Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 efter 9?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2017 23:34

Hej med jer! Landet står sådan til at jeg går i 9 klasse. Jeg regner med at jeg tager 10 klasse bagefter, men! Efter 10. vil jeg gerne have et ''friår'', og jeg har undersøgt at jeg godt kan tage sådan et, meeen. Istedet for at arbejde i en blomsterhandler eller lign. Ville jeg så godt kunne arbejde i en børnehave, som en slags ''minipædagog''?

Efter 10 klasse er jeg 16 år, så tænkte jo også om jeg kan pga. alderen. Oggg bare lige så i har de vigtige informationer, så skal i vide at jeg gerne vil tage en hf efter ''friåret''. Håber i kan hjælpe mig, med at finde ud af det, da jeg jeg pt. ikke kan kontakte min udannelseguide (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2017 01:19

Hej Ellen,

 

Man kan sagtens blive ansat i en børnehave som pædagogmedhjælper, uden at være faglært.. Om du kan få lov til at blive ansat i en sådan stilling som 'kun' 16 årig, tror jeg bliver noget mere vanskeligt.

 

Det bedste råd jeg kan give dig, er at tage ud til forskellige institutioner og forhøre dig ad. Spørg om de kunne være interesseret i at have én som dig i huset, og hvilke forhold du kan tage for at komme i betragtning. Måske er du heldig, og den rette stilling for dig dukker op.

 

Samtidig skal du også være opmærksom på at du skal opgive adgang til din straffeattest og børneattest, når du skal arbejde med børn(både faglært og ufaglært). Om disse dokumenter findes når du ikke selv er myndig, ved jeg faktisk ikke. Men det kan jo vise sig at være en forhindring for en ansættelse, hvis du ikke kan fremvise disse.

 

Jeg synes også det måske skal nævnes at ikke alle forældre eller pædagoger vil anse det som positivt at en 16-årig har ansvaret for deres børn i institutionen. Dette er ikke ment som en anklage om 'curlingforældre' eller 'uptight pædagoger', men nærmere nogle af de reaktioner jeg lige umiddelbart er stødt på, når jeg søger på 'pædagogmedhjælper under 18'.

 

Men tag ud og forhør dig i børnehaverne! Det skader aldrig, og det værste der kan ske, er at du får et nej :)


♥ Damm ♥

-en engel i forklædning

Hvad du ikke dør af, gør dig stærkere!

-i så fald må jeg være rigtig stærk!
Verdens bedste pony; Thorsen!
-jeg var bare heldig!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  03-01-2018 20:18

at du har bedre chance for en pædagogmedhjælperstilling efter HF.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider