Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Håber i kan hjælpe!
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 17:17

HJÆLP HJÆLP!

Jeg er en 15 pige, som har part på en pony (Coco er ponyen's navn). Jeg skal til stævne på lørdag, men DSV blev min pony urengående sidste mandag... Det var den anden part som red hende.Vores ridelærer sagde at Coco var urengående, og at hun skulle skidtes indtil torsdag. Torsdag var hun dog stadig ikke helt klar, og skulle skridte videre indtil tirsdag (som var igår d. 13/12). Tirsdag sagde min anden ridelærer at Coco var halt, og at hun nok ikke var klar til lørdagens stævne. Men det skal lige siges at min ridelærer (som sagde hun var halt) ikke er den bedtse til at bedømme om heste er halt eller ej, da hun kun har erfaringer med sin egen hest og fra sit eget liv. Hvorimod den første ridelærer er uddannet berider.

 

Og så er der bare lige det at stævnet er VIRKELIG vigtig! Så jeg ville spørge om man på en eller anden måde kunne få denne her urenhed/halthed til at gå væk inden 2 dage? Måske med en massør eller en anden form for behandling.

 

Hun har nu stået stille i 1 uge og 2 dage, og tænker at det måske heller ikke er lige fair overfor pony'en, at den skal til stævne med det samme efter så lang tid hvor den har stået stille?

0
2
Svar på denne tråd
 
 Desværre
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 17:44

Desværre må du droppe stævnet, medmindre du kan finde en anden pony at låne. Selvom ponyen skulle blive rengående inden lørdag, er det en meget dårlig idé at tage til stævne på en hest, der har stået stille så længe. Min gamle ridelærers tommelfingerregel var, at lige så længe hesten havde været halt, lige så længe skulle der gå, før man måtte ride på den igen. Dvs havde hesten haltet i en uge, skulle den være rengående i en uge, før man kunne starte med at ride igen, og selvfølgelig starte stille og roligt op.

Hvad siger ejeren til det? Når der er gået så længe og ponyen stadig ikke er rengående, er det ved at være tid til at få dyrlægen ud.


1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 21:19

Kom en sten i din egen sko, og spørg så dig selv om du er parat til at ride om 2 dage.

I værste tilfælde rider du pony'en i stykker, hvis stævnet er SÅ vigtigt for dig.

Hvad siger dyrlæge?? Hvad siger ejer??


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 Der er intet...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2017 07:51

Der er INTET stævne, der er vigtigere end ponyens helbred!!!

Så det vil under ingen omstændigheder være fair over for ponyen, at starte stævne, når den har været halt så længe.

 

Nu er jeg godt nok ikke berider, men jeg kan altså godt se om en hest ar halt eller ej


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 tak, tak & tak
Forfatter: 
Dato:  21-12-2017 17:07

mange tak til jer alle!

vi red ikke stævne som i sagde. Og et par dage efter stævnet havde hun det faktisk rigtig godt. Jeg fortalte min ridelærer om din tommelfingerregel DitteH, og hun var helt enig med dig :-) Pony´en er rengående igen, og vi starter stille og roligt op.

 

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider