Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ros til bilister!
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 00:13

Ja - det er nok lidt atypisk at rose bilister når man er hesteejer - men ret skal være ret...

Jeg har jo en skønne WPBR følunge lavet på min DV-hoppe - efterhånden er han jo blevet 8 måneder og den hårde træning er gået i gang

Det betyder også, at han slæbes med i trafikken. Jeg bor heldigvis i byzone, hvor der er cykelsti og græskant mellem os og bilerne - men alligevel er det jo altid lidt spændende med "nye i trafikken"

Jeg starter altid med at stå i min indkørsel et par dage og bare kigge på biler inden vi begiver os videre ud (og altid uden for myldretiden )

Heldigvis har jeg jordens bedste mor røde til hjælp Hun er iskold i trafik - AL trafik - lige fra cykler bagfra til gyllespredere der rammer hende med slangerne... OG hun kan parkeres promte på stemmen!

Så gulemule i højrehånd og røde i venstre og afsted det går ud i det blå...

Her kommer så rose-delen! For hold nu k... hvor er bilisterne søde til at tage hensyn!!!!! Både alm. biler, busserne og lastbilchaufførerne er SÅ søde til lige at sænke farten yderligere og hvis overhovedet muligt trække så langt væk fra os som muligt - KÆMPE hjælp - for selvom gule er rimelig sød og artig - så er det jo nyt det hele og lydene larmer MEGET når man er så tæt på...

Jeg har endda været ude for en lastbilschauffør, der holdt ind ved kirken 200 meter efter at være kørt forbi en noget duperet gulemule på sin 1. tur Jeg tænkte bare "@!#$ nu får jeg en eller anden smøre om piger, heste og trafik" fra en sur chauffør
Men nej, han ville lige høre om jeg havde behov for lidt vejhjælp - sagt med en stort smil . For så havde han tid til lige at holde 5 min, hvor gulemule så kunne få lov til at undersøge lastbilen mens den stod tændt Det var da så overskudsagtigt, og så stor en hjælp - oveni havde han mod på at holde røde så jeg kunne holde 100% fokus på gulemulen .

Så til bilister i 9670 Løgstør - klap jer selv på skulderen for mig

 

Trine (Faxa)


12
0
Svar på denne tråd
 
 Savner 96xx
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 06:39

Skønt!

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 09:50

 

Hvor ér det fedt med hensynsfulde bilister og sikke en fantastisk chauffør i mødte der.

Dét kunne vi bestemt godt bruge i vores område!


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 skønt...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 11:51

det er bare dejligt, når der tages hensyn...

 

jeg har lagt mærke til at når vi tager den gule refleksvest på så kører folk generelt meget pænere forbi end når vi rider uden... selv min datter har opdaget det.. så vi tager gerne vest på når vi ved vi skal ride på vej..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ros skal der til
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 12:06

...også selvom bilisterne nok ikke kigger på heste-nettet i tide og utide for at se om de har fået ros

 

Ham chaufføren der stoppede, sagde bare ganske tørt da jeg takkede overvældende for hans store hjælp, at han hellere brugte 5 min i dag når han havde tid - end 5 timer en anden dag på at skrabe en påkørt hest ud af lastbilen... Jeg kunne jo kun give ham ret i at DET ikke ville være et ønskesenarie for nogen

 

Trine (Faxa)


3
0
Svar på denne tråd
 
 Skønt!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2018 14:17

Hvor er det fedt, alle skal kunne færdes i trafikken!


 

 

Kivan

-----------------------

House Doctor

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider