Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvilken model til bidløs ridning?
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 19:37

Hej er der nogen gode råd til hvad jeg skal starte op med at bruge. Jeg vil gerne afprøve nyt hovedtøj uden bid, for mig er det en jungle. Har du en erfaring i noget afprøvet og hvad var det der gjorde at du valgte netop den model?

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit valg
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 21:41

er sidepull

Jeg har prøvet hackamore med korte stænger, og blomsten, men sidepull er min favorit, og meget nemmere for hesten at forstå, da signalerne jo er de samme som i grime.

Jeg oplever også en del heste har problemer med at lave gode volter, da dreje signalet ikke er så godt i den med de korte stænger, stængerne er i vejen.

Og de fleste heste er desværre ikke så velredne at tøjlen slet ikke bruges, for så var det jo lige meget.

man skal bare huske at være obs på at der ikke skal være tøjlekontakt konstant på bidløs, for det generer hesten, så pointen er en løs tøjle og ridning for sæde/vægt.


Konflikt Fri Træning.

Arbejde fra jorden, undervisning med fokus på rytterens opstilling og ridning for lette hjælpere. Trailertræning, adfærdsproblemer.

Kører ud til dig/hesten.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider