være ting jeg bare ikke kan osv. Puha men er glad bare jeg kan lidt.

 

Mine led er meget løse, kan ikke løbe-hoppe-danse-gå på trapper osv osv. Kan max gå 1 km, men så jeg sku også færdig den dag..

Det sku hårdt pysiks må jeg indrømme.

Jeg har brugt mine heste som terapi heste, da jeg er førtidspansonist pga. stress (fra 2008) så hestene betyder rigtig meget i min hverdag, men efter mit uheld ja har jeg ikke kunne noget med hestene, Jeg ved og kunne aldrig finde på at vælge hestene før mine knæ. Så hygger lidt om mine forældres gamle muler som jeg kan stole på. Så får jeg lidt terapi der , efter mine op på begge knæ, ved jeg der går 1 år før jeg kan se det helt rigtig resultat og vil vente med at forhåbentlig kunne købe mig en ny muletil der. Vil ikke gøre så jeg evt. kommer til at skade mig selv bare for at få en ny, før lægerne osv giver grønt lys.

Men det sku hårdt..

 

Fler har anbefalet at få en advokat på min skade sag.. pga. dens omfang.

Hvad er jeres erfaring ?? hvor lang tid gik der erfer jers skade osv. osv.

Har I fået advokat på ?? og hvorfor ?? Har det givet jer mere i erstatning end det jers forsikring ellers havde sagt ??

I må gerne skrive en privat besked hvis I ikke vil skrive jeres erfaring på åben forrum..

 

PS hvis der sætter nogle og har fået nye korsbånd osv. vil jeg da gerne høre hvordan I har det i dag

 

Tak fordi I har læst HELE mit oplæg.

RIGTIG GOD DAG TIL JER OG JERES

 


Hilsen Bitten

NU UDEN HEST

 

R.I.P Luna

R:I:P Egelund Kaifas

 

 

ALT i Hestevogns kørsel udføres

 

se mere på www.hestevognene.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Din skade er ikke stationær
Forfatter: 
Dato:  10-01-2018 16:17

Derfor kan du ikke få erstatning før méngraden er fastslået. Nu ved jeg så ikke om, din forsikring dækker behandling/transport til behandling? Har du nærlæst policen?

 

Det lyder som en rigtig grim skade, du har reddet dig. AV!

 

Du ønskes rigtig god bedring, selvom det med 1 år ad gangen lyder skørt. Når der ikke kan gøres mere for dig, så skal forsikringsselskabet pinedød behandle din sag.

 

Hvis dit tøj oa måtte klippes af da du kom på sygehuset, skal det måske erstattes- men så er der selvrisikoen...

Men behandling: Det er også genoptræning, så måske kan du få mere fysioterapi fx. Det er altid meget godt. ;-)

 

Så til alle: LÆS policen godt igennem, hvert år. Forsikringsselskaber er ikke ens og policen ændrer sig måske. Det er nogle få timer om året, man skal bruge på dét, men det kan betyde rigtig meget, hvis uheldet er ude!


Mvh

Tine

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min historie
Forfatter: 
Dato:  10-01-2018 21:49

Først og fremmest ønskes du rigtig god bedring.

 

Skader og forsikringsselskaber er meget forskellig, og derfor er forløbene ikke nødvendigvis ens. Dog vil jeg alligevel kort fortælle om mit forløb, som jeg netop (1.5 år efter ulykken) har fået afsluttet. Om dette hjælper eller ej, kan du selv bedst vurdere.

 

Jeg var desværre involveret i en rideulykke i aug 16. Jeg anmeldte skaden den gang, trods det "bare" var en brækket ankel. Jeg blev opereret og fik den gang af vide af mit forsikringsselskab, at de først kunne vurdere varige mén 1 år efter skadesdatoen. Uheldet ville, at der gik massivt infektion i operationsaret/foden, og pludseligt var den brækkede ankel lægernes mindste problem.

 

Datoen for ulykkens årsdag nærmede sig, og jeg kontaktede selv forsikringsselskabet. Her kunne jeg informere om, at hospitalet endnu ikke havde frigivet mig, og jeg skulle operes igen senere på året. Mit forsikringsselskab noterede det ned i min journal, og fik blot af vide, at jeg skulle kontakte dem tre måneder efter operation/hospitalet havde afsluttet mig, hvis jeg fortsat havde gener. Dette gjorde jeg, og derfra gik det stærkt. Forsikringsselskabet henviste mig staks til méngradsvurdering, og 14 dage efter de havde modtaget vurderingen fra lægen, fik jeg deres afgørelse om pct. for varig mén.

 

Ifølge de kirurger, speciallæger og fysioterapeuter som jeg har mødt, siger de at tommelfingerregel, at der først kan vurderes varige mén et år efter skades dato eller større operation. I mit tilfælde vurderede fagfolk, at min sidste operation ikke havde væsentlig betydning ift varige mén, så derfor behøvede de ikke at vente et år efter sidste operation.

 

Jeg skal på ingen måde kloge mig på, om dit forsikringsselskab har vurderet, at din (forhåbentlig) sidste operation med korsbåndene har betydning for varige mén, men umiddelbart lyder det sådan, hvilket fysiologisk også kan give god mening.

 

Endnu en gang rigtig god bedring!

0
0
Svar på denne tråd
 
 TAK i 2...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2018 19:29

Hej Igen

 

1000 tak for jeres svar

 

Når man ikke kan en fis, så er tiden LANG.

Ved skisme godt jeg måske er utålmodtig , med sikkerhed

 

Jeg har været så "heldig" at alt mit gennoptræning ved fys. er over syghuset.

Men har været henne og læse min forsikringspolice og kan se jeg er dækket så de betaler hvis jeg skulle få brug for ekstra efter det offentlige genoptræning, så det jeg da meget glad for, for tænker det nok skal blive nødvendigt..

Jeg kan læse mig til jeg også har så jeg kan bruge andre former for genoptræning, hmmm gad vide om de vil dække noget vandgymnastik ????

Det må da lige undersøges.

Ikke lige aktuelt lige nu før min op. d. 23 men når sår osv. er helet kunne da være en super måde at få mere genoptræning ind på..

 

Takerne er sku mange, nu hvor jeg ikke kan så meget og tror mange gange jeg går lidt i panik over ikke at vide hvor jeg mon ender..

 

Nå men tak I 2 for jeres svar..


Hilsen Bitten

NU UDEN HEST

 

R.I.P Luna

R:I:P Egelund Kaifas

 

 

ALT i Hestevogns kørsel udføres

 

se mere på www.hestevognene.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Selv tak
Forfatter: 
Dato:  12-01-2018 14:05

Og fortsat rigtig god bedring til dig!

 

Altså, jeg har gået til knætræning i kommunalt regi (jeg er dog ikke opereret for noget, men mine knæ "låste", hævede op og gjorde ondt), og der var da cirka halvdelen af holdet, der gik til vandtræning 1 gang om ugen, ellers trænede vi to gange fast om ugen (maskiner og gymnastiske øvelser), men nogle var altså på "vandholdet". Så umiddelbart ville jeg da tro dette indgår i din forsikringsdækning også, da det er almindelig genoptræning.

 

Jeg gik med folk, der dels havde fået nye knæ eller lappet ledbånd/meniskskader. Selv gik jeg forebyggende for IKKE, at skulle have nye knæ... I min kommune er det et forløb over 3 måneder, gratis inklusiv transport, men det kan være anderledes andre steder!

 


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pyha....
Forfatter: 
Dato:  12-02-2018 13:56

det er vildt så svært det er blevet at få erstatning og mange nægtes det enda. Da jeg fik min skade i 2001 var der ikke al det ballade man ser nu og havde igen problemer med at få min erstaning. Men idag læser jeg jævnligt historiere som din hvor der er store problemer med forsikringerne. Hvad hulan er der sket på de år?


Bolig søges til leje i Nordsjælland. Gribskov eller

 

evt. Helsingør kommune. Samt Nødebo.

 

Chihuahua hvalpe sælges.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider