Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Juleaften med sammenbrud
Forfatter: 
Dato:  05-01-2018 14:39
Holdt juleaften hos min søster og hendes familie. Vores mor var der også. Det hele endte ud i at min søster der havde drukket for meget hele aftenen til sidst brød sammen og væltede ud med det ene problem efter hinanden. Vores mor og jeg var chokerede og i vildrede og meget kede af det. Et par dage efter sagde min søster at hun havde fået en depression og skulle til læge. Det gjorde os selvfølgelig endnu mere kede af det og vi ville gøre det bedste for hende. Dagen efter sagde hun der ikke var noget og hun vil ikke tale om det mere. Nu står vi så med alt det der skete og sagt og ved ikke hvad vi skal stille op. Hun lukker af, det er svært. Hun vil ikke vi blander os i det og ønsker ikke vores omsorg. Men hun har jo indblandet os i det hele..
1
1
Svar på denne tråd
 
 Svær situation....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2018 17:46

..og også meget svært at rådgive om. Men hvad siger manden? Hun orker måske ikke at skulle forklare sig overfor jer, men man må jo formode at hun har betroet sig til sin mand - eller at han i det mindste ved lidt om, hvad der foregår.

Han må kunne briefe jer, og fortælle om det er klogest at I "bakker af", eller om hun har brug for at I er lidt insisterende.

 

Det kan være svært at være vidne til et sammenbrud, og jeg kan godt forstå at I sidder med en hel masse spørgsmål, men det er ikke sikkert, at din søster evner at svare jer, og så må I vise jer så stærke/voksne, at I klarer jer uden svar... i hvert fald i første omgang.

 

Pøj-pøj med din søster!

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Måske skulle din søster
Forfatter: 
Dato:  06-01-2018 19:10

Søge hjælp mod sit misbrug? Der har julen over været mange artikler om, at folk først erkender eller søge hjælp mod misbrug i juletiden, hvor det jo er legalt at drikke mere- men hvor misbrugerne måske får det mere, der gør, at de ryger udover kanten. Eller at familien omsider indser, der er en elefant i rummet.

 

Alkolinjen kan man ringe til. Ellers skal kommunen stille op med hjælp mod misbrug af alkohol.

 

Jeg håber, det bedste for din søster!


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider