Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvornår "må" man skrive til sælger
Forfatter: 
Dato:  18-12-2017 23:54
Jeg er så moden til egen hest!
Det er garagen uenig i - vi har måttet købe to biler i år 2017.

Jeg satser på at have penge til at købe hest om nogle måneder... Hvor mange afhænger af hestens pris, mulighed for at tage ekstra vagter og undgå nye grimme overraskelser..

Sidder og er træt i hovedet.. For at dagdrømme kigger jeg lige forbi diverse links..
Ser et opslag med en western redet hest, der ser ud til at have det sind jeg søger...
Sælger nævner, at de vil forhandle pris pga salg er grundet eget helbred..

Kan man tillade sig at skrive, at det er en lækker hest - men der går mindst 3 mdr før jeg har den pris de nævner?
Suk..
Der er kun sms som kontakt...

Jeg ønsker mig en lotto kupon med gevinst...
Hvor er min skrabekalender?
1
0
Svar på denne tråd
 
 Sagtens
Forfatter: 
Dato:  19-12-2017 07:58

Det kan du da sagtens, det værste der kan ske er at de kan sige at du kan vende tilbge når du har pengene og se om hesten stadig er der.

 

Nu ved jeg ikke hvor langt væk hesten står - men er det den rette hest, kunne pasning af hesten op til køb jo måske være en mulighed - nu når ejer måske ikke har for megen overskud.

 

Under alle omstændigheder, skriv en sms og spørg om du må ringe op - det er måske lettere at forklare sig sådan :-)

 

Glædelig jul! - håber at gevinsten ligger under juletræet (men kunne nu også godt bruge lidt selv ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2017 08:11

Nu skriver du at der går mindst tre måneder før du har råd til den pris hesten står til -uden at den er forhandlet ned i pris.

 

Umiddelbart ville jeg synes at det er for tidligt at kontakte sælger. I min verden kontakter man først sælger, når man er klar til at handle, evt med et realistisk afslag i prisen. På den anden side: hvor man intet våger -intet vinder.

 

Det kan jo også være at sælger er villig til en låneaftale eller afbetaling, -så skal du bare huske at du skal have til afdragene ved siden af de normale udgifter. Tit er det også @!#$... dyrt at købe hest fordi man skal købe så meget udstyr ved siden af, og det skal der jo også være penge til (Ud fra dine andre oplæg virker det nu også som om du tænker over sådan noget)


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lad vær!
Forfatter: 
Dato:  19-12-2017 08:43

Jeg har for nogen mdr. siden selv lige solgt en pony. Noget af det mest irriterede var de henvendelser fra folk som ingen penge havde. Det er spild af sælges tid og dybt useriøst.

Vent til du har pengene. Ind til da så drøm bag skærmen.


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

4
3
Svar på denne tråd
 
 Nu er...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2017 10:29

Nu er du jo ikke en lille pige med en urealistisk drøm.

 

Jeg ville forklare hvordan situationen var/er med hensyn til økonomi.

Der ud over ville jeg beskrive hvad jeg har at tilbyde hesten.

 

Så er det op til sælger, at evt vende tilbage.

Måske kan du låne hesten, eller have part på den indtil at du har pengene.

 

Det hele afhænger af sælger og selvfølgelig om hesten er som du tror den er :-)


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Sælgeradfærd
Forfatter: 
Dato:  19-12-2017 13:01

Hvis prisen er til forhandling, synes jeg godt, du kan kontakte dem nu og lægge kortene på bordet.

 

Som sælger ville jeg så nok (afhængigt af hvor slemt det helbredsmæssige var) hurtigt regne ud, at 3 måneders hestehold koster 7.500-15.000 + al den tid der bruges på daglig pasning og risikoen for, at hesten kommer til skade i den periode, nok var et betragteligt afslag værd, hvis køberen var en tilsyneladende voksen og fornuftig kvinde m/k.

 

Andre sælgere ville måske fortælle dig, at du kunne låne i banken, hvis du virkelig ville have hesten og ikke risikere, at den blev solgt til anden side...

 

Hvo intet vover

 


Nu med skovtursquarter

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad jeg ville skrive...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2017 15:54
Det jeg ville skrive er i stil med at komplimentere hesten.
Den er netop beskrevet som sådan en jeg kan lide - en der har set det meste og cool.

Jeg har ikke pengene. Jeg er ærlig med hvorfor.
Men jeg kan lægge 7-8.000 kr til uforudsete udgifter og heste opsparing hver måned. Plus 1.000 kr pr ekstra vagt.

Hvis de kan leve med det..
Jeg tror sgu at jeg er dum! Tager kage med ud til min part/ og hestens ejer der underviser mig..
Og så må vi se om vi kan få lov til at se på hest...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det værste
Forfatter: 
Dato:  19-12-2017 15:56
Det værste er ikke et nejtak til fremvisning.

Det værste er jatak - dejlig hest - og en bil der brænder sammen for mig efter fremvisning.

Men så kan jeg bare gå rundt med en forelskelse og det er jo livsbekræftende at se verden er fuld af noget godt
3
0
Svar på denne tråd
 
 Ej altså....
Forfatter: 
Dato:  21-12-2017 22:40

Ej altså - I har da en utrolig uheldig bilpark for tiden !

 

Lød da ellers SÅ spændende - men bil kan I jo nok ikke undvære

 

Trods alle problemer ( bil-relaterede) så ønskes du god jul og godt nytår - hvem ved hvad der dukker op i 2018

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 For guds skyld...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2018 12:10

vær 100% ærlig omkring økonomi ved første henvendelse.


Vi har lige solgt en quarter for en der er rejst til udlandet. Og hold da op hvor har vi brugt meget tid på tlf.kontakter og fremvisninger for derefter at finde ud af at køber ikke havde de penge han kostede eller i nærheden af det. Den "bedste" var den der ville have et afslag på 90%! for mere havde hun ikke. Dette efter flere tlf.samtaler, og 2! fremvisninger. Til sidst var jeg lige ved at sige til vores ven at det salg måtte han altså selv stå for, for mange "købere" forstod ikke at vi ikke altid havde tid lige når de havde det eks ville de komme kl 23 på en hverdagsaften. Samtidig tænkte jeg også at dem vi selv har der skal/kunne sælges bare skulle blive som efterfølgere til de ældre heste vi har, så jeg undgik det bøvl igen, men det er nok ikke helt realistisk :-)

 

Jeg ved godt at det ikke er det du vil og du har en klar forventning om hvornår du har pengene, men som sælger betyder det rigtig meget at køber er ærlig omkring det. Vi har før solgt på afbetaling og er da villig til det igen, vi har bare to krav der skal være på plads og dem melder vi klart ud til køber hvis det er det køber vil.

 

Mvh
Lene

PS Kom du ud og så på hesten?


Opstaldning tilbydes i Bjerringbro med adgang til ridehus. PT ledig boks.

 

 

Til salg:

Flere quarter og paint horses i forskellige aldre og køn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kompliment - ikke svar
Forfatter: 
Dato:  03-01-2018 18:39
Jeg sendte en sms med et kompliment.

Intet svar.

Vi har kigget budgettet igen. Det er rigtig pænt, men ja, der går et par måneder.

Hvem har en quarter / paint, som kan flytte hjemmefra til marts??

Trafiksikker, hundeglad, western redet??

(Rolig Charlotte, der er ikke sker mere med bil - det var kun worst case scenario.)

;)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider