Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hest påkørt - forsikring
Forfatter: 
Dato:  14-12-2017 23:18
For en uge siden var jeg så uheldig at få en af mine ponyer påkørt, der skete heldigvis ikke nogen stor skade på hende. Den bil som påkørte hende var total skadet.. Ponyer løb fra mig ved leddet pga hun væltede mig halvvejs omkuld og løb efterfølgende på vejen. Bilisten kørte ikke for hurtigt, men havde ikke en chance for at undgå og ramme vores pony.
Er der nogen som der ved, hvordan det hænger sammen forsikringsmæssigt?? Vores pony er forsikret, så heldigvis ingen problemer der...

Der var blot en som sagde til mig, at det er bilistens egen forsikring som skal betale. Kan det virkelig være korrekt??
0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-12-2017 00:38

 

Jeg ved ikke med din situation hvor hesten ikke var i indhegningen men jeg tænker, at det stadig er billistens.

 

Min pony var ved at få taget dækken af ude på folden som så mange andre gange, da hende der gør det er ved og tage det af bliver min pony bange for nogle der cykler forbi. Hun har ikke nået og få bagbensstropperne af, så dækkenet flyver bag om og min pony bliver bange for at det slæber efter hende.

Hun bliver hele tiden bange for at det er bag hende, så hun løber direkte ud igennem et træhegn og derefter et til hegn. Hun løber 10 kilometer fuld smadder i modsatte vejbane.

 

Der er en billist der efterfølgende kommer med krav, fordi han mener hun har skadet hans bil. Jeg tager selvfølgelig kontakt til min forsikring da brevet kommer ind af døren fra hans forsikring.

Og min forsikring fortæller, at det er hans egen kasko der skal dække skaderne da det at en hest stikker af fra indhegningen er det samme som et rådyr der løber ud foran bilen = uforudsigeligt.

 

Politiet var ude, da det var blevet meldt. De var bare ude for at tjekke om hegnet var optimalt - det var det eneste de tænkte på.
.
Så jeg skulle intet betale :)


Nu med eget ponydyr

 

1
2
Svar på denne tråd
 
 Forsikringer
Forfatter: 
Dato:  15-12-2017 06:03

Jeg mener før i tiden var det bilistens egen kaskoforsikring der skulle dække for en hest der slap ud fra en indhegning, og løb ud foran en bil.

 

Men for en del år siden, var der et røre på nettet, fordi det nu var hestens forsikring. Og da ikke alle hesteforsikringer har det inkluderet, skulle man sørge for at ens indbo forsikring dækkede.

Jeg ringede i hvert fald til mit forsikringsselskab og forhørte mig om de dækkede, og det gjorde de heldigvis.

 

Om det er gået min næse forbi, således at det igen er lavet om, skal jeg lade være usagt.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2017 06:19
Det er lovpligtigt som hesteejer at have en ansvarsforsikring, der dækker de skader, en løsgående hest måtte forvolde.
En almindelig hesteforsikring, der dækker liv/uanvendelighed inkluderer normalt IKKE ansvar, så den skal tegnes særskilt. Ansvarsforsikringen i en indboforsikring dækker normalt også ansvar i forbindelse med heste, så det er den, der skal dække.

Havde du derimod redet på hesten og var blevet ramt af en bil, var det bilistens forsikring, der skulle dække.

Så du må ind og tjekke din indbo-/ansvarsforsikring...

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2017 15:25

I første omgang betaler bilejerens kaskoforsikring nok for skaderne, men dernæst vil de afkræve betalingen fra din lovpligtige hesteansvarsforsikring.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

2
0
Svar på denne tråd
 
 Bare af....
Forfatter: 
Dato:  15-12-2017 15:35

... Nysgerrighed, TinaVe

 

Ved du hvad der sker, hvis man ikke har den lovpligtige ansvarsforsikring, og man står i samme situation som trådstarter??

Kommer man til at betale bilen af egen lomme? Får man en straf oveni, for ikke at have en ansvarsforsikring på sin hest?

 

NB: Bare for at undgå misforståelser, så er det et hypotetisk spørgsmål, jeg kender intet til trådstarters forsikringer, og har mine egne i orden


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vedr. manglende forsikring
Forfatter: 
Dato:  15-12-2017 16:31

i en tænkt situation svarende til ovenstående.

 

NÅR skyldsspørgsmålet er afklaret, og pony er skadevolder, men IKKE dækket af ansvarsforsikring og ejer ikke kan/vil erstatte for skader, betaler forsikringsselskabet i første omgang skadelidtes udgifter. Selskabet vil derefter gøre regres (gøre krav/opkræve beløbet) mod skadevolder/ejer.

 

Det kan self. være forskelligt fra selskab til selskab og den konkrete situaion, men jeg mener, det er den gængse procedure.


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  15-12-2017 16:38
For jeres svar, som jeg skrev først i tråden, vores pony er dækket af forsikringen.
Grunden til jeg spurgte var blot pga en jeg snakkede med, mente at hende der påkørte vores pony selv skulle betale skaderne og det kunne jeg ikke forstå...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  15-12-2017 17:45

MRJN: Du bør lære din hjælper, at man ALTID løsner dækket bagfra...... Især når det er så nervøs en pony


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

4
2
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  17-12-2017 00:11

 

Ved du hvad, man kan altid være bagklog :)

Hesten har det godt den dag i dag, så jeg ser ingen grund til at være bagklog over noget der var blevet gjort 117 gange - måske hun bare den ene dag ikke spændte bagbensstropperne op først.

 

Der udover har jeg iøvrigt også erfaring med at det med at spænde dækkenet op bagved først, kan gøre det flyver henover hesten, hvis det blæser og det dutter heller ikke.

Jeg tror iøvigt rigtigt mange heste, ville reagere over at et dækken hang fast bag ved dem, hvis de i forvejen er blevet skræmt af noget. SÅ nervøs er ponyen altså ikke :).

 

Så fred være med de thumbs down folk har givet for det - jeg bearbejder ingen for hændelsen overhovedet og gider ikke være bagklog og spekulere i hvad nu hvis der var gjort sådan og sådan.

 


Nu med eget ponydyr

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  17-12-2017 11:29

Sorry, det var ikke ment som noget negativt. Bare at da jeg startede til ridning for en menneskealder siden, blev den regel indskærpet godt og grundigt.
Og ja, uheld sker.
Og jeg angriber ikke nogen.

Jeg er ked af, at du er blevet så vred. Det var på ingen måde mening.
Glædelig jul


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

2
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  18-12-2017 00:08

 

Jeg blev såmænd ikke vred, så tolker du forkert :)
Jeg følte egentligt bare for at forklare, at uheld sker og at jeg ikke gad være bagklog over noget der er sket og overstået.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider